Categories: ΠΟΛΗ

Αναρωτηθήκατε ποτέ ποιοι φτιάχνουν τα βραχιολάκια που φοράτε στα φεστιβάλ που επισκέπτεστε;

«Όλοι μας οι φίλοι μας πειράζουν για τη δουλειά μας- φτιάχνουμε βραχιολάκια και πηγαίνουμε στα περισσότερα φεστιβάλ που γίνονται» λένε γελώντας ο Γιάννης και ο Βασίλης Παπούλιας. Και πώς να μην τους πειράζουν, αφού τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχουν ιδρύσει την εταιρεία Freshlime-whristbands and lanyardsκαι αναλαμβάνουν ένα από τα πιο ασυνήθιστα και δημιουργικά κομμάτια – σήμα κατατεθέν ενός φεστιβάλ, τα βραχιολάκια της εισόδου. Εμείς τους βρήκαμε, τους ευχαριστήσαμε για τα όμορφα βραχιολάκια που μας έφτιαξαν για το πάρτυ της Popaganda και τους ρωτήσαμε πώς επέλεξαν να αφιερώσουν στα whristbands την καθημερινότητά τους.

Πώς προέκυψε η ιδέα των whristbands (βραχιολάκια εισόδου) και γιατί διαλέξατε το Freshlime  σαν όνομα; Δουλεύαμε στον τομέα της διοργάνωσης και της παραγωγής events και είχαμε σχέση με το εξωτερικό. Εκεί είδαμε ότι υπήρχε κάποιο κενό- όλοι συμπεριφέρονταν στα βραχιολάκια σαν προϊόν, το έβλεπαν μόνο ποσοτικά χωρίς να δίνουν σημασία στο design. Εμείς επιλέξαμε αυτή τη δουλειά και βάλαμε σαν κύριο στόχο τα βραχιολάκια που φτιάχνουμε να έχουν κάποια αισθητική και έξυπνα θέματα, να μην είναι το όνομα του event και μόνο. Σχεδιάζουμε τα δικά μας βραχιόλια- είναι πολύ λίγες οι εταιρείες που το κάνουν, οι περισσότερες κάνουν απλώς εμπόριο. Όσο για το όνομα, θέλαμε να κάνουμε κάτι έξυπνο και καινούριο, φρέσκο δηλαδή. Το lime το διαλέξαμε λόγω της μυρωδιάς, ότι είχαμε μια αίσθηση πως όλο αυτό θα πήγαινε καλά και θα είχε επιτυχία.

Γιάννης και Βασίλης Παπούλιας

Ποια είναι η κουλτούρα και η φιλοσοφία γύρω από το βραχιολάκι; Ουσιαστικά, φοράς το βραχιολάκι μπαίνοντας στην εκδήλωση, το φεστιβάλ. Είναι η πρώτη επαφή με το τι θα δεις και τι θα ακολουθήσει στη συνέχεια. Στη συνέχεια, το βραχιολάκι χρησιμοποιείται σαν εισητήριο, μπορείς να μπαίνεις και να βγαίνεις δείχνοντας μόνο αυτό- αυτή πιστεύουμε ότι θα είναι και η εξέλιξη του βραχιολιού στο μέλλον. Επίσης το βραχιολάκι είναι μεγάλη διευκόλυνση για το διοργανωτή. Είναι ένας τρόπος οικονομικός και εύκολος και λύνει πολλά ζητήματα. Για παράδειγμα, αν τα βραχιολάκια είναι αριθμημένα, ξέρεις ανά πάσα στιγμή πόσος κόσμος βρίσκεται μέσα στο event, ειδικά αν αυτό γίνεται σε ανοιχτό χώρο. Επιπλέον, τώρα τα περισσότερα εισητήρια είναι ηλεκτρονικά οπότε δεν έχεις να κρατήσεις κάποιο ενθύμιο για τη συναυλία- το βραχιολάκι παίρνει αυτόν τον ρόλο. Στο εξωτερικό υπάρχει η κουλτούρα του whristband και ο κόσμος τα φοράει, τα συλλέγει, δεν τα αποχωρίζεται. Είναι μια μνήμη, μια εμπειρία από κάποιο event όπου πέρασες καλά και θέλεις να το θυμάσαι. Υπάρχει κόσμος που πηγαίνει για 3-4 χρόνια στο ίδιο φεστιβάλ και κρατάει τα βραχιολάκια της προηγούμενης χρονιάς στο χέρι του σαν παράσημα.

Πώς αποφασίζετε το σχέδιο που ταιριάζει στο κάθε φεστιβάλ;Κάνουμε διάφορες συναντήσεις με τους παραγωγούς, μας εξηγούν τις θεματικές ενότητες του φεστιβάλ, ζητούν κι εκείνοι δείγματα της δουλειάς μας. Εμείς συλλέγουμε τις πληροφορίες, έχουμε ομάδα από γραφίστες, φτιάχνουμε τα προσχέδιά μας και προχωράμε. Συνήθως το design το κάνουμε εμείς αλλά κάποια φεστιβάλ έχουν τους δικούς τους γραφίστες και το δικό τους λογότυπο, οπότε το ακολουθούμε. Ποια διαδικασία ακολουθείτε για την παραγωγή των βραχιολιών; Έχουμε διάφορα υφάσματα αλλά επειδή μας νοιάζει ο κόσμος να κρατάει τα βραχιολάκια και να μην τα σκίζει μετά το φεστιβάλ, προσέχουμε να είναι τυπωμένα και από τις δύο πλευρές και το κούμπωμα να έχει αλουμινένια δοντάκια ώστε να μην ανοίγει. Μάλιστα στο site διατίθενται και βραχιολάκια RFID, μια νέα τεχνολογία με την οποία χρησιμοποιώντας ένα tag, ένα τσιπάκι μπορείς να προσωποποιήσεις το κάθε βραχιόλι. Μπορεί να περιλαμβάνει τα στοιχεία σου, να παίξεις διαγωνισμούς, να σηκώσεις χρήματα, να μπεις στο facebook και να ενεργοποιήσεις διάφορα applications που έχουμε φτιάξει και είναι έτοιμα να χρησιμοποιηθούν. Είναι μια νέα τεχνολογία που παρέχει εκτός των άλλων και μεγαλύτερη ασφάλεια και ευελπιστούμε στα επόμενα φεστιβάλ να διαδοθεί περισσότερο. Τέλος, εννοείται ότι μέχρι και την ημέρα του φεστιβάλ, μόνο εμείς και ο διοργανωτής γνωρίζουμε το σχέδιο- για ευνόητους λόγους.

Έχετε κάνει μέχρι τώρα αρκετές συνεργασίες…Το σημαντικό για εμάς είναι ότι είμαστε μια εγχώρια επιχείρηση που έχει αρχίσει να επεκτείνεται και εκτός των συνόρων.  Συνεργαζόμαστε με τα περισσότερα φεστιβάλ στην Ελλάδα αλλά έχουμε συνεργασίες και με την Τουρκία, την Ιταλία, τα Σκόπια, την Κύπρο, την Ολλανδία. Tελευταία, για παράδειγμα, σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων και τον ΣΕΤΕ φτιάξαμε ένα βραχιολάκι το οποίο μοίρασαν σε τουρίστες στο αεροδρόμιο και μπορούσαν με αυτό να επισκεφθούν ένα μουσείο, να φάνε φθηνά σε κάποιο εστιατόριο κτλ. Επίσης κατασκευάζουμε ιατρικά βραχιολάκια ύψιστης ποιότητας. Τι σχέδια έχετε και τι ελπίζετε για το μέλλον; Ελπίζουμε να γίνονται περισσότερα φεστιβάλ και να μπει ο κόσμος ακόμα περισσότερο στην κουλτούρα τους- να πηγαίνει από νωρίς, την ώρα που αρχίζει το φεστιβάλ και όχι μόνο την ώρα που βγαίνει η αγαπημένη του μπάντα. Σε επίπεδο συνεργασίας, θα ήταν τιμή μας για παράδειγμα να φτιάξουμε τα βραχιολάκια για το Sonar, το Fusion Festival. Αλλά δεν θέλουμε να φύγουμε, θέλουμε να μείνουμε εδώ και να βοηθήσουμε στην ανάπτυξη των πολιτιστικών πραγμάτων. Είμαστε οι whristband makers, δίνουμε στα βραχιολάκια αγάπη και δημιουργικότητα!

Ιωάννα Παναγοπούλου

Η Ιωάννα Παναγοπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα το Σεπτέμβριο του '93. Σήμερα ολοκληρώνει τις σπουδές τις στο τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου.

Share
Published by
Ιωάννα Παναγοπούλου