Τις τελευταίες μέρες θα πρέπει να ακούτε όλο και συχνότερα κάτι για μια… Παρασκευή που είναι, λέει, μαύρη. Ο λόγος για τη “Black Friday” ή «Μαύρη Παρασκευή», την Παρασκευή αμέσως μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ που γιορτάζεται ανελλιπώς από το 1932 μέχρι και σήμερα. Θεωρητικά αποτελεί την εκκίνηση της χριστουγεννιάτικης εορταστικής περιόδου. Πρακτικά δίνει στα καταστήματα την ευκαιρία να κάνουν προσφορές που ξεφεύγουν από κάθε λογική, προσελκύοντας κόσμο και καταγράφοντας τζίρους-ρεκόρ –δεν είναι τυχαία άλλωστε η πιο «φορτωμένη» μέρα του έτους στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού χρόνια τώρα.
Το ιδιαίτερα προσοδοφόρο για τις επιχειρήσεις έθιμο δεν άργησε να βρει τον δρόμο του και προς την Ευρώπη και μολονότι εδώ ουδεμία σχέση έχουμε με Ευχαριστίες, γαλοπούλες και τα σχετικά, τη «Μαύρη Παρασκευή» την τιμούμε και με το παραπάνω. Οι ευκαιρίες που προκύπτουν στα ψηφιακά, ως επί το πλείστον, καταστήματα της «γηραιάς ηπείρου», είναι πολλές και με τα χρόνια ολοένα και πιο ελκυστικές. Με δεδομένο ότι αρκετοί καταναλωτές πλέον «έχουν μάθει» και κάνουν αρκετές από τις προγραμματισμένες αγορές τους τη συγκεκριμένη μέρα, πάμε να δούμε ορισμένες συμβουλές εν όψει του online shopping της αυριανής Παρασκευής. Μην ξεχνάτε ότι το θέμα δεν είναι να βρείτε τις ευκαιρίες αλλά να τις αξιολογήσετε…
Ελέγξτε τις προσφορές από πριν
Φροντίστε να ενημερωθείτε όσο το δυνατόν νωρίτερα για τις προσφορές των διαφόρων καταστημάτων. Πολλά εξ αυτών έχουν ήδη επικοινωνήσει τους καταλόγους τους για την αυριανή ημέρα ενώ άλλα το κάνουν μέσω των newsletters τους. Γραφτείτε σε όλα όσα νομίζετε για να έχετε εικόνα όσο το δυνατόν νωρίτερα.
Κάντε λίστα
Για να μη χάσετε τη μπάλα με όλα τα deals που θα περνούν μπροστά από τα μάτια σας, καταρτίστε από πριν μια λίστα με όλα αυτά που χρειάζεστε. Με τον τρόπο αυτό θα γλιτώσετε από αχρείαστες αγορές ενώ θα εντοπίσετε αυτά που πραγματικά σας ενδιαφέρουν ακόμα πιο γρήγορα.
Ορίστε “budget”
Καθώς το μέτρο τέτοια μέρα είναι πάρα πολύ εύκολο να χαθεί, φροντίστε από πριν να κάνετε τον προϋπολογισμό σας, ορίζοντας το ποσό που θα ξοδέψετε για τις ανάγκες σας. Μην το υπερβείτε σε καμία περίπτωση αφού άπαξ και γίνει η αρχή, δεν υπάρχει γυρισμός…
Προσοχή στα social media
Μιας που οι προσφορές των καταστημάτων αφορούν ως επί το πλείστον περιορισμένα αποθέματα, ένας καλός τρόπος για να ενημερώνεστε για τα “deals” που προκύπτουν ακόμα και κατά τη διάρκεια της ημέρας, είναι να έχετε την προσοχή σας στραμμένη στα social media. Facebook και Twitter μπορούν να σας βοηθήσουν σημαντικά.
Ο κανόνας του 40%
Μην ασχολείστε με τίποτα, το ποσοστό έκπτωσης του οποίου δεν ισοδυναμεί με 40% τουλάχιστον. Η “Black Friday” είναι συνυφασμένη με εξωφρενικές προσφορές και οτιδήποτε άλλο απλά δεν θα πρέπει να σας απασχολεί. Εννοείται πως το ποσοστό το αλλάζετε κατά βούληση.
Έτοιμοι στις 00:00
Εν αντιθέσει με τα «παραδοσιακά» καταστήματα που ανοίγουν στις 09:00, για τα ψηφιακά η «Μαύρη Παρασκευή» ξεκινά στις 00:00 –σε πολλές περιπτώσεις ακόμα νωρίτερα! Εσείς φροντίστε να βρίσκεστε από απόψε το βράδυ κάπου με γρήγορο ίντερνετ και μπόλικο καφέ. Καθώς ξημερώνει η Παρασκευή στον κόσμο, θα σας χρειαστούν αμφότερα.
Συγκρίνετε τις τιμές
Ακόμα κι αν εντοπίσατε μια προσφορά που εκ πρώτης όψεως σας φαίνεται αχτύπητη, πριν κάνετε την παραγγελία σας, αφιερώστε μισό λεπτό και ελέγξτε τις τιμές του προϊόντος που βάλατε στο μάτι online. Το ότι ένα κατάστημα δηλώνει πως πουλά κάτι με 50% έκπτωση π.χ. δεν σημαίνει ότι η αρχική του τιμή ήταν ανταγωνιστική κιόλας.
Η παγίδα του τελωνείου
Αν και στα αμερικάνικα καταστήματα θα βρείτε προσφορές που σε πολλές περιπτώσεις μοιάζουν απίστευτες, πριν τοποθετήσετε τις παραγγελίες σας, σκεφτείτε σοβαρά το θέμα του τελωνείου. Το πιθανότερο είναι πως το πακέτο σας θα χρειαστεί εκτελωνισμό αν προέρχεται από διεύθυνση εκτός Ε.Ε.. Έχετε υπολογίσει τους δασμούς; Σας συμφέρει;
Πείτε «όχι» στα έξτρα
Την ημέρα της «Μαύρης Παρασκευής» οι αγορές σας πρέπει να αφορούν αποκλειστικά προϊόντα που είναι σε έκπτωση ακριβώς λόγω της ημέρας. Οτιδήποτε δεν εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία θα πρέπει να το απορρίψετε, ακόμα κι αν πρόκειται για αξεσουάρ του PS4 Slim, της Smart TV ή του laptop σας. Γενικώς ξεχάστε καθετί δεν είναι σε έκπτωση.
Μην κολλήσετε στο φθηνότερο
Είπαμε ότι λόγω της ημέρας μας ενδιαφέρουν τα μεγάλα “deals”. Μη συγχέετε όμως την προσφορά με τη χαμηλή τιμή. Ο στόχος σας είναι να πάρετε κάτι που προσφέρεται σε τιμή-λιώμα για την αξία του και όχι κάτι που θα βρείτε σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή γενικώς. Σε τελική ανάλυση, ακόμα και τέτοια μέρα, αυτό που μετρά είναι ο λόγος τιμής/απόδοσης.