Categories: DIGITAL STORIES

Διαχειριστείτε αποτελεσματικά εταιρικά προφίλ στα social media!

Η διαχείριση ενός εταιρικού προφίλ στα social media δεν είναι παίξε-γέλασε! Μην τη συγκρίνετε με το προσωπικό σας προφίλ: εκεί τα πράγματα είναι διαφορετικά αφού «ανεβάζετε» ό,τι σας κάνει κέφι, χωρίς να ανησυχείτε για το παραμικρό. Όταν όμως μιλάμε για… μπίζνες, η κατάσταση αλλάζει, κυρίως διότι εκεί εκπροσωπείτε μια ολόκληρη εταιρεία, οπότε καθετί λέτε και κάνετε μετράει. Η διαχείριση του προφίλ μιας εταιρείας στο Facebook, το Twitter, το Instagram ή κάποιο άλλο κοινωνικό δίκτυο, εκτός από υπευθυνότητα, απαιτεί και σχέδιο: ένα ξεκάθαρο πλάνο σχετικά με το τι θέλετε να πετύχετε μέσα από την ενασχόλησή σας με αυτό.

Εμείς δεν πρόκειται να σας πούμε τι θα γράψετε και πώς θα διαχειριστείτε το περιεχόμενο που θα δημοσιεύσετε. Μπορούμε όμως να σας δώσουμε ορισμένες οδηγίες και συμβουλές σχετικά με το τι είναι καλό να κάνετε και τι όχι. Εσείς αν θέλετε, τις ακολουθείτε.

Εύκολη πρόσβαση

Κάντε μία αναζήτηση για εργαλεία διαχείρισης λογαριασμών που θα κάνουν τη δουλειά σας στα social media ευκολότερη. Buffer, SumAll, Hootsuite, SocialCount, TweetDeck: βρείτε ένα που να σας επιτρέπει να διαχειριστείτε από αυτό τα προφίλ σας σε διαφορετικά δίκτυα. Δεν λέμε ότι πρέπει σώνει και ντε να το χρησιμοποιείτε αποκλειστικά, ωστόσο θα σας γλιτώσει πολύτιμο χρόνο, ιδίως όταν αυτός πιέζει. Υιοθετήστε το σαν “plan b”.

Μελέτη των analytics

Ευτυχώς, τη σήμερον ημέρα, όλα τα μεγάλα δίκτυα προσφέρουν στατιστικά στοιχεία που αφορούν τις δημοσιεύσεις σας: πόσοι τις είδαν, ποια μέρα, με ποιον τρόπο αλληλεπίδρασαν μαζί τους κλπ. Μελετήστε αυτά τα στοιχεία προσεκτικά: ο στόχος σας είναι να αυξήσετε το engagement” του κοινού σας με τις δημοσιεύσεις σας, τουτέστιν να κάνετε τον κόσμο να αλληλεπιδράσει μ’ αυτά που «ανεβάζετε». Δώστε βάση λοιπόν στον τύπο του περιεχομένου και το timing και δεν θα χάσετε.

Συγκρίνετε

Και μαζεύετε λοιπόν στοιχεία, και χαζεύετε feedback, και σημειώνετε αριθμούς. Ε, και; Το ζήτημα είναι να έχετε και κάποια στάνταρ για να τους συγκρίνετε και εδώ είναι το μυστικό: οι αριθμοί προκύπτουν: α) από εσάς τους ίδιους και β) από τον ανταγωνισμό σας. Δείτε οι ίδιοι πώς τα πάει το προφίλ σας π.χ. σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα/χρόνο και συγκρίνετε τα νούμερα & ποσοστά που μπορείτε με αυτά άλλων, παρόμοιων σελίδων, ώστε να εξάγετε ασφαλέστερα συμπεράσματα.

Προγραμματίστε!

Μην αφήνετε το «ανέβασμα» των δημοσιεύσεών σας για την τελευταία στιγμή. Αφ’ ενός μπορεί να σας τύχει κάτι έκτακτο, αφ’ ετέρου μπορεί απλά να «πήζετε» στη δουλειά και να σας διαφύγει! Εκμεταλλευτείτε τη δυνατότητα που σας προσφέρουν ορισμένα δίκτυα και προγραμματίστε τα επόμενα “posts” σας έτσι ώστε αυτά να δημοσιευτούν, ακόμα κι αν εσείς είστε… πιο offline κι από offline!

Αυτοματοποιήστε διαδικασίες

Αν δεν έχετε την πολυτέλεια να ασχολείστε με όλα τα δίκτυα εξίσου αλλά παρ’ όλα αυτά θέλετε να φαίνετε πως δραστηριοποιείστε σε όλα (δεν το εγκρίνουμε απαραίτητα), εκμεταλλευτείτε τη δυνατότητα του μεταξύ τους συγχρονισμού που προσφέρουν ορισμένα εξ αυτών. Επιλέξτε π.χ. ένα “post” του Twitter να εμφανίζεται και στο Facebook και εξασφαλίστε ομοιογένεια στην επικοινωνία σας.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος