The Knights of the Bracelet by Oh_You_Pretty_Things on Mixcloud
Στο ξεκίνημα της όμορφης εποχής της Belle Époque ήρθε στον κόσμο και ο George Barbier, ένας από τους σημαντικότερους εικονογράφους των αρχών του 20ου αιώνα. Αυτό συνέβη το 1882 στη Νάντη της Γαλλίας. Μετά το σχολείο, μετακόμισε στο Παρίσι για να σπουδάσει στη σχολή École des Beaux Arts μαζί με τον εξάδελφό του Pierre Brissaud και τους Paul Iribe και Charles Martin, όλοι εκ των οποίων έμελλε να γίνουν παγκοσμίου φήμης εικονογράφοι μόδας.
Ο Barbier ήταν 29 ετών όταν έκανε την πρώτη του έκθεση το 1911 και έκτοτε εκτοξεύθηκε στο προσκήνιο του επαγγέλματός του, αναλαμβάνοντας να σχεδιάσει κουστούμια για το θέατρο και για παραστάσεις μπαλέτου, να εικονογραφήσει βιβλία, ενώ το 1913 έφτιαξε ένα άλμπουμ με σχέδια του Νιζίνσκι, κύριου χορευτή των ρωσικών μπαλέτων. Για τα επόμενα 20 χρόνια ηγήθηκε μιας ομάδας, στους οποίους η Vogue έδωσε το παρατσούκλι “Οι Ιππότες του Βραχιολιού” ως αναφορά στο μοντέρνο και επιδεικτικό, γεμάτο φινέτσα των σχεδίων τους, τα οποία θα μπορούσε να είναι βγαλμένα μέσα από σελίδες των βιβλίων του Φράνσις Σκοτ Φιτζέραλντ.
Την ίδια εποχή στο Παρίσι σημαντικά περιοδικά μόδας άρχισαν να εκδίδονται, όπως η Vogue, Gazette du Bon Ton, Femina, κ.α, στα οποία έγινε ο κύριος εικονογράφος. Οι λιθογραφικές πλάκες που σχεδίασε για την Bon Ton και για τον οίκο μόδας House of Worth, ήταν προετοιμασμένες 6 έως 12 μήνες πριν από τις κολεξιόν και είναι μία από τις πιο πλήρεις σειρές υψηλής ραπτικής της περιόδου. Εκθέτονται σήμερα στο Victoria and Albert Museum στο Λονδίνο.
Κατά τη διάρκεια της καριέρας του ασχολήθηκε μεταξύ άλλων με τον σχεδιασμό κοσμημάτων, γυαλικών και ταπετσαρίας, έγραψε δοκίμια και πολλά άρθρα για το διάσημο τότε Gazette du bon ton. Επίσης μαζί με τον Erté (ακόμα έναν σπουδαίο της εποχής), κλήθηκαν να σχεδιάσουν και για αμερικάνικες ταινίες. Ο Barbier έστελνε τα σχέδιά του από το Παρίσι, όπου ήταν η βάση του. Μία από τις ταινίες που χρησιμοποιούνται κοστούμια του ήταν το “Monsieur Beaucaire” με πρωταγωνιστή τον Rudolph Valentino, το 1924. Σχεδίασε για πολλές ταινίες μέχρι το 1930. Εργάστηκε επίσης και στη διαφήμιση σε επιχειρήσεις με φήμη όπως Cartier, Elizabeth Arden και Renault. Η τελευταία παράσταση που συνεργάστηκε ήταν το “Paris Shakes” στο Casino de Paris με την Josephine Baker. Πέθανε στο απόγειο της επιτυχίας του στις 16 Μαρτίου 1932. Ήταν πενήντα ετών. Το έργο που άφησε τον καθιέρωσε σαν μια από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες του κινήματος Art Deco.