Στα γρήγορα: Ένατο studio album για το ισλανδικό ξωτικό στην One Little Indian Records, γραμμένο μαζί και σε συμπαραγωγή με τον Arca, ενώ στο κομμάτι “Losss” την παραγωγή αναλαμβάνει ο Rabit.

Την ακούσαμε: H ίδια δηλώνει ότι το Vulnicura (2015) ήταν το album χωρισμού και το Utopia είναι το “Tinder album” της. Αυτό που ακούμε εδώ είναι ένας πολύ έντονος γυναικείος πόθος σε κομμάτια όπως το “Losss” (“I opened my heart for you / Your lower lip so heavy on you / My spine curved erotically / We’re finally vulnerable”). Μία αίσθηση που ενισχύεται στο “Features Creatures” (“When I hear someone with same accent as yours / 
Asking directions with the same beard as yours / I literally think I am five minutes away from love”), και απογειώνεται στο πρώτο single του δίσκου, “The Gate” (“My silhouette is oval / It is a gate”). Η Björk επιδίδεται και στην παρατήρηση μίας «λάθος» γενεαλογικής συνέχειας: “Clean plate: Tabula rasa for my children / Clean plate: Not repeating the fuckups of the fathers” στο “Τabula Rasa” και “He took it from his father / Who took it from his father / Who took it from his father / Let’s break this curse” στο “Sue Me”.

Στο ηχητικό σκέλος, για ακόμη μία φορά την εκτιμάς ως καλλιτεχνικό σύνολο, και δύσκολα νιώθεις ότι η μουσική της μιλάει στην καρδιά σου. Τα φλάουτα λειτουργούν ως synths και η σφραγίδα του Arca είναι αισθητή, ενώ τα επιμέρους στοιχεία που μοιάζουν με ήχους πουλιών και άλλων στοιχείων της ζούγκλας σου δίνουν καμιά φορά την αίσθηση ότι έρχονται από κάποιο άλλο ξεχασμένο ανοιχτό tab στον υπολογιστή σου. Δεν αμφιβάλλουμε για το “Music heals too / I’m here to defend it” που δηλώνει η Björk στο “Saint”. Κρατάμε όμως μερικές επιφυλάξεις για το “Utopia / It isn’t elsewhere / It’s here” στο ομώνυμο κομμάτι.

Τρέξε μακριά: Αυτή μοιάζει με μία περίεργη που τραγούδαγε στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων το 2004;

Τ’ είπες τώρα; «Το Utopia είναι γεμάτο με tracks που βρίσκονται μακριά από την κουπλέ-ρεφρέν δομή και συχνά ακούγονται σαν αυτοσχεδιασμοί.» –The Guardian

Να τ’ αφήσω; 79/100 –Metacritic

Ελένη Τζαννάτου

Share
Published by
Ελένη Τζαννάτου