Ίσως κάποιοι να θυμάστε που πριν κάμποσους μήνες είχαμε αναφερθεί στα Amazon Dash buttons, κάτι μεγάλα… κουμπιά που είχε λανσάρει το Amazon, με ένα πάτημα των οποίων οι Prime συνδρομητές του είχαν την ευκαιρία να παραγγέλνουν συγκεκριμένους κωδικούς/προϊόντα χωρίς να χρειαστεί το παραμικρό από πλευράς τους. Και μπορεί τα κουμπιά αυτά να στοιχίζουν ($4,99 έκαστο συν φόρους), όμως σκεφτείτε πόσο πολύ μπορούν να διευκολύνουν τον καταναλωτή που έχει μάθει τα καθημερινά ψώνια για το σπίτι του να τα κάνει μέσω Amazon αντί για κάποιο σούπερ μάρκετ.
Με τα Amazon Dash buttons να έχουν εδραιωθεί λοιπόν στις τάξεις του καταναλωτικού κοινού, ο Τζεφ Μπέζος και η παρέα του πέρασαν στην επόμενη φάση του «σχεδίου» τους. Τι περιλαμβάνει αυτή; Μα τι άλλο από την ψηφιοποίηση των «κουμπιών άμεσης παραγγελίας»! Τα πλάνα του Amazon λοιπόν προβλέπουν τη δημιουργία ψηφιακών εκδοχών των Dash buttons του τα οποία θα βρίσκονται τόσο στην αρχική σελίδα, όσο και στο app των Prime συνδρομητών του, επιτρέποντάς τους να παραγγέλνουν τα προϊόντα που επιθυμούν με ένα «κλικ» και χωρίς καμία περαιτέρω κίνηση. Μάλιστα η υπηρεσία έχει ήδη ξεκινήσει να τρέχει πειραματικά σε μερίδα Prime συνδρομητών, προκειμένου στο Amazon να εξάγουν κάποια πρώτα συμπεράσματα.
Κακά τα ψέματα, πρόκειται για ιδέα με την οποία κερδίζουν όλοι. Το μεν Amazon έχει πλέον την ευχέρεια να δημιουργήσει ψηφιακά Dash buttons για χιλιάδες ή ακόμα και εκατομμύρια προϊόντα, βοηθώντας τους πιστούς και καλούς του πελάτες να κάνουν ευκολότερα τις αγορές τους, αυξάνοντας κατ’ επέκταση τον τζίρο του. Οι δε καταναλωτές δεν θα χρειάζεται πια να καταβάλλουν το τάλιρο των φυσικών Dash buttons στο Amazon, θα έχουν πολλές περισσότερες επιλογές και βέβαια θα γλιτώσουν χρόνο από τα ψώνια στην καθημερινότητά τους. Επιπρόσθετα θα έχουν τη δυνατότητα να ορίζουν οι ίδιοι ποια πλήκτρα θέλουν να εμφανίζονται για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία. Η μοναδική προϋπόθεση που θα πρέπει να ικανοποιείται για όλο αυτό, είναι να προσφέρεται Prime διανομή για τα προϊόντα των Dash buttons.
Ουσιαστικά το Amazon με τον τρόπο αυτό εκμεταλλεύεται τα «μοτίβα», τα λεγόμενα “patterns” που χαρακτηρίζουν τους καταναλωτές και τις συνήθειές τους, προσφέροντας στους τελευταίους τη δυνατότητα να καλύψουν τις καθημερινές και επαναλαμβανόμενες (οι λεγόμενες “recurring”) ανάγκες τους χωρίς καμία απολύτως προσπάθεια. Ο κανόνας λέει πως όσο λιγότερο σκέφτεται κάποιος μία αγορά, τόσο μικραίνουν οι πιθανότητες να την ολοκληρώσει και το Amazon έχει ανάγει τις “brainless” αγορές σε επιστήμη και χωρίς μάλιστα οι πρακτικές του να είναι καν κατακριτέες –τουναντίον! Το επόμενο θα είναι η πλήρης αυτοματοποίησή τους με τον χρήστη απλά να τις επιβεβαιώνει. Μην ανησυχείτε, πλησιάζει η ώρα…