Το όνομα του YouTube είναι συνυφασμένο με την έννοια του βίντεο online. Η πλατφόρμα της Google άλλωστε αποτελεί τη μεγαλύτερη υπηρεσία on demand streaming βίντεο, οπότε η θέση και η φήμη της έναντι του ανταγωνισμού είναι απόλυτα λογικές. Μια έρευνα της Ampere Analysis όμως έρχεται να ταράξει τα νερά: συγκρίνοντας το YouTube με το Facebook, βρίσκει πως το πρώτο μπορεί να υπερέχει ξεκάθαρα σε θέμα όγκου και αριθμών, ωστόσο το δεύτερο παρουσιάζει πολύ μεγαλύτερες προοπτικές και σαφώς πιο ανοδικές τάσεις, αποτελώντας έτσι ένα case study που μόνο απαρατήρητο δεν περνά.
«Καλά, και θα μπορούσε αυτό να αλλάξει τα πράγματα και να φέρει το Facebook πάνω απ’ το YouTube σε ό,τι αφορά το βίντεο»; Όχι και πάλι όχι. Το προβάδισμα του YouTube είναι τεράστιο, η έρευνα το ξεκαθαρίζει: όση κι αν είναι η ανάπτυξη του Facebook στο κομμάτι του βίντεο, το πιθανότερο είναι πως απλά και οι δύο υπηρεσίες θα έχουν κέρδη από αυτό, χωρίς η μία να οδηγήσει την άλλη στον μαρασμό. Το ότι σε δείγμα 10.000 καταναλωτών από την Ευρώπη και την Αμερική πάντως, το 16,67% έχει δει βίντεο στο Facebook αλλά όχι στο YouTube τον τελευταίο μήνα, αν μη τι άλλο λέει πολλά. Το ποσοστό μπορεί να μην είναι μεγάλο, αλλά ας μη γελιόμαστε: ποιος θα πίστευε πως θα υπήρχε άνθρωπος που θα ‘χε δει βίντεο στο Facebook αλλά όχι στο YouTube;
Το Facebook έχει ένα τεράστιο όπλο έναντι του YouTube: κάθε προβολή βίντεο, γίνεται από χρήστες που είναι συνδεδεμένοι. Δηλαδή πλάι σε όλον αυτόν τον ορυμαγδό πληροφοριών που έχει το δίκτυο για εμάς, έρχεται να προστεθεί και το βίντεο: τι βλέπουμε, πόσο βλέπουμε, ποιες ώρες βλέπουμε κλπ. Αντίθετα, στο YouTube, πόσα και πόσα “views” γίνονται από άτομα που δεν έχουν κάνει log in, κι ας έχουν λογαριασμό στη Google. Βέβαια το YouTube την ίδια στιγμή είναι πολύ πιο φιλικό απέναντι στους πελάτες του αφού δείχνει διαφημίσεις και πριν τα βίντεο ενώ χρεώνει και μετά το πέρας 5” και όχι 3” όπως κάνει το Facebook. Από κάθε ενεργό χρήστη του, το YouTube το 2014 έβγαζε περί τα $0,28, την ώρα που το Facebook ήταν στα $0,73.
Ένα είναι βέβαιο: πως στο βίντεο, το YouTube μπορεί να είναι ο αδιαφιλονίκητος κυρίαρχος όμως πλέον δεν παίζει μόνο του. Το Facebook έχει μπει πολύ δυναμικά και με σωστές και μεθοδευμένες κινήσεις, έχει δει τα έσοδά του από αυτό να αυξάνονται σημαντικά. Το θέμα είναι πως η αύξηση αυτή γίνεται σε μια πίτα από την οποία μέχρι πρότινος «έτρωγε» μόνο το YouTube και αυτό στη Google δεν αρέσει καθόλου. Να περιμένουμε αντιδράσεις; Σίγουρα. Πότε και τι είδους; Αυτό μόνο ο Λάρρυ Πέιτζ το ξέρει.