Categories: DIGITAL STORIES

Ένα ελληνικό ηλεκτρονικό παιχνίδι μαθαίνει στα παιδικά κώδικα προγραμματισμού

Σε ένα Χριστουγεννιάτικο χωριό ήξερα περίπου τι θα συναντήσω. Γλυκά, κατασκευές, λούνα παρκ, ξωτικά και φυσικά τον Άγιο Βασίλη να περιμένει το γράμμα μου. Σίγουρα λοιπόν ξαφνιάστηκα όταν εκεί που απολάμβανα τα ζαχαρωτά μου ανάμεσα σε μικρά διαβολάκια που έτρεχαν πάνω κάτω φωνάζοντας μπήκα σε ένα χώρο με πιτσιρίκια απόλυτα αφοσιωμένα πάνω από πολύχρωμα tablets, να συνεργάζονται με μεγάλους με ησυχία. Είχα βρεθεί στον τομέα Digital Christmas, όπου η ελληνική εταιρία allcancode εδώ και λίγους μήνες έχει στήσει το πρώτο ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό παιχνίδι προγραμματισμού για παιδιά δημοτικού, το «Τρέξε Μάρκο». Ξεχάστε τα τρενάκια και τα παζλ, τα παραμύθια μπροστά στη φωτιά, ακόμα και τις κονσόλες. Το μέλλον πλέον ανήκει στους υπολογιστές, και στα παιδιά που ήδη τους χειρίζονται καλύτερα από αρκετούς ενήλικες. Μετά από μια βόλτα στο περίπτερο της allcancode, και αφού δοκίμασα κρυφά τις ικανότητες μου στον προγραμματισμό παίζοντας με το Μάρκο, η Νάγια Koυράκου, υπεύθυνη marketing, μου εξήγησε γιατί τα παιδιά φαίνονται τόσο χαρούμενα πάνω από τα tablets τους.

Πείτε μου λίγα λόγια για την εταιρία και το παιχνίδι. Η allcancode, μια ελληνική startup εταιρία, δημιούργησε το ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι «Τρέξε Μάρκο». Η λογική πίσω από το όνομα της εταιρίας είναι το ότι όλοι μπορούν να προγραμματίσουν. Υπάρχει γενικά μια παγκόσμια τάση σε ότι αφορά τον προγραμματισμό των υπολογιστών και την εκπαίδευση. Η έμπνευση της ιδέας ανήκει στο δημιουργό της allcancode, του Κώστα Καρολεμέα. Ο Κώστας Καρολεμέας προγραμματιστής και γονιός και ο ίδιος, θεώρησε εξαιρετικά σημαντικό να σχεδιάσει ένα ηλεκτρoνικό παιχνίδι που θα εκπαιδεύει τα παιδιά στις βασικές αρχές του προγραμματισμού υπολογιστών. Στην allcancode προστέθηκαν και τα υπόλοιπα μέλη και σχεδιάστηκε το εκπαιδευτικό παιχνίδι «Τρέξε Μάρκο».  Υπάρχουν 10 πίστες διαθέσιμες, και οποιοσδήποτε μπορεί να τις κατεβάσει και να παίξει το παιχνίδι. Πλέον αριθμούμε 40.000 χρήστες και ξεκινήσαμε τέλος Οκτωβρίου και το παιχνίδι είναι διαθέσιμο για iPad, Android tablets, Windows κλπ.

Ποια είναι η λογική του Τρέξε Μάρκο; Η λογική είναι τα παιδιά να μάθουν προγραμματισμό μέσα από οπτικοποιημένες οδηγίες. Μπαίνουν στο περιβάλλον του Μάρκου όπου βλέπουν το Μάρκο, ο οποίος αντιμετωπίζει διάφορες δυσκολίες. Τα παιδιά θα πρέπει να βοηθήσουν το Μάρκο να λύσει γρίφους, δίνοντάς του οδηγίες, που είναι οπτικοποιημένες για να μπορεί το παιδί να τις αντιλαμβάνεται εύκολα. Οι αντιδράσεις των παιδιών είναι ενθουσιώδεις και υπάρχει και αρκετά μεγάλο ποσοστό παιδιών που τερματίζουν και τις δέκα πίστες. Στους επόμενους μήνες θα είμαστε έτοιμοι να λανσάρουμε και τις επόμενες πίστες του Μάρκο.

Το παιχνίδι σε τι ηλικίες απευθύνεται; Το παιχνίδι είναι σχεδιασμένο για παιδιά δημοτικού, από 6- 12 χρονών. Το παιδί ξεκινά με τις βασικές αρχές και εντολές προγραμματισμού υπολογιστών και εξελικτικά μαθαίνει καινούργια πράγματα και εντολές, οι οποίες εξελίσσονται και αργότερα συνδυάζονται. Έχουν γίνει δοκιμές σε σχολεία και η ανταπόκριση των παιδιών είναι εξαιρετικά καλή ενώ παράλληλα δεν φαίνεται να δυσκολεύονται πολύ. 

Τα παιδιά πως ανταποκρίνονται σε όλο αυτό; Τους αρέσει πάρα πολύ. Τους αρέσει πάρα πολύ ο Μάρκος. Τους αρέσει ιδιαίτερα το ότι είναι εκείνα που βοηθούν το Μάρκο να πετύχει όσα πετυχαίνει. Μπορούν να ταυτιστούν μαζί του και θέλουν να τον βοηθήσουν. Αυτό είναι ένα ακόμα μάθημα που ο Μάρκο δίνει στα παιδιά, το πόσο σημαντικό είναι να βοηθάνε και να λειτουργούν σε συνεργασία, στο συγκεκριμένο παιχνίδι με το Μάρκο.

Γιατί να μάθουν τα παιδιά κώδικα; Τα παιδιά έρχονται σε άμεση επαφή καθημερινά με κινητά, υπολογιστές, tablets, και θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτή τους η επαφή να είναι εκπαιδευτική και δημιουργική. Δεδομένου της τάσης που υπάρχει και εξελίσσεται παγκόσμια και ταυτόχρονα της εξοικείωσης των παιδιών με την τεχνολογία. Η πρόσβαση στην τεχνολογία υπάρχει, και όσο πιο δημιουργικά και εκπαιδευτικά γίνεται τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να αποκομίσουν τις σωστές γνώσεις. Η allcancode ενδιαφέρεται να δώσει τις βάσεις για τον προγραμματισμό υπολογιστών στα παιδιά.  Επίσης θα πρέπει να επισημάνουμε ότι ο προγραμματισμός υπολογιστών αποτελεί μέρος της εκπαιδευτικής ύλης στα σχολεία. 

Πόσο εύκολο είναι να μπεις στο μυαλό ενός παιδιού και να καταλάβεις με ποιον τρόπο θα κατανοήσει κάτι τέτοιο μέσα από ένα παιχνίδι; Ο βασικός μας στόχος είναι το Τρέξε Μάρκο να διδάσκει τις βασικές αρχές το προγραμματισμού υπολογιστών.  Συνεργαζόμαστε με εκπαιδευτικούς ώστε να είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε τις ανάγκες που έχουν τα παιδιά. Το παιχνίδι είναι εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό παράλληλα.

Και εδώ, στο Christmas Factory, τι ακριβώς γίνεται; Εμείς είμαστε στον τομέα Digital Christmas. Τα παιδιά μπαίνουν εδώ, όπου στην υποδοχή παρακολουθούν ένα βίντεο μικρής διάρκειας που εξηγεί συνοπτικά πως λειτουργεί το παιχνίδι, μετά υπάρχει η ακολουθία της πίστας, μια «πραγματική»  πίστα Μάρκο όπου τα παιδιά μαθαίνουν πως λειτουργεί το παιχνίδι στο πραγματικό περιβάλλον Μάρκο.  Στην live πίστα κατανοούν απόλυτα το πώς λειτουργούν οι εντολές που δίνουν στο Μάρκο. Μετά καταλήγουν στα tablets, που εκεί παίζουν το παιχνίδι, και ανάλογα το χρόνο και την ηλικία καταφέρνουν να προχωρήσουν στις επόμενες πίστες. Στο τέλος έχουν και τη δυνατότητα να φωτογραφηθούν με το Μάρκο, σαν αναμνηστικό. 

Που μπορεί να βρει κάποιος το παιχνίδι; Όποιος θέλει μπορεί να επισκεφθεί τη σελίδα allcancode.com, να παρακολουθήσει ένα σχετικό βίντεο και να κατεβάσει το παιχνίδι δωρεάν, καθώς και να επισκεφθεί τη σελίδα του allcancode στο Facebook

Και η ομάδα του Μάρκο;

Η allcancode αποτελείται από εξειδικευμένους επαγγελματίες που φροντίζουν ώστε το Τρέξε Μάρκο να συνεχίσει να είναι ένα μοναδικό ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό παιχνίδι για παιδιά δημοτικού. Προς το παρόν αποτελείται από εννέα άτομα που είναι: Κώστας Καρολεμέας, Ερση Σπαθοπούλου, Δημήτρης Καρατζαφέρης, Κώστας Χαραλάς, Βαγγέλης Βαγιαρτάκης, Σπύρος Αλβέρτης, Θάνος Παπαδέλης, Φαίη Τζιβιέρη, Νάγια Κουράκου.

Σοφία Κροκιδά

Share
Published by
Σοφία Κροκιδά