Θρίλερ με φυτά και ζόμπι, ένα feelgood μιούζικαλ για τον Έλτον Τζον και η επιστροφή ενός ειδώλου του ευρωπαϊκού σινεμά είναι μόνο μερικές από τις ατραξιόν του φετινού 72ου Φεστιβάλ Καννών (Τουλάχιστον μέχρι να ολοκληρώσει το post production ο Κουεντίν Ταραντίνο και να κλέψει την παράσταση με το Once Upon a Time in Hollywood). Σας έχουμε πει εγκαίρως ότι δεν είναι απίθανο να μοιραστείτε ένα ασανσέρ μαζί με τον Μπιλ Μάρεϊ και τη Σελένα Γκόμεζ (μην το γελάτε, μας έχει τύχει), απλά πριν περάσουμε στα 10 βαρύτερα χαρτιά της φετινής διοργάνωσης να υπενθυμίσουμε ότι ο διαγωνισμός της Eurobank Mastercard που θα στείλει δύο από εσάς in full VIP galore στο φετινό φεστιβάλ εκπνέει με το τέλος του μήνα, στις 30 Απριλίου.
Κάντε ό,τι είναι απαραίτητο λοιπόν και στρωθείτε στο διάβασμα. Ακολουθούν τα sos της φετινής Κρουαζέτ…
Μετά τη δημιουργική καθίζηση των τελευταίων ταινιών του (αν και το Julieta ήταν εντάξει), ο Πέδρο Αλμοδόβαρ επιστρέφει με την, για πολλούς, καλύτερη ταινία της καριέρας του. Βαριά κουβέντα, αλλά αυτό το αυτοαναφορικό ταξίδι ενός σκηνοθέτη στις πιο καθοριστικές αναμνήσεις της ζωής του και τη σχέση του με τον έρωτα, τη μητέρα του και την τέχνη είναι αυτή τη στιγμή ένα από τα φαβορί για το Χρυσό Φοίνικα. Στην ταινία, που έχει συγκριθεί μέχρι και με το 8 ½ (the hype is real), πρωταγωνιστούν ο Αντόνιο Μπαντέρας και η Πενέλοπε Κρουζ. Επίσημο Διαγωνιστικό
Μια αμερικάνικη εκδοχή του Shaun of the Dead από τον Τζιμ Τζάρμους με τον Μπιλ Μάρεϊ, τον Άνταμ Ντράιβερ, την Τίλντα Σουίντον, την Σελένα Γκόμεζ, τον Ίγκι Ποπ, τον Τομ Γουέιτς και τον Στιβ Μπουσέμι, μεταξύ πάρα πολλών άλλων; Πεθαίνουμε. Ταινία έναρξης/ επίσημο διαγωνιστικό
Εγώ, ο Πλουμιστότατος θα μπορούσε να λέγεται, όπως όλα δείχνουν, το πολυαναμενόμενο μιούζικαλ με θέμα τη ζωή του Έλτον Τζον, με τον Τάρον Έγκερτον (Kingsman) να φοράει τις μπότες, τα γυαλιά και τα φανταχτερά κοστούμια του ανθρώπου που δεν έγραψε ποτέ μια μέτρια μελωδία. Bonus η απουσία οποιουδήποτε σκανδάλου για το αντικείμενο ή τους συντελεστές της ταινίας, γεγονός που δεν θα κάνει την παρακολούθησή της ζήτημα ηθικής όπως στο αμφιλεγόμενο BoRhap. Ειδική προβολή εκτός συναγωνισμού
To The Witch ήταν μια από τις καλύτερες «πρεστίζ» ταινίες τρόμου των τελευταίων ετών και φυσικά όλα τα βλέμματα θα ήταν στραμμένα στο επόμενο βήμα του σκηνοθέτη Ρόμπερτ Έγκερς. Ήδη το παρασκήνιο ακούγεται ζουμερό, με τους πρωταγωνιστές Γουίλεμ Νταφόε και Ρόμπερτ Πάτινσον να μην μιλιούνται στα γυρίσματα και τον Πάτινσον να παραδέχεται ότι ήθελε να δώσει μπουνιά στο σκηνοθέτη για τις φιντσερικού επιπέδου εμμονές του. Η ταινία, με ήρωα ένα φαροφύλακα που λέγεται Old, είναι γυρισμένη σε ασπρόμαυρο φιλμ 35mm και μέσα σε αυτό το μίνιμαλ, αφιλόξενο σκηνικό εμείς ελπίζουμε σε cameo του Black Philip. Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών
Δεν είναι πολλά πράγματα γνωστά για την ταινία του γάλλου κωμικού Κουεντίν Ντιπιέ με πρωταγωνιστή τον Ζαν Ντιζαρντέν (του μισητού The Artist), αλλά η περιγραφή της πλοκής είναι αρκετή για να τραβήξει το ενδιαφέρον μας: ένας άντρας κυριεύεται τόσο από την επιθυμία του να αγοράσει ένα μπουφάν από δέρμα ελαφιού που χάνει όλες του τις οικονομίες και στρέφεται στο έγκλημα. Βασικά εμείς κάθε φορά που μπαίνουμε στο Net-A-Porter. Ταινία έναρξης – Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών
Ως μια από τις τέσσερις γυναίκες σκηνοθέτες που συμμετέχουν στο επίσημο διαγωνιστικό, η Αυστριακή Τζέσικα Χάουσνερ έχει ελπίδες διάκρισης με την πρώτη αγγλόφωνη ταινία της, στην οποία ένα φυτό με την ιδιότητα να κάνει τον κάτοχό του χαρούμενο αναστατώνει τη ζωή μιας μητέρας και του γιου της που το παίρνουν σπίτι τους. Το πρώτο φυτολογικό θρίλερ του φεστιβάλ Καννών; Επίσημο Διαγωνιστικό
Αφού μας κατατρόμαξε με το Under The Shadows, ο Μπάμπακ Ανβάρι επιχειρεί να κάνει το ίδιο (κυρίως στον Άρμι Χάμερ και την Ντακότα Τζόνσον) με το Wounds, που έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ του Σάντανς κι έλαβε ανάμικτες κριτικές. Παρόλα αυτά οι Κάννες χρειάζονται ένα χαζό θρίλερ πού και πού για να βγάλουν αγόγγυστα το άχτι τους οι ταλαιπωρημένοι κριτικοί. Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών
Ο Λαβ Ντίαζ, ο σκηνοθέτης από τις Φιλιππίνες, του οποίου οποιαδήποτε ταινία κάτω των 8 ωρών θεωρείται μικρού μήκους, κάνει μια genre στροφή στο χάος που έχει προκαλέσει στον πλανήτη μια ολική έκλειψη ηλίου το έτος 2034, αποτέλεσμα μιας έκρηξης ηφαιστείου τρία χρόνια πριν. Επιδημίες, μανιακοί δικτάτορες, πόλεις σε σήψη και η ευχή να μην βγούμε από την αίθουσα το 2034. Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών
Blind Spot
Καμία σχέση με την τηλεοπτική σειρά με τα τατουάζ και την αμνησία (συνειδητοποιήσαμε μόλις ότι αυτή θα μπορούσε να είναι η περιγραφή και για την τηλεοπτική σειρά Τατουάζ, ωστόσο εννοoύσαμε το Blindspot), η τρίτη ταινία του ακριβοθώρητου διδύμου Πατρίκ-Μαριό Μπερνάρ και Πιερ Τριβιντίκ, έχει για ήρωα έναν άντρα που από μικρός κρύβει ένα μεγάλο μυστικό που του προκαλεί μόνο ντροπή: μπορεί να γίνεται αόρατος. Το Cahiers Du Cinema, ένα περιοδικό που διαβάζουμε πολύ συχνά (=σχεδόν ποτέ), την συμπεριέλαβε στη λίστα με τις πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς, οπότε στις Κάννες θα εκπληρώσουμε το σινεφίλ καθήκον μας. ACID
Zombi Child
Η ταινία του Τζάρμους δεν είναι η μοναδική με ζόμπι στο φετινό πρόγραμμα. Ο Μπερτράν Μπονελό, που εντυπωσίασε προ τριετίας με το, επίκαιρο για τη γαλλική πραγματικότητα, Nocturama συνδυάζει την εθνογραφία της Αϊτής με το σινεμά του φανταστικού και μια βουντού κατάρα που κάνει ένα παιδί ζόμπι. Η ταινία εκτυλίσσεται στην Αϊτή του 1962 και το Παρίσι του σήμερα.