Categories: DIGITAL STORIES

Πώς θα μας ωφελήσει η αλλαγή στο feed του Instagram;

Τον Μάρτιο, το Instagram είχε ανακοινώσει μια σειρά αλλαγών που ξεσήκωσαν τους χρήστες του. Αν και μετά τον χαμό που είχε προκληθεί, το δίκτυο διαβεβαίωνε πως δεν επρόκειτο να προχωρήσει σε καμία αλλαγή άμεσα, το πλήρωμα του χρόνου ήρθε και οι εξαγγελίες γίνονται πράξη: το Instagram αλλάζει τον τρόπο που feedάρει τις σελίδες των χρηστών του με φωτογραφίες και βίντεο και αντί να τους δείχνει τα πιο πρόσφατα, προβάλλει τα σχετικότερα με αυτούς, ακριβώς με τον τρόπο που κάνει το ίδιο πράγμα το Facebook –σε περίπτωση που απείχατε από τα κοινά την τελευταία τετραετία, να σας ενημερώσουμε ότι ο Ζούκερμπεργκ έχει εξαγοράσει το Instagram από τον Απρίλιο του ’12. Αν και το δίκτυο ανακοίνωσε πως οι αλλαγές είναι live, θα χρειαστούν λίγες μέρες προκειμένου να εμφανιστούν στους περισσότερους από 400 εκατ. ενεργούς χρήστες του –ο γράφων πάντως τα βλέπει ακόμα όπως… πριν.

Και αυτό είναι κακό τώρα;

Ένα τρίμηνο πριν, brands και σελέμπριτις έτρεχαν πανικόβλητοι να ζητήσουν από τους «ακολούθους» τους να ενεργοποιήσουν τις ειδοποιήσεις (notifications) για τις δημοσιεύσεις τους, φοβούμενοι ότι το reach” τους, η ικανότητα προσέγγισης κοινού δηλαδή, θα μειωνόταν δραστικά. Είναι αυτό όμως κάτι που πρέπει να μας ανησυχεί; Ούτε καν, εκτός και αν είστε από εκείνους που ανεβάζουν μπούρδες ή spammάρουν τους «ακολούθους» τους με μια ντουζίνα φωτογραφίες σε διάστημα 18 δευτερολέπτων. Πρακτικά το Instagram θέλει να σας προβάλλει τις φωτογραφίες από τους λογαριασμούς με τους οποίους αλληλεπιδράτε περισσότερο και αυτό μόνο καλό μπορεί να είναι. Σκεφτείτε: πόσες φορές τη μέρα τσεκάρετε το Instagram; Μία; Δύο; Τρεις; Πόσους ακολουθείτε; 300 λογαριασμούς; 350; 400; Πόσο σίγουροι είστε ότι βλέπετε κάθε φωτογραφία που ανεβαίνει, ότι δεν χάνετε κάποια μέσα στον κυκεώνα δημοσιεύσεων;

Το Instagram λοιπόν έρχεται να σας λύσει αυτό το πρόβλημα, κάνοντας ένα πρώτο ξεσκαρτάρισμα στις φωτογραφίες που ανεβάζουν οι λογαριασμοί που ακολουθείτε, και προβάλλοντάς σας εκείνες που είναι πιθανότερο να σας ενδιαφέρουν περισσότερο. Πώς το καταλαβαίνει αυτό; Από τις γενικότερες κινήσεις και τις κάθε λογής αλληλεπιδράσεις σας: τα σχόλια, τα “like”, τα “tags”, ακόμα και τον χρόνο που ξοδεύετε χαζεύοντας μία φωτογραφία. Πρακτικά, με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζει ότι θα έχετε τη δυνατότητα να πλοηγηθείτε στις σημαντικότερες για εσάς φωτογραφίες στον ελάχιστο δυνατό χρόνο. Από εκεί και πέρα, αν θέλετε να ψάξετε λίγο περισσότερο το feed σας, δικό σας θέμα –είπαμε, το πράγμα δουλεύει όπως ακριβώς το Facebook.

Αναγκαστική αλλαγή

Η εξέλιξη αυτή είναι απολύτως λογική και κατανοητή. Το Instagram μεγαλώνει ως κοινότητα, ως δίκτυο. Τον Σεπτέμβριο του 2013 διέθετε περί τα 150 εκατ. χρήστες και δύο χρόνια μετά, έφτασε να τους έχει υπερδιπλασιάσει. Πώς μεταφράζεται αυτό; Σε αύξηση του αριθμού των λογαριασμών που ακολουθεί κανείς (περισσότεροι φίλοι, brands, ομάδες, σελέμπριτις, “influencers” γενικότερα) και κατ’ επέκταση και εκείνου των φωτογραφιών στις οποίες εκτίθεται σε καθημερινή βάση. Κάτι έπρεπε να κάνουν οι άνθρωποί του λοιπόν για να διασφαλίσουν ότι οι χρήστες του θα μπορούσαν να βλέπουν τις φωτογραφίες που τους ενδιαφέρον –περισσότερο- όπως παλιά. Επί της ουσίας δηλαδή, το Instagram δεν πετά το παρελθόν του για κάτι καινούριο αλλά ξαναγυρίζει σε αυτό –ΟΚ, με τις απαραίτητες παραδοχές.

Αντί να γκρινιάζετε λοιπόν και να φοβάστε μην τυχόν κι ο κόσμος σταματήσει να βλέπει τις φωτογραφίες σας στα feeds του (ισχύει για πρόσωπά τε και brands ωσαύτως), αφιερώστε λίγο χρόνο και σκεφτείτε αν αυτά που ανεβάζετε στο Instagram έχουν όντως ενδιαφέρον. Αν με τη νέα προσέγγιση οι ακόλουθοί σας εξαφανιστούν, τότε το πρόβλημα δεν θα είναι στο δίκτυο αλλά στο περιεχόμενο (σας). “It’s hard to light a candle, it’s easy to curse the dark instead”, που λέει και ένα άσμα…

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Tags: instagram