Για κάποιον περίεργο λόγο, αρκετά online μέσα αναφέρουν πως η εποχή που τα apps στα smartphones και τα tablets ήταν «μόδα», έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Το Quartz, ας πούμε, επικαλείται έρευνα της comScore, βάσει της οποίας το 65,5% των χρηστών smartphone στις ΗΠΑ δεν κατεβάζει ούτε μία εφαρμογή σε μηνιαία βάση, τη στιγμή που το Recode, συγκρίνοντας τα downloads των γνωστότερων εφαρμογών (Whatsapp, Instagram, Facebook, Gmail κλπ), αποφάσισε πως το “app boom” είναι πλέον παρελθόν. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Ούτε καν!
Τα apps δεν έχουν απλά μια χαρά πέραση αλλά αποδίδουν και μάλιστα παρουσιάζουν ξεκάθαρες τάσεις ανάπτυξης! Τι εννοούμε: σκεφτείτε ποιο είναι το στοιχείο που, εν τέλει, μας ενδιαφέρει αναφορικά με την αγορά των apps; Τα downloads; Οι μοναδικοί χρήστες; Οι ενεργοί μήπως; Οι φορές που κάποιος εκ των προαναφερθέντων ασχολείται με την εκάστοτε εφαρμογή μέσα στη μέρα; Καλά όλα τα παραπάνω αλλά δεν νομίζετε πως θα ήταν καλύτερα να περνούσαμε στο διά ταύτα; Έσοδα αγαπητοί μας, τζίρος, χρήματα. Αυτό δεν είναι άλλωστε το ζητούμενο στο τέλος της ημέρας; Τα υπόλοιπα είναι απλά ενδιαφέροντα “metrics”…
Για να δούμε λοιπόν τι ποσά τζιράρουν τα apps παγκοσμίως, θα καταφύγουμε στο VentureBeat, άρθρο του οποίου, με στοιχεία από την εταιρεία αναλύσεων App Annie, υποστηρίζει πως μέχρι το 2020 η αγορά των apps θα έχει διπλασιαστεί σε σχέση με τα επίπεδα του 2015, ξεπερνώντας τα $100 δισ. τον χρόνο! Μάλιστα, η ανάπτυξη της εν λόγω αγοράς για τη χρονιά που διανύουμε, υπολογίζεται στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσοστό του 24% με τους αναλυτές της App Annie να βλέπουν άνοδο από τα περυσινά $41,1 δισ. στα $50,9 δισ..
Τι καταλαβαίνετε λοιπόν από τα παραπάνω; Να σας βοηθήσουμε: τα apps είναι στα ντουζένια τους! Μέχρι κι οι «μεγάλοι» της αγοράς των mobiles έχουν κάνει ό,τι περνά από το χέρι τους για να πιέσουν προς αυτή την κατεύθυνση: δεν έχει περάσει άλλωστε πολύς καιρός από τότε που η Apple ανακοίνωσε πως υπό –πολύ συγκεκριμένες- προϋποθέσεις θα παίρνει το 15% και όχι το 30% από τα έσοδα μιας εφαρμογής –αφήνοντας στον δημιουργό της ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο. Ακόμα λοιπόν κι αν τα downloads των apps έχουν μειωθεί, ακόμα κι αν ο κόσμος δεν κατεβάζει με την ίδια συχνότητα εφαρμογές και παιχνίδια στα κινητά και τις ταμπλέτες του, η αγορά τους όχι ζει ημέρες δόξας γιατί αυτό που εν τέλει έχει σημασία είναι οι (μικρο)συναλλαγές. Και με το κοινό να έχει πλέον εξοικειωθεί με τα αγαπημένα του apps, αυτές όχι απλά δεν λείπουν αλλά αυξάνονται και πληθύνονται.