Categories: ΣΙΝΕΜΑ

Όσκαρ 2022: Οι προβλέψεις μας για τις ταινίες και τους ηθοποιούς που θα κερδίσουν

Τα πρώτα “κανονικά” Όσκαρ μετά την πανδημία έχουν ήδη προκαλέσει αναβρασμό στο Χόλιγουντ πριν καλά-καλά απονεμηθούν: όχι τόσο για τους προβλεπόμενους νικητές (αν και φανταζόμαστε το χαμό που θα γίνει και τα thinkpieces για την “Επόμενη Μέρα” της βιομηχανίας αν το Netflix ή το Apple TV+ γίνει η πρώτη streaming υπηρεσία που κερδίζει Όσκαρ καλύτερης ταινίας), όσο για τη μορφή της απονομής (περισσότερα εδώ) που έχει αποκλείσει μερικούς σημαντικούς κλάδους για χάρη μιας τηλεθέασης-μονόκερου που έτσι κι αλλιώς δεν θα φτάσει τα νούμερα όχι του Τιτανικού, αλλά ούτε του Argo. Το γεγονός ότι το ευρύ κοινό έχει σταματήσει να ενδιαφέρεται για τα Όσκαρ δύσκολα γίνεται αποδεκτό από το δίκτυο που φιλοξενεί την απονομή, το ΑΒC, και η Ακαδημία, αντί να φροντίζει να κρατήσει τους φανατικούς που ακόμα παρακολουθούν, αποξενώνει ακόμα κι αυτούς παρουσιάζοντας μια πετσοκομμένη τελετή, με έμφαση στη μουσική και τα αφιερώματα, αντί να αφήσει το κοινό να δει π.χ. ίσως την πρώτη γυναίκα στη διεύθυνση φωτογραφίας να κερδίζει ένα ρημαδο-Όσκαρ.

Όσο για τα ίδια τα βραβεία, η μάχη Netflix εναντίον όλων έχει κάποιο σασπένς για να διαπιστώσουμε αν φέτος θα είναι η χρονιά που θα “επισημοποιηθεί” το streaming με το κορυφαίο Όσκαρ, αυτό της καλύτερης ταινίας. Το μέχρι πρότινος φαβορί του Netflix, Η Εξουσία του Σκύλου, έχει να αντιμετωπίσει ανταγωνισμό από το πουλέν του Apple TV+, CODA, αλλά και πιο παραδοσιακά στουντιακά προϊόντα σαν τη Μέθοδο των Γουίλιαμς και το West Side Story. Παρακάτω, μοιραζόμαστε τις προβλέψεις μας για τις 6 βασικές κατηγορίες της βραδιάς και ετοιμαζόμαστε να πάμε τα ρολόγια μας 1 ώρα μπροστά ακριβώς την ώρα που θα μας καλωσορίζουν οι παρουσιάστριες της βραδιάς, Έιμι Σούμερ, Ρετζίνα Χολ και Γουάντα Σάικς.

Καλύτερη ταινία

Η κούρσα για το φετινό Όσκαρ καλύτερης ταινίας έχει μετατραπεί σε συναρπαστική, για πολλούς εξοργιστική, υπόθεση, μετά και από την απονομή των βραβείων PGA την περασμένη Κυριακή, που χάρισαν τη νίκη στο CODA. Μπορεί μια ταινία με μόλις 3 υποψηφιότητες για Όσκαρ να κερδίσει το μεγάλο βραβείο; (Έχει να συμβεί από το Grand Hotel του 1932.) Μπορεί, όπως υποδεικνύουν τα στατιστικά στοιχεία των περασμένων ετών, αν έχει κερδίσει τα κορυφαία PGA και SAG, όπως συνέβη με το αουτσάιντερ του Apple TV+, που είναι πολύ πιθανό να κερδίσει και τα 3 Όσκαρ για τα οποία είναι υποψήφιο (δηλαδή επίσης τα Β’ ανδρικού και διασκευασμένου σεναρίου). Η Εξουσία του Σκύλου παραμένει, ωστόσο, η επιλογή των “σκεπτόμενων”, γεγονός που μπορεί να λειτουργήσει υπέρ της ταινίας με δεδομένη τη νέα σύνθεση της Ακαδημίας, της οποίας το 25% των μελών βρίσκεται εκτός Αμερικής και διαθέτει (μάλλον) λιγότερο πεζά, πιο εστέτ γούστα. Αμφότερες οι ταινίες είναι σκηνοθετημένες από γυναίκες και προέρχονται από streaming υπηρεσία, με το CODA να συμβολίζει το κινηματογραφικό comfort food και την Εξουσία του Σκύλου την καλλιτεχνικά άρτια επιλογή. Με άλλα λόγια, καρδιά εναντίον λογικής. Αυτή τη στιγμή, το CODA μοιάζει ακαταμάχητο.

CODA

Καλύτερη σκηνοθεσία

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, φαίνεται πως το δεύτερο σημαντικότερο Όσκαρ της βραδιάς θα πάει σε γυναίκα, ανεβάζοντας τον αριθμό σε ένα δυσθεώρητο… 3. Η Τζέιν Κάμπιον αποτελεί φαβορί από την αρχή στη σεζόν για την Εξουσία του Σκύλου και, παρά την πρόσφατη παρεξήγηση με τις αδερφές Γουίλιαμς στα βραβεία Critics’ Choice (κάτι που όσοι βρέθηκαν στην αίθουσα και στο συγκεκριμένο τραπέζι λένε πως λανθασμένα διογκώθηκε στα social media), διατηρεί το πρεστίζ της στην κινηματογραφική βιομηχανία εδώ και δεκαετίες, με τους συναδέλφους της να τη θαυμάζουν για το σύνολο της δουλειάς της. Μια νίκη για την Κάμπιον θα είναι το επισφράγισμα μιας πορείας αφοσιωμένης στο arthouse σινεμά και ταυτόχρονα μια μικρή αλλά χρήσιμη αύξηση των ποσοστών ισότητας που πασχίζει η Ακαδημία να εξισορροπήσει. Αν για κάποιο τρελό λόγο η Κάμπιον χάσει, μπορεί να είναι για χάρη ενός άλλου βετεράνου, του Στίβεν Σπίλμπεργκ, που απέδειξε ότι παραμένει κορυφαίος στο παιχνίδι με το ριμέικ του West Side Story. 

The Power of the Dog

Α’ ανδρικός και γυναικείος ρόλος

Το παράδοξο με τις δύο κατηγορίες των πρώτων ρόλων είναι ότι η μια (ανδρικός) μοιάζει ήδη αποφασισμένη και η άλλη (γυναικείος) εξακολουθεί να παραμένει νεφελώδης και κάπως ανοιχτή. Ο Γουίλ Σμιθ, μετά από τρεις δεκαετίες σταθερής επιτυχίας στο σινεμά, την τηλεόραση και τη μουσική, θα περάσει στην κατηγορία των σταρ που κερδίζουν ένα χρωστούμενο Όσκαρ όχι επειδή είναι απαραιτήτως σωστός ο ρόλος (εδώ ο πατέρας των τενιστριών Βίνους και Σερίνα Γουίλιαμς στη Μέθοδο των Γουίλιαμς) αλλά η στιγμή. Οι κυριότεροι αντίπαλοί του, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς (Η Εξουσία του Σκύλου) και Άντριου Γκάρφιλντ (tick… tick… BOOM!) θα έχουν κατά πάσα πιθανότητα την ευκαιρία για βράβευση στο μέλλον, εφόσον συνεχίσουν οι καριέρες τους να παραμένουν υγιείς και ενδιαφέρουσες.

Ο Will Smith στη Μέθοδο των Γουίλιαμς

Όσο για τον Α’ γυναικείο ρόλο, καλή τύχη στους στοιχηματίες: η κούρσα δεν είχε ξεκάθαρο φαβορί για αρκετές εβδομάδες, μέχρι τη νίκη της Νικόλ Κίντμαν για το Είμαστε οι Ρικάρντο στις Χρυσές Σφαίρες (μια ταινία που, παρά τα προβλήματά της, αρέσει ξεκάθαρα στους ηθοποιούς, οι οποίοι πρότειναν στον Α’ και Β’ ανδρικό και τους συμπρωταγωνιστές της, Χαβιέ Μπαρδέμ και Τζ. Κ. Σίμονς). Ωστόσο, το status της ως προπορευόμενης δεν έμοιαζε αληθινό – σίγουρα η κοσμαγάπητη Ολίβια Κόλμαν (The Lost Daughter) ή η σταθερή αξία Πενέλοπε Κρουζ (Παράλληλες Μητέρες) δεν θα αποτελούσαν εξωφρενικές προβλέψεις. Μέχρι που ήρθε η Τζέσικα Τσαστέιν και ανέτρεψε όλα τα δεδομένα με μια θριαμβευτική νίκη στα βραβεία SAG που επαναλήφθηκε στα Critics’ Choice Awards για το ακυκλοφόρητο στην Ελλάδα The Eyes of Tammy Faye, στο οποίο υποδύεται μια πραγματική τηλε-ευαγγελίστρια, θαμμένη κάτω από το τόνους μαλλιού και μέικ απ.

The Eyes of Tammy Faye

Έχουμε πει περισσότερα εδώ για το αφήγημα της Τσαστέιν που μπορεί αν την οδηγήσει στη νίκη, αν και ακόμα η κατηγορία παραμένει ανοιχτή: η πιο “παρούσα” και ορατή υποψήφια της σεζόν είναι, παραδόξως, η Κρίστεν Στιούαρτ, που έχει εμφανιστεί σε κάθε event και έχει σφίξει κάθε χέρι προωθώντας το Spencer, ανατρέποντας τις φήμες που τη θέλουν αδιάφορη και υπεράνω της υποψηφιότητάς της.

Β’ ανδρικός και γυναικείος ρόλος

Καταρχάς, ας βγάλουμε το πιο σίγουρο βραβείο της βραδιάς από τη μέση: η Αριάνα Ντε Μπόουζ έκανε το ιδανικό πέρασμα από το θεατρικό μιούζικαλ στον κινηματογράφο και, ως η μόνη από τους ηθοποιούς που έχει πραγματικά σαρώσει φέτος, ετοιμάζεται να γράψει Ιστορία κερδίζοντας Όσκαρ για τον ίδιο ρόλο για τον οποίο κέρδισε Όσκαρ και η προηγούμενη ηθοποιός που τον υποδύθηκε – μιλάμε, φυσικά, για την Ανίτα του West Side Story και την Ρίτα Μορένο. Πολυυυυύ μακρινή εναλλακτική η Αουνζενί Έλις για την Μέθοδο των Γουίλιαμς. Περνώντας στο Β’ ανδρικό ρόλο, οι αρχικές προβλέψεις ήθελαν το νεαρό Κόντι Σμιτ ΜακΦί να κερδίζει για την υπαινικτική ερμηνεία του στην Εξουσία του Σκύλου, όμως γρήγορα επικράτησαν οι CODA hooligans (στους οποίους περήφανα ανήκουμε)! Ο Τρόι Κότσουρ, που κλέβει την παράσταση στην ταινία στο ρόλο του πατέρα της Εμίλια Τζόουνς, κέρδισε ταχύτατα έδαφος και όλα τα σημαντικά βραβεία, από SAG ως BAFΤΑ, και είναι καθ’οδόν προς το πρώτο του Όσκαρ – και το πρώτο που κερδίζει κωφός άντρας ηθοποιός ever (η πρώτη γυναίκα ήταν η συμπρωταγωνίστριά του στο CODA, Μάρλι Μάτλιν, για τα Παιδιά Ενός Κατώτερου Θεού το 1987). 

Η 93η τελετή απονομής των Όσκαρ θα μεταδοθεί ζωντανά τα ξημερώματα της Δευτέρας 28 Μαρτίου από την COSMOTE TV
Μάρα Θεοδωροπούλου

Share
Published by
Μάρα Θεοδωροπούλου