Categories: DIGITAL STORIES

Μπορεί να ρίξει το LinkedIn την ανεργία στην Ελλάδα;

 

Συχνά, πυκνά,η ηλεκτρονική μας διεύθυνση κατακλύζεται από μηνύματα που προξενούνται από την διαδικτυακή δραστηριότητα, φίλων και γνωστών. Μέσα στον ορυμαγδό προσκλήσεων εμφανίζεται συχνά και η λέξη LinkedIn . Τι είναι αυτό δεν θα το μάθουμε σήμερα.  Ουσιαστικά είναι σαν το Facebook το μόνο που αλλάζει είναι πως η χρήση γίνονται από συγκεκριμένα άτομα για συγκεκριμένο σκοπό: την ανεύρεση εργασίας. Πόσο βοηθάει, όμως, το συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης μια χώρα με υψηλή ανεργία και οικονομική κρίση όπως η Ελλάδα; Ο Σίμος Κοσμετάτος, Social Media Trainer σε μεγάλες πολυεθνικές εκτιμά ότι το μέσο βοηθά. «Υπάρχουν λιγότερες θέσεις για περισσότερους και όλα μετράνε πλέον. Μια σωστή παρουσία στο LinkedIn, ένα μέσο που αποτελεί εργαλείο για τα τμήματα HR, είναι απαραίτητη. Δεν αρκεί απλά η παρουσία στο LinkedIn, πρέπει να είναι και σωστή και να περνάει τα κατάλληλα μηνύματα. Αυτό που τονίζουμε στα σεμινάρια είναι να αποφεύγετε λάθος φωτογραφίες, γενικόλογες περιγραφές που δεν λένε τίποτα, να συμπληρώνετε με λεπτομέρειες το προφίλ (π.χ. τι κάνατε ακριβώς στην πρακτική άσκηση, τι τομείς αναλάβατε, τι επιτύχατε) και να έχετε συστάσεις (τις συστάσεις τις ζητάμε, δεν έρχονται πάντα αυθόρμητα) αλλά και σωστές δεξιότητες για να μπορούν οι επαφές σας να κάνουν endorse και να βγαίνετε στις αντίστοιχες αναζητήσεις των HR τμημάτων.» 

Πέρα από τις έρευνες, αυτό που παρατηρείτε έντονα είναι το γεγονός ότι υπάρχουν πολλοί χρήστες στο LinkedIn αλλά δεν είναι τόσο ενεργοί καθημερινά όσο στο Facebook ή το Twitter. Για κάποιες στοχευμένες ενέργειες ωστόσο είναι μοναδικό στο είδος του. Παραδείγματος χάριν μπορείς να ορίσεις διαφήμιση που θα δουν μόνο στελέχη στο τμήμα marketing μεγάλων πολυεθνικών στην Ελλάδα. Όπως μας ανέφερε και ο κ. Κοσμετάτος,  καλές δουλειές βρίσκονται στο LinkdIn και δεν εννοεί αυτές για χαρτζιλίκι, αλλά σοβαρές που θα αποτελούν σοβαρά βήματα στην καριέρα του καθενός. «Το LinkedIn είναι η πρώτη πηγή που πρέπει να κοιτάξετε γιατί οι εταιρείες το χρησιμοποιούν πολύ και οι αγγελίες που βρίσκονται εκεί ανταποκρίνονται σε πραγματικές ανάγκες των εταιρειών.» Ο ίδιος μάλιστα έχει ενεργή συμμετοχή στο LinkedIn τόσο επαγγελματικά όσο και σε προσωπικό επίπεδο. Χάρη στο επαγγελματικό προφίλ όπως μας είπε γνωρίζει τις κινήσεις των στελεχών του αλλά και άλλες σημαντικές πληροφορίες για τη δουλειά του. Άλλωστε πως να μην κάνει καθημερινή χρήση αφού είναι κομμάτι της δουλειάς του;

Με μια ματιά

Στο Linkedln γίνεται προβολή προσωπικών και επαγγελματικών στοιχείων των χρηστών του με αποτέλεσμα να δίνεται η δυνατότητα να δικτυώνονται με άλλους χρήστες με τα ίδια προσόντα και όχι μόνο και να επικοινωνούν μεταξύ τους. Το Linkedln έχει περίπου 300.000.000 χρήστες παγκοσμίως και διατηρεί ανοδική τάση. Η Ελλάδα βρίσκεται μόλις στην 51η θέση παγκοσμίως με βάση τον αριθμό των χρηστών της που σήμερα αριθμούνται στους 802.300 με βάση το socialbakers.com. Η χρήση του Linkedin στην Ελλάδα ξεκίνησε σιγά σιγά από άτομα με σπουδές στο εξωτερικό, κατάσταση που μοιάζει να μεταστρέφεται. Μάλιστα, μεγάλες εταιρείες κάνουν χρήση συχνά του επαγγελματικού προφίλ ,με σκοπό την αναζήτηση προσωπικού. Σε μια αγορά που μαστίζεται από την ανεργία το Linkedin μπορεί να αποτελέσει ένα καλό και δωρεάν μέσω επαγγελματικής δικτύωσης; 

Ρωτήσαμε τη γνώμη της Χριστίνα Χαριτοπούλου, Payroll Assistant του ANTS PRODUCTION HUB του Ομίλου Antenna και μας απάντησε πως: «To LinkedIn αν δεν το παρερμηνεύσεις ως ένα άλλο “Facebook για τα παιδιά από τη δουλειά” θεωρώ πως είναι ένα χρήσιμο εργαλείο επαγγελματικής δικτύωσης αλλά όπως όλα τα social media θέλει προσοχή γιατί αφορά το επαγγελματικό σου προφίλ στο internet και όχι μια ηλεκτρονική αποθήκη για το βιογραφικό σου.
Αλλά αυτό θεωρητικά είναι γνωστό. Με αυτή την προσέγγιση, έχει πολλές πιθανότητες κάποιος να βρει δουλειά γιατί αφενός ο ίδιος μπορεί να βρει αιτήσεις για ανοιχτές θέσεις εργασίας σε εταιρείες που τον ενδιαφέρουν και να κάνει αίτηση και αφετέρου οι επαγγελματίες HR να έχουν εύκολη πρόσβαση στα στοιχεία του, σε θετικά ή αρνητικά σχόλια για συνεργασίες που έχουν προηγηθεί και αν βρίσκουν ενδιαφέρον στο προφίλ του να έχουν άμεση επικοινωνία για ενδεχόμενη συνεργασία ή τουλάχιστον ένα ραντεβού για συνέντευξη. Σε περιόδους όπως η σημερινή με αυξημένη ανεργία στη χώρα είναι χρήσιμο να είσαι μέλος σε ένα μέσο που οι εταιρείες πλέον το χρησιμοποιούν πέρα από τα νέα και τις δραστηριότητες τους , για να επικοινωνούν και νέες θέσεις εργασίας. Το σημαντικό είναι να αυξάνεις τις πιθανότητες σου για εργασία , να επικοινωνείς τον εαυτό σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να μην σταματάς να ενημερώνεσαι για αυτά που σε ενδιαφέρουν είτε από άρθρα που μπορεί κάποιος να δημοσιεύσει στο LinkedIn, είτε ακόμα και από εκπαιδεύσεις, σεμινάρια ,ημερίδες και νέα εταιρειών που θα σε ενδιέφεραν να γίνουν η επομένη επαγγελματική σου στέγη!»
 

Ασφαλώς κανείς δεν μπορεί να ξέρει αν βρίσκεις πιο εύκολα δουλειά μετά από μια βόλτα στον ΟΑΕΔ ή αν βομβαρδίζεις το προφίλ σου συνεχώς με καινούριες και ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Οι συνθήκες δεν μπορούν ν’ απαντήσουν σε τίποτα, πόσο μάλλον σε αυτό. Ασφαλώς αν αναζητά κάποιος δουλειά στο εξωτερικό να είναι πιο εξοικειωμένοι οι χρήστες-αφεντικά από ότι σε μια χώρα που η αξιοκρατία είναι μαι άγνωστη λέξη και επικρατεί και μια αίσθηση τεχνολογικού αναλφαβητισμού. Αλλά αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς από όλα τα κοινωνικά δίκτυα που κυκλοφορούν, το LinkedIn , ίσως είναι το πιο χρήσιμο για όσους κατοικούν στην ελληνική επικράτεια. Ψέμματα; 

Μαρίζα Τσαγκά

Share
Published by
Μαρίζα Τσαγκά