Η Samsung πειράζει τους δημοσιογράφους με προσκλήσεις και teaser για την παρουσίαση του νέου Galaxy. Αυτό όμως που δεν λέει η πρόσκληση είναι το challenge που αντιμετωπίζει η Samsung. Η οποία δεν είναι άλλη από το να έχει και πάλι ένα επιτυχημένο μοντέλο, όπως ήταν το Galaxy S3. Ο προκάτοχος του νέου μοντέλου που αναμένουμε σε μερικές μέρες, το S4, βγήκε στην αγορά με τυμπανοκρουσίες και δεκάδες εκατοντάδες φαμφάρες, όμως από πωλήσεις… τζίφος. Κάτι που χτύπησε γερά τη φήμη της εταιρίας, αλλά και το marketing της συσκευής ως το “next big thing”.
Η Samsung – ελπίζουμε να – θέλει να τα αφήσει πίσω της όλα αυτά. Προσωπική μας εκτίμηση είναι πως για να το πετύχει χρειάζονται μερικά απλά πράγματα. Ή τουλάχιστον απλά, όταν τα βλέπεις απ΄ έξω, καθώς είναι πάντα δύσκολο να ξεπεράσει κάποιος – ή κάποια εταιρία – τον ίδιο του τον εαυτό.
Το πρώτο και κυρίαρχο πράγμα είναι να αλλάξει το design. Η μεγάλη επανάσταση προ μερικών ετών που η συσκευή ήταν μεγαλύτερη από ό, τι κυκλοφορούσε και το πλαστικό πίσω μέρος της, το ένιωθες λίγο σαν δέρμα, έχει παρέλθει. Το Galaxy S4 το έκανε αυτό ξεκάθαρο με τα κατά γενική ομολογία – ακόμα και της ίδιας της Samsung – απογοητευτικά του νούμερα πωλήσεων. Αν και η Samsung έχει μια ιδιαίτερη αδυναμία στο να αντιγράφει την Apple, αν δεν θέλει, ή δεν είναι σε θέση, να κάνει μεταλλικά τηλέφωνα, δεν έχει παρά να δει τι έκανε η Nokia με τα Lumnia. Το να κάνει κάτι από μόνη της δεν της το προτείνουμε, καθώς είδαμε όταν το δοκίμαστε τα κωμικοτραγικά αποτελέσματα του smartwatch της, Galaxy Gear.
Εν συνεχεία είναι η κάμερα. Δεν είναι πως η Samsung δεν έχει βγάλει καλές κάμερες έως τώρα στα κινητά της, αλλά είναι σίγουρο πως μπορεί να κάνει πολλά περισσότερα σ’ αυτό τον τομέα. Έχει ως εταιρία ένα ολόκληρο τμήμα στη διάθεση της, που ασχολείται αποκλειστικά με αυτό. Ας συνεργαστούν.
Να αφήσει τις αρλούμπες. Έως τώρα και κυρίως στο Galaxy S4 έβγαλε μια σειρά από “features”, τα οποία όμως δεν είναι τίποτα περισσότερο από κινήσεις εντυπωσιασμού κατά τη διάρκεια των παρουσιάσεων. Κανείς δεν νοιάζεται αν την ώρα που κοιτάζει το video, αν γυρίσει το βλέμμα του, αυτό θα σταματήσει την αναπαραγωγή. Ειδικά όταν αυτό δεν λειτουργεί όπως θα έπρεπε.
Τέλος χρειάζεται να αρχίσει να “παίζει” καλύτερα με το Android. Το λειτουργικό της Google υπάρχει πια σχεδόν σε όλα τα τηλέφωνα εκεί έξω. Οπότε ο κάθε κατασκευαστής θέλει να κάνει κάπως ξεχωριστή την εμπειρία του Android στις δικές του συσκευές. Η Samsung το παρακάνει λίγο σε αυτό, έως πολύ, με το TouchWiz. Βάζει ένα σκασμό πράγματα πάνω από το λειτουργικό, που κάνουν τις συσκευές να σέρνονται αλλά και τρώει πολύ από τον αποθηκευτικό τους χώρο. Πάντως σύμφωνα με την πρόσκληση, φέτος έχει επανασχεδιάσει το TouchWiz της, γεγονός που καθόλου δεν μας ξαφνιάζει, καθώς δεν νοείται να κάνει κάτι η Apple, όπως το να επανασχεδιάσει το iOS και η Samsung να μην τρέξει να φωνάξει: “Me too!”.