Categories: DIGITAL STORIES

Αλλαγές στο Facebook: Buy, Nearby friends, διαφάνεια και άλλα τέτοια ωραία

Μια ενδιαφέρουσα ενημέρωση έστειλε χθες στους περισσότερους χρήστες του το Facebook. Θέλοντας να ενημερώσει για αλλαγές που ήδη έγιναν ή πρόκειται να γίνουν από την 1η Ιανουαρίου, η υπηρεσία επικοινώνησε με τους χρήστες της εξηγώντας τι αλλάζει.

Κατ’ αρχάς έχει δημιουργηθεί ένας εύχρηστος wizard που θα σας βοηθήσει με θέματα εμπιστευτικότητας και ιδιωτικού απορρήτου σε περίπτωση που έχετε απορίες. Αυτά έχουν να κάνουν με το πώς το Facebook είναι σε θέση να γνωρίζει τη θέση σας, την πιθανότητα αγορών μέσα απ’ τις σελίδες του (η λειτουργία Buy που λέγαμε ότι εισάγει) και γενικότερα τον τρόπο που χρησιμοποιεί, διαχειρίζεται και εκμεταλλεύεται τις προσωπικές μας πληροφορίες.

Επιπρόσθετα αλλαγές θα έχουμε και στις διαφημίσεις καθώς πλέον οι προτιμήσεις μας αναφορικά με τα μηνύματα που δεν επιθυμούμε να βλέπουμε είναι universal και ισχύουν σε όλες τις συσκευές από τις οποίες μπαίνουμε στο Facebook. Μπορούμε να ρίξουμε «άκυρο» σε συγκεκριμένες διαφημίσεις από το Facebook στο iOS δηλαδή και η ρύθμιση να έχει εφαρμογή στις εκδόσεις του δικτύου σε Android, PC κλπ.

Τι το έπιασε το Facebook και είπε να μας ενημερώσει για τέτοια ζητήματα; Η αλήθεια είναι πως σαν υπηρεσία έχει προκαλέσει ουκ ολίγες φορές την κοινή γνώμη χάρη στις αδιαφανείς πολιτικές του ως προς την αξιοποίηση των δεδομένων των χρηστών του. Ελεγκτικοί φορείς και σώματα προστασίας δικαιωμάτων πολιτών ανά τον κόσμο ασχολούνται με το Facebook σε σταθερή βάση, τόσο σταθερή που στο γνωστό δίκτυο σκέφτηκαν πως ίσως να έχει έρθει η ώρα να αλλάξουν τροπάρι. Έτσι λοιπόν προς μεγάλη μας έκπληξη –αλλά ευχάριστη έκπληξη- είδαμε το Facebook να μας ενημερώνει για αλλαγές που εφαρμόζει και μάλιστα να μας παρακινεί να μάθουμε περισσότερα γι’ αυτές αλλά και το ευρύτερο πλαίσιο κανόνων βάσει των οποίων λειτουργεί.

Να πρόκειται για μια νέα εποχή στην ιστορία του δικτύου με διαφανέστερες το δίχως άλλο πρακτικές; Οι πρώτοι μήνες του ’15 θα μας δώσουν την απάντηση.

Πέτρος Κηπουρόπουλος

Share
Published by
Πέτρος Κηπουρόπουλος
Tags: facebook