Μία ξεχωριστή εμβυθιστική εμπειρία στα 20 χρόνια ψηφιακής επανάστασης ή αλλιώς Athens Digital Arts Festival, η πρώτη και μεγαλύτερη διεθνής πλατφόρμα για τις ψηφιακές τέχνες στην Ελλάδα που συστήνει το σημείο αυτό όπου η τέχνη εφάπτεται με την τεχνολογία, επαναπροσδιορίζοντας τα όρια της ανθρώπινης δημιουργικότητας.
Με 350 έργα 305 καλλιτεχνών από 76 χώρες, η φετινή διοργάνωση παρουσίαζει μία πολυμορφική έκθεση με διαδραστικές εγκαταστάσεις, έργα video art, animation, VR/AR/XR, web art, digital image και video mapping και ένα ευρύ πρόγραμμα ζωντανών δράσεων που περιλαμβάνει περφόρμανς, συναυλίες, εργαστήρια, ομιλίες, ειδικά αφιερώματα, προβολές από τα σημαντικότερα φεστιβάλ του κόσμου και συνεργασίες με ακαδημαϊκά ιδρύματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Παράλληλα, παρουσιάζει το ADAF KIDS, ένα ξεχωριστό πρόγραμμα για παιδιά με διαδραστικές εγκαταστάσεις, προβολές animation και ειδικά εργαστήρια.
Σε δύο δόσεις. Την Παρασκευή 24 και το Σάββατο 25 Μαΐου, στο Εθνικό Θέατρο- Θέατρο Rex Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη» θα φιλοξενηθεί η περφόρμανς «Uncanny Valley» των Rimini Protokoll, ένα έργο που εξερευνά τα θολά όρια μεταξύ ανθρώπου και μηχανής, διερευνώντας τις συνέπειες που ακολουθούν όταν ένα ανθρωπόμορφο αντίγραφο αντικαθιστά τον συγγραφέα. Συνήθως σκεφτόμαστε τα ρομπότ ως μηχανές εργασίας, ως αποδοτικούς και ακριβείς εκτελεστές καθηκόντων. Στη γερμανική βιομηχανία σπάνια μοιάζουν με ανθρώπους, για να αποφευχθούν συναισθηματικές ενοχλήσεις. Αντίθετα, στην Ασία, όπου τα ανθρωποειδή ρομπότ έχουν ήδη αναπτυχθεί κάποιο διάστημα, μοιάζουν για παράδειγμα με εργάτες φροντίδας ή με σεξουαλικούς συντρόφους. Η εξωτερική ομοιότητα με τους ανθρώπους βοηθάει στην αποδοχή των μηχανών. Ωστόσο, αν η μηχανή είναι υπερβολικά παρόμοια με της ανθρώπινη μορφή, αρχίζουμε να νιώθουμε αποστροφή: τι είναι ανθρώπινο, τι είναι μηχανή; Οι ιαπωνικοί ερευνητές ρομποτικής αποκαλούν αυτήν την παράξενη ομοιότητα «κοιλάδα του ανοίκειου» (uncanny valley).
Για το θεατρικό έργο του, ο Stefan Kaegi συνεργάζεται για πρώτη φορά με έναν (θεατρικό) συγγραφέα: Ο Thomas Melle επέτρεψε τη δημιουργία ενός αντιγράφου του. Αυτό το ανθρωπόμορφο παίρνει τη θέση του συγγραφέα και θέτει ερωτήσεις: τι σημαίνει για το πρωτότυπο όταν η αντιγραφή αναλαμβάνει τον έλεγχο; Το πρωτότυπο μαθαίνει καλύτερα τον εαυτό του μέσω του ηλεκτρονικού του αντιγράφου; Το αντίγραφο και το πρωτότυπό του ανταγωνίζονται ή βοηθούν το ένα το άλλο;
To Βrèche, που σημαίνει κενό ή ρήγμα, είναι μια εμβύθιση στην ύλη, το φως και τις μνήμες, μια βουτιά σε ένα ημερολόγιο φωτογραμμετρίας 30 ημερών με τρισδιάστατα στοιχεία από την πραγματική ζωή. Είναι ένα υβριδικό, αφηγηματικό γλυπτό από υλικές αναμνήσεις, όπου τα όρια μεταξύ μακρο- και μικρο-οπτικής γίνονται ασαφή, αναδεικνύοντας παλαιά τμήματα και στιγμές.
Το Flux από το 2021 που δημιουργήθηκε έχει γίνει τεράστια επιτυχία παγκοσμίως. Η συνεχώς μεταβαλλόμενη μορφή του ελέγχεται σε πραγματικό χρόνο, δημιουργώντας ποιητικά κύματα και φρενήρεις κύκλους. Οι θεατές μπορούν να αλληλεπιδρούν με αυτό, μέσα από τη μουσική, την κίνηση και το φως του με παιχνιδιάρικο και διαισθητικό τρόπο.
Το FLUX είναι μια τεράστια διαδραστική υπαίθρια εγκατάσταση φωτός που παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Αθήνα το Athens Digital Arts Festival για την 20η επέτειό του. Τοποθετημένο στην Πλατεία Δικαιοσύνης, στην καρδιά της Αθήνας, δίπλα στον κύριο χώρο διεξαγωγής του
φεστιβάλ, το FLUX δίνει την ευκαιρία στο κοινό να παίξει ασταμάτητα με ένα έργο- σχόλιο για τους κρυφούς αλγορίμους που διαμορφώνουν ταχύτατα τις διαδικτυακές μας επαφές. Μία εμβυθιστική εμπειρία που μεγιστοποιεί τις τεχνικές πτυχές της ψηφιακής αλληλεπίδρασης, εμπνευσμένη από τους τρόπους με τους οποίους η σύγχρονη τεχνολογία ωθεί την επικοινωνία
στα όριά της. ( Πότε: έως 26 Μαΐου, 20:30-00:00, Πού: Πλατεία Δικαιοσύνης)
Το Entangled Landscape είναι ένα ψηφιακό γλυπτό που αποκαλύπτει τις κρυφές διεργασίες του εδάφους, εξερευνώντας κοινές συμπεριφορές σε διάφορους τομείς, κουλτούρες και το φυσικό περιβάλλον. Χρησιμοποιώντας πραγματικά περιβαλλοντικά δεδομένα από τη νοτιοδυτική Φλάνδρα του Βελγίου, η εγκατάσταση παρουσιάζει νευρικά δίκτυα που ανταποκρίνονται σε μικροσκοπικές αλληλεπιδράσεις, εμπνευσμένα από τα συστήματα των μυκόρριζων. Αυτό το διεπιστημονικό έργο, αποτέλεσμα συνεργασίας επιστημόνων εδάφους, πολεοδόμων και αναλυτών δεδομένων, στοχεύει στον επαναπροσδιορισμό των αρχιτεκτονικών χώρων μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας προωθώντας τη βιωσιμότητα και τη συμπεριληπτικότητα.
Συνδέοντας μοναδικά το φως και την κίνηση, το έργο επιτρέπει στους ανθρώπους να δημιουργήσουν μουσική μέσω της ενέργειας του σώματός τους, ενθαρρύνοντας τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις ανεξάρτητα από γλωσσικά εμπόδια
Avant-garde από το παρελθόν, Techno από το μέλλον. Ο Die Arkitekt είναι ένας multi-intrumentalist μουσικός παραγωγός που χρησιμοποιεί avant-garde στοιχεία για να δημιουργήσει techno πιστή στις ρίζες του της κλασσικής μουσικής. Γεννημένος στην Αθήνα, ο Die Arkitekt ξεκίνησε την καριέρα του στο Λονδίνο με την κυκλοφορία του EP Wilmheim τον Σεπτέμβριο του 2020. Το πρώτο του άλμπουμ, Dark Colors, κυκλοφόρησε το 2022 με συνεργασίες όπως οι Lena Platonos, Kid Moxie, Tamta και Charity Kase. Oι κυκλοφορίες του είχαν την υποστήριξη των WONDERLAND, VICE, KALTBLUT και METAL Magazine. Ο επερχόμενός του δίσκος «The death of Postmodernism» αναμενεται να κυκλοφορήσει 17 Mαίου 2024 (Πότε: Σάββατο 25 Μαΐου, 22:30 Πού: Πρώην Δικαστήρια Σανταρόζα, Αυλή)