Το πιο glamorous και πολυσυζητημένο γεγονός του 71ου Φεστιβάλ Καννών μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα, ούτε στο κόκκινο χαλί, ούτε καν σε ένα πάρτυ, αλλά σε μια αίθουσα συνεδριάσεων ενός από τα πολυτελή ξενοδοχεία της Κρουαζέτ, παρουσία εκπροσώπων της παγκόσμιας κινηματογραφικής αγοράς (ομολογουμένως η λιγότερο σέξι διαπίστευση που μπορείς να έχεις). Κι όμως, εκεί βρέθηκε η all-star γυναικεία dream team της Τζέσικα Τσαστέιν, της Μαριόν Κοτιγιάρ, της Πενέλοπε Κρουζ, της Λουπίτα Νιόνγκο και της, Κινέζας με το εκπληκτικό όνομα, Φαν Μπινγκμπίνγκ για να παρουσιάσει σε επίδοξους αγοραστές την μέχρι πρότινος μυστική ταινία 355. Μια περιπέτεια που για να κόψει δρόμο αυτοσυστήνεται ως «γυναικείο Τζέιμς Μποντ», αλλά στην πραγματικότητα φιλοδοξεί να κεφαλαιοποιήσει την αλλαγή πλεύσης που συμβαίνει στο Χόλιγουντ στον απόηχο του Time’s Up και του #MeToo.
Μια ταινία δράσης 75 εκατομμυρίων δολαρίων με εξωτικές τοποθεσίες, εντυπωσιακά stunts και προοδευτικά, υποθέτουμε, sexual politics, θα ακουγόταν κάπως απίστευτη ακόμα κι ένα χρόνο πριν… βασικά, ένα χρόνο πριν μάλλον δεν θα ακουγόταν καθόλου, γεγονός που φανερώνει την τεράστια ανατροπή που έφεραν τα δύο προαναφερθέντα κινήματα σε μια βιομηχανία που δεν φημίζεται για την ταχύτητα της προσαρμογής της σε ο,τιδήποτε δεν αφορά τεχνολογική πρόοδο. Υπό αυτό το πρίσμα, το 355 είναι ένας λαμπερός Δούρειος Ίππος με ξεκάθαρες προθέσεις κι εμπορικά έξυπνη τοποθέτηση, με λεπτομέρειες όπως η ύπαρξη μιας σκηνής πάλης της Τσαστέιν και της Κοτιγιάρ πάνω σε μηχανές και η ανάληψη του αντίστοιχου ρόλου «τύπου Q» από την Νιόνγκο να διαρρέουν βολικά λίγη ώρα μετά την άφιξη των 5 πρωταγωνιστριών με σκάφος μπροστά στους φακούς των φωτογράφων δίπλα στο διάσημο Hotel du Cap.
Σύμφωνα με την Τσαστέιν, που έχει αναλάβει και καθήκοντα συμπαραγωγού, η ιδέα για την ταινία γεννήθηκε στο περσινό Φεστιβάλ Καννών, κατά τη διάρκεια του οποίου η ίδια βρισκόταν στην κριτική επιτροπή κι αργότερα εξέφρασε τον προβληματισμό και την απογοήτευσή της για την εκπροσώπηση κι απεικόνιση των γυναικών στις ταινίες που διαγωνίζονταν για τον Χρυσό Φοίνικα. Συζητώντας με τον ατζέντη της κι εμπνευσμένη από την αληθινή ιστορία μιας κατασκόπου με το όνομα Πράκτορας 355 στην αμερικάνικη επανάσταση για την οποία έμαθε στα γυρίσματα του Zero Dark Thirty, γρήγορα επικοινώνησε με τις υπόλοιπες 4 συναδέλφους της, κάνοντας μια πρόταση που αποδέχτηκαν αμέσως. Επιστράτευσε και το σκηνοθέτη Σάιμον Κίνμπεργκ με τον οποίο συνεργάστηκε στο επερχόμενο spin-off X-Men: Dark Phoenix κι ένα χρόνο μετά, βρέθηκε σε ένα θεωρητικά πιο συνειδητοποιημένο Φεστιβάλ για να πουλήσει το πρότζεκτ (και πιθανό franchise).
Λίγες μέρες νωρίτερα, είχε ανακοινωθεί το σίκουελ της επιτυχίας-έκπληξη Ο Σωματοφύλακας του Εκτελεστή, με τίτλο Η Γυναίκα του Σωματοφύλακα του Εκτελεστή, που θα επικεντρώνεται στο χαρακτήρα της Σάλμα Χάγιεκ που έκλεψε την παράσταση στην πρώτη ταινία, ενώ σύντομα και το Expendables θα αποκτήσει γυναικείο spin-off με τίτλο Expendabelles. Ωστόσο, αυτήν την στιγμή παραμένει αμφίβολη η εμπορική απήχηση αυτού του νέου, αναγκαίου αλλά μη δοκιμασμένου στα ταμεία trend (η μέτρια κριτική και εισπρακτική αποδοχή του πρόσφατου ριμέικ του Ghostbusters θα αξιολογούνταν με διαφορετική βαρύτητα αν συνέβαινε μετά το #MeToo), αλλά σύντομα θα πάρουμε μια γεύση από το πόση ισχύ έχει τελικά η ένωση μεγάλων γυναικείων ονομάτων με την κυκλοφορία του Ocean’s 8 και πρωταγωνίστριες την Σάντρα Μπούλοκ, την Ριάνα, την Κέιτ Μπλάνσετ και την Aν Χάθαγουεϊ, μεταξύ άλλων, που θα δείξει αν το “#” μπορεί να μετατραπεί τελικά σε “$”…