Categories: DIGITAL STORIES

Μα καλά, γιατί άλλαξε λογότυπο το Instagram;

Δεν είναι και λίγο πράγμα μία εφαρμογή του βεληνεκούς του Instagram να αλλάζει λογότυπο. Στην εποχή που οι μαρκετίστες του κόσμου έχουν ανάγει το branding” σε στόχο ζωής, η αλλαγή του logo, του σήματος-κατατεθέντος μίας εταιρείας, αυτού που τέλος πάντων οι καταναλωτές έχουν μάθει να ξεχωρίζουν χωρίς δεύτερη σκέψη (brainlessly” που θα λέγαμε…), συνιστά μία κίνηση που αν μη τι άλλο απαιτεί σοβαρό λόγο για να γίνει.

Και να που το Instagram των 400 εκατ. ενεργών χρηστών, έχοντας προφανώς και τις ευλογίες του Facebook, δεν κώλωσε. Η 11η Μαΐου αποτελεί πλέον μια ξεχωριστή ημέρα στην ιστορία της υπηρεσίας αφού για πρώτη φορά από καταβολής της άλλαξε το λογότυπό της, αφήνοντας εκείνο που παρέπεμπε σε φωτογραφική Polaroid για ένα εναλλακτικό σε ροζ, μωβ και πορτοκαλί αποχρώσεις. O λόγος; Οι άνθρωποι του Instagram θεώρησαν πως το παλιό τους logo δεν ήταν όσο καθαρό, φωτεινό και ζωντανό έπρεπε. Αν και άμεσα αναγνωρίσιμο, δεν αντιπροσώπευε τις αλλαγές που είχε υποστεί η υπηρεσία τα τελευταία χρόνια –θυμηθείτε ότι η εξαγορά της από το Facebook έγινε τον Απρίλιο του 2012.

Μαζί με το λογότυπο, βέβαια, το Instagram προχώρησε και σε αλλαγές στο εσωτερικό του με τα μενού να υιοθετούν πλέον μία ασπρόμαυρη αισθητική η οποία συν τοις άλλοις επιτρέπει στο μάτι να εστιάσει περισσότερο στη φωτογραφία παρά στα «γύρω-γύρω». Η εν λόγω αλλαγή έγινε δεκτή με ικανοποίηση από τους χρήστες της εφαρμογής, κάτι που βέβαια δεν συνέβη και με εκείνη του λογοτύπου του που ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών. Το ενδιαφέρον στην υπόθεση, είναι πως οι αντιδράσεις για το νέο εικονίδιο του Instagram ήταν περισσότερες από εκείνες αναφορικά με τον τρόπο προβολής των εικόνων στα feeds των χρηστών (αντί για χρονολογικά, το Instagram θέτει πλέον κριτήρια σημαντικότητας)…

Ο «ιντερνετικός» κόσμος έχει δείξει αποδεδειγμένα πως δυσκολεύεται να αποδεχθεί την αλλαγή, ακόμα κι όταν πρόκειται για κάτι τόσο μικρό όπως το λογότυπο μίας υπηρεσίας και αυτό είναι κάτι που στο Facebook γνωρίζουν καλά: οι χρήστες του δικτύου άλλωστε ανέκαθεν αντιδρούσαν σε κάθε νέα έκδοση του προφίλ χρήστη, του χρονολογίου ή του τρόπου προβολής των εικόνων τους. Μέχρι τουλάχιστον να αναλάβει δράση η δύναμη της συνήθειας, όπως συνέβη άλλωστε και με την περίπτωση του Instagram. Έτσι δεν είναι;

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Tags: instagram