Categories: ΝΥΧΤΕΣFeatured

Ο «νονός» της techno Juan Atkins στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ Club Opening

Σαν αντανακλαστική αντίδραση στην άποψη που ακούγεται γύρω μας τον τελευταίο καιρό για το τέλος της μουσικής, αλλά και την απουσία φυσικής συνάντησης των ανθρώπων για να γνωριστούν και να διασκεδάσουν, το Ρομάντσο συντάσσεται με μερικούς από τους πιο δυναμικούς – μουσικόφιλους ντίτζεης της πόλης και συνεργάζεται με ορισμένους από τους καλύτερους μουσικούς παραγωγούς και επιμελητές του κόσμου, επαναφέροντας στην αθηναϊκή νύχτα του κέντρου αυτό της έλειπε, ένα σταθερό σημείο διασκέδασης και μουσικής. Αυτή η μεγάλη δύναμη θα ταράξει σαν τυφώνας αυτή την Παρασκευή 6 και το Σάββατο 7 Νοεμβρίου την οδό Αναξαγόρα και το υπόγειο club του Ρομάντσο. Tornado Hits Athens!

Σε ένα περιβάλλον ανασχεδιασμένο με δύο stages, εξοπλισμένα με Funktion One ηχοσύστημα και υπερσύγχρονα reactive visuals, το club του Ρομάντσο ανοίγει επίσημα για πρώτη φορά δημιουργώντας την νέα club εμπειρία της Αθήνας. Κάθε Παρασκευή και Σάββατο οι άνθρωποι της πόλης συναντιόμαστε και ακούμε και πάλι μουσική, χορεύουμε, ανακαλύπτουμε ό,τι νέο, διασκεδάζουμε, γνωριζόμαστε και διαμορφώνουμε τον νέο ήχο της πόλης. Την Παρασκευή, και πρώτη ημέρα του opening, καλεσμένοι στα 2 stages του Ρομάντσο, οι Αμερικανοί Traxx και Μaurice Fulton. Μαζί τους οι residents του Ρομάντσο Paul Bennett, Sepho και Chris Kontos, και ο Miltiades/Cecil, ο Έλληνας DJ και παραγωγός, στην τελευταία, για το προσεχές χρονικό διάστημα, εμφάνισή του στην Αθήνα.

Το Σάββατο όμως καλεσμένος θα είναι ο Juan Atkins, ένας από τους πιο επιδραστικούς καλλιτέχνες στην ιστορία της παγκόσμιας club σκηνής και συγκεκριμένα κατά πολλούς, ο δημιουργός του techno ήχου. Κι ενώ είναι ήδη στο δρόμο, ο Atkins απαντά στις σύντομες ερωτήσεις της Popaganda.

Είσαι, σύμφωνα με πολλούς, ο δημιουργός της techno. Μεγάλωσες ακούγοντας τον “Electrifying Mojo” στο Detroit radio και άρχισες ένα κίνημα με την παρουσίαση της techno στο mainstream κοινό παγκοσμίως. Τι ρόλο έπαιξε σε όλο αυτό το Detroit, στη γέννηση της techno και στη δική σου ιστορία επιτυχίας; Aνέφερες τον Charles Johnson, τον “Electrifying Mojo”. Ήταν σίγουρα πρωταγωνιστική φιγούρα του Detroit. Αν δεν ήταν αυτός, η ιστορία θα ήταν σίγουρα πολύ διαφορετικά διαμορφωμένη… είτε το παρόν είτε το μέλλον τουλάχιστον. Ήταν DJ του 107.5 FM. Τότε υπήρχαν μόνο τρεις σταθμοί στα FM, οι οποίοι ήταν πολύ χαλαρά δομημένοι. Επομένως, ο Johnson ήταν ένας DJ που δεν είχε ούτε αυστηρή δομή ούτε περιορισμούς, έπαιζε τα πάντα, από τη μια πλευρά του φάσματος μέχρι την άλλη. Και απέκτησε μεγάλη δημοτικότητα, παίζοντας νέα μουσική και πολλά διαφορετικά πράγματα. Έπαιξε τον πρώτο μου δίσκο, το “Alleys of Your Mind”, έναν δίσκο που κυκλοφόρησα με το συγκρότημα που ξεκίνησα με τον Rick Davis, τους Cybotron.Το βασικό γνώρισμα αυτού του δίσκου είναι πως ήταν ο πρώτος καθαρά αμερικάνικος ηλεκτρονικός δίσκος… ένας dance δίσκος. Οπότε όταν τον έπαιξε έγινε αμέσως επιτυχία. Δε νομίζω να υπάρχουν και πολλοί “Mojos” στη χώρα πέρα από το Detroit. Αυτός είναι σίγουρα ένας από τους λόγους που το Detroit ενέπνευσε και, τελικά, εκτόξευσε την καριέρα μου. Πάντα υπήρχε μια ισχυρή μουσική κληρονομιά εδώ στο Detroit. ¨Ήταν η Motown. Μάλιστα, για καιρό την αποκαλούσαν “Rock City”, αφού βγήκαν από εδώ και πολλοί μεγάλοι ροκ καλλιτέχνες. Έχει «κάτι» αυτή η πόλη, κάτι που ενεργοποιεί τη μουσική δημιουργία, αλλά δεν μπορώ να σου πω τί ακριβώς είναι αυτό. Αν μπορούσα, σίγουρα θα το έβαζα σε ένα μπουκάλι και θα το πουλούσα.

Πρόσφατα γιόρτασες την κυκλοφορία του “Digital Solutions” ως  Model 500. Είναι το πρώτο άλμπουμ σου ως Model 500 εδώ και 16 χρόνια. Γιατί συγκεκριμένα το 2015; Απλά είχε έρθει η ώρα. Διασκεδάζω πολύ περισσότερο όταν δεν προσπαθώ να ερμηνεύσω τα πάντα. Μερικές φορές είναι καλύτερο να αφήνεις τα πράγματα στη ροή του χρόνου, έτσι όπως είναι γραφτό. Νομίζω πως απλά έτυχε να ολοκληρωθεί τώρα. Δε σκέφτηκα: «Ας περιμένω μέχρι το 2015 να κυκλοφορήσω αυτό το δίσκο». Αλλά κάπου στο ευρύτερο πλαίσιο, στο κοσμικό περιβάλλον, ήταν γραφτό να γίνει τη συγκεκριμένη στιγμή.

Τι είναι σημαντικότερο για σένα όσον αφορά στη μουσική, και στην τέχνη γενικά – η ιδέα ή η ποιότητα της εκτέλεσης; Συνδέονται αυτά τα δύο εκ φύσεως; Πιστεύω πως είναι όλα σημαντικά. Η ιδέα είναι εξίσου σημαντική με την ποιότητα εκτέλεσης. Μια πολύ καλή ιδέα μπορεί να αναπαραχθεί άσχημα, αλλά και μια κακή ιδέα μπορεί να εκτελεστεί με μεγάλη επιτυχία. Αυτό δεν την κάνει αυτόματα καλή. Θεωρώ πως πρέπει να έχεις εξαρχής μια καλή ιδέα. Αλλά, σαφώς, το αποκορύφωμα είναι να συνδυάσεις και τα δύο.

Είναι η μουσική για σένα πολυαισθητηριακή εμπειρία; Ναι σίγουρα, πιστεύω πως τη μουσική και τη νιώθεις και την ακούς. Και κάποιες φορές δημιουργείς ένα όραμα, φαντάζεσαι ορισμένα πράγματα με ένα μουσικό κομμάτι. Μπορείς να κλείσεις τα μάτια σου και να ταξιδέψεις παντού.

Info: Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015 / Stage 1: Traxx (US), Miltiades, Sepho / Stage 2:Maurice Fulton (US), Paul Bennett, Chris Kontos – Είσοδος: 5 ευρώ – Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2015 / Stage 1: Juan Atkins (US), Paul Bennett, Morah / Stage 2: Winjer, Linny Berret, SRJ, Είσοδος: 12 ευρώ – Ρομάντσο – Αναξαγόρα 3-5, Ώρα προσέλευσης: 23:00
Φιλίππα Δημητριάδη

Η Φιλίππα Δημητριάδη είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα, όπου μεγάλωσε και ζει μέχρι σήμερα. Είναι απόφοιτος του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών.

Share
Published by
Φιλίππα Δημητριάδη