Το τι είναι συλλεκτικό –και κατ’ επέκταση πολύτιμο- και τι όχι, είναι καθαρά υποκειμενικό. Κάποιοι δίνουν για το NES Classic Edition τρεις φορές τα λεφτά που θα στοίχιζε αυτό αν πωλείτο στα καταστήματα (έχει εξαντληθεί γενικώς), άλλοι πληρώνουν κάμποσα έξτρα κατοστάρικα για ένα ζευγάρι σνίκερς και ορισμένοι δεν το ‘χουν σε τίποτα να ξηλωθούν κανονικότατα για τη φανέλα του Πήτερ Σμάιχελ στον τελικό του Τσάμπιονς Λιγκ της Βαρκελώνης. Το τι συλλέγει ο κόσμος δεν είναι κάτι που θα πρέπει να μας απασχολεί: το ζητούμενο είναι αν το έχουμε. Αν αυτό συμβαίνει, τότε το eBay μετατρέπεται ευθύς στον καλύτερό μας φίλο, αφού σαν ένα άλλο παράθυρο στον κόσμο, θα μας επιτρέψει να προσεγγίσουμε ενδιαφερόμενους από όλο τον πλανήτη και να τους παρουσιάσουμε την πραμάτεια μας, ευελπιστώντας πως θα τους πείσουμε για την αξία της.
Παρά το τεράστιο κοινό του (165 εκατ. και πλέον εγγεγραμμένοι χρήστες), το eBay δεν είναι «παιχνιδάκι». Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και αν όντως θέλετε να ξεχωρίσετε από όλους τους άλλους που πωλούν το ίδιο αντικείμενο με εσάς, θα χρειαστεί αρκετή δουλειά και “out of the box” προσέγγιση. Αρχικά, για όσους δεν γνωρίζουν, να αναφέρουμε πως αν και η δημιουργία μιας δημοπρασίας είναι δωρεάν, υπάρχουν αρκετές επιλογές που κοστίζουν, όπως για παράδειγμα η εξαιρετικά μικρή χρονική της διάρκεια (μία ή τρεις μέρες) και η τιμή άμεσης αγοράς. Μπορείτε να «σηκώσετε» έως και 50 δημοπρασίες δωρεάν ενώ η προμήθεια που παίρνει το eBay είναι 10% +ΦΠΑ από την τελική τιμή πώλησης. Προφανώς αν δεν βρεθεί κανείς να αγοράσει αυτό που πουλάτε, δεν οφείλετε τίποτα και η ζωή συνεχίζεται.
Για την πληρωμή θα χρειαστείτε PayPal (υπάρχει και εκεί χρέωση για κάθε μεταφορά που γίνεται προς τον λογαριασμό σας) ενώ για παν ενδεχόμενο, θα πρέπει να φροντίσετε η αποστολή του προϊόντος να γίνει αν όχι με κούριερ, με συστημένο γράμμα/δέμα από τα ΕΛΤΑ. Για να μην ψάχνεστε με τα μεταφορικά, υπολογίστε στο περίπου πόσο θα σας στοιχίσει η αποστολή του πακέτου σας σε ΗΠΑ/Αυστραλία, ανεβάστε ανάλογα την τιμή πώλησης του προϊόντος σας και ορίστε δωρεάν μεταφορικά. Αυτό το τελευταίο δεν ήταν παρά μία μικρή συμβουλή που όμως είναι ικανή να σας δώσει σημαντικό προβάδισμα έναντι άλλων αγγελιών/δημοπρασιών με το ίδιο αντικείμενο, καθώς δεν είναι και λίγοι εκείνοι που ψάχνουν για “deals” χωρίς έξοδα συσκευασίας και αποστολής.
Με αφορμή αυτό λοιπόν, μαζέψαμε για ‘σας μια σειρά από τέτοιες προτάσεις και ιδέες που θα αυξήσουν σημαντικά τις πιθανότητες η αγγελία σας να προσελκύσει κόσμο. Πάμε να τις δούμε μία προς μία.
Σωστός τίτλος
Δώστε μεγάλη προσοχή στον τίτλο σας. Ξεκινήστε με το είδος του προϊόντος σας, προσθέτοντας κατόπιν όνομα/μοντέλο και τις πιο σημαντικές λέξεις-κλειδιά όπως επίσης και την κατάστασή του. Παράδειγμα: “Smart TV LG 49” 49LF630V – LED IPS Full HD 800 Hz Black – Mint Condition”. Αποφύγετε τα πολλά κεφαλαία γράμματα όπως και τα σημεία στίξης. Αφήνετε ένα κενό μεταξύ των λέξεων και χρησιμοποιείτε παύλες και κάθετες όπου χρειάζεται. Έχετε στη διάθεσή σας 80 χαρακτήρες, οπότε εκμεταλλευτείτε τους σοφά.
Ρεαλιστικές και προσεκτικές τιμές
Εννοείται πως πριν ορίσετε την τιμή πώλησης του προϊόντος σας, θα πρέπει να ελέγξετε πόσα ζητούν οι άλλοι χρήστες. Με δεδομένο ότι η αξιολόγησή σας ως πωλητής δεν είναι και τίποτα το συγκλονιστικό, καλό θα ήταν να παίξετε λίγο παρακάτω. Να έχετε στον νου σας ότι το eBay κρατά 10% + ΦΠΑ από την τελική τιμή πώλησης ενώ επιβαρύνεστε και για τη μεταφορά των χρημάτων στον λογαριασμό σας στο PayPal. Ως τιμή εκκίνησης ορίστε αυτή με την οποία συμβιβάζεστε και όχι αυτή που θέλετε ιδανικά, ενώ για πιο άμεσα αποτελέσματα μπορείτε να θέσετε και μια τιμή άμεσης αγοράς (χρεώνεται).
Μεταφορικά
Καθώς θα πρέπει να ορίσετε έξοδα αποστολής για όλον τον πλανήτη, θα σας προτείναμε κάτι διαφορετικό. Υπολογίστε πόσο θα σας στοιχίσει η αποστολή σε Αυστραλία και ΗΠΑ, για παράδειγμα, και συμπεριλάβετε το κόστος στην τιμή του προϊόντος, αλλάζοντας τα μεταφορικά σε δωρεάν. Με τον τρόπο αυτό και τους άλλους χρήστες δεν θα μπερδέψετε με επιπρόσθετες πληροφορίες και στις αναζητήσεις για «δωρεάν μεταφορικά» θα εμφανίζεστε. Για την αποστολή των πακέτων σας, φροντίστε να τα συσκευάσετε καλά (βλ. αεροκυψέλες και χαρτόκουτα) και προτιμήστε τα συστημένα (απαραίτητο) των ΕΛΤΑ.
Φωτογραφίες
Οι φωτογραφίες σας είναι εκείνες που θα τραβήξουν κατ’ αρχάς την προσοχή γι’ αυτό δώστε βάση. Αν το προϊόν σας είναι καινούριο, κουτάτο και σελοφανάτο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις “press/media” φωτογραφίες που κυκλοφορούν online (ξέρετε, λευκό ή μαύρο background, ξακρισμένες, με 45 layers από πάνω). Μπορείτε να τραβήξετε και μια-δυο οι ίδιοι με καλό (πλήρη) φωτισμό και σε ουδέτερο background. Αν το προϊόν σας έχει τυχόν ατέλειες, εστιάστε σε αυτές ώστε οι ενδιαφερόμενοι να γνωρίζουν εξ αρχής τι παίρνουν κι εσείς να αποφύγετε τις δυσάρεστες εκπλήξεις.
Περιεχόμενο / Κείμενο
Το eBay σας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσετε οι ίδιοι το περιεχόμενο της αγγελίας σας (υποστηρίζεται και HTML). Σε πρώτη φάση αναζητήστε τα τεχνικά χαρακτηριστικά και μια βασική περιγραφή του προϊόντος σας εισάγοντας το “part no” του στην αρχή της όλης διαδικασίας. Από εκεί και πέρα, χρησιμοποιήστε μία στάνταρ γραμματοσειρά που δεν κουράζει (Arial, Trebuchet, Verdana) σε μέγεθος που να διαβάζεται (ιδανικά 12). Αποφύγετε τα κείμενα-σεντόνια, χρησιμοποιείτε παραγράφους και διαφορετικά χρώματα όπου θέλετε να δώσετε έμφαση και μόνο. Μη φοβηθείτε τις κενές γραμμές και να έχετε στον νου σας ότι το eBay μπλοκάρει συγκεκριμένα scripts.
Επικοινωνία
Να είστε σε εγρήγορση και να απαντάτε άμεσα και πάντα ευγενικά στις ερωτήσεις που μπορεί να σας θέτουν οι χρήστες του eBay. Οι απαντήσεις σας θα πρέπει να φαίνονται και στη σελίδα της εκάστοτε δημοπρασίας, προκειμένου έτσι να λυθούν παρόμοιες απορίες που μπορεί να έχουν άλλοι χρήστες και να πάρετε “credit”. Με την αποστολή του δέματος, επικοινωνήστε με τον πλειοδότη και ενημερώστε τον με το tracking code, τη σελίδα που μπορεί να δει την πορεία της αποστολής του και ιδανικά φωτογραφίες από το δέμα την ώρα που το ετοιμάζατε –σας καλύπτει και απέναντι στο eBay σε κάποιο βαθμό.
Αξιολογήσεις
Η αξιολόγηση από πλευράς σας θα πρέπει να γίνεται την ώρα που λάβετε την πληρωμή. Εφ’ όσον ο «πελάτης» σας έχει υπάρξει τύπος και υπογραμμός απέναντί σας, τον αξιολογείτε θετικά και αναμένετε καρτερικά και τη δική του αξιολόγηση. Αναφέρετέ του το διακριτικά στην ενημέρωση που λέγαμε παραπάνω και μόλις δείτε από τη σελίδα εντοπισμού του αντικειμένου σας ότι αυτό έχει παραληφθεί, υπενθυμίστε του το. Οι αξιολογήσεις σας είναι το όπλο σας στο eBay γι’ αυτό να τις διεκδικείτε μέχρι τελικής πτώσεως –αν οι θετικές βρίσκονται στο 100%, μπορείτε να τις αναγράφετε ακόμα και μέσα στο κείμενο της εκάστοτε αγγελίας σας!
Συμβουλές από το ίδιο το eBay
Αν βρήκατε τα παραπάνω ενδιαφέροντα και χρήσιμα, μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στις συμβουλές που έχει να δώσει το ίδιο το eBay! Αυτό πρώτο άλλωστε θέλει να πουλήσετε αφού από τα χρήματα που θα βγάλετε εσείς, θα βγάλει και αυτό. Μελετήστε λοιπόν προσεκτικά τα “tips” του και εφαρμόστε τα στις δημοπρασίες σας. Αν πουλάτε μεθοδικά και συστηματικά, τότε με τον καιρό θα δείτε την αποτελεσματικότητά σας να εκτοξεύεται. Το eBay σταδιακά θα αυξήσει τα όρια στον λογαριασμό σας και καθώς εσείς θα έχετε πάρει τον αέρα του ίδιου και του PayPal, η δουλειά σας εκεί θα γίνει ακόμα πιο εύκολη!