Η Χρωμοφοβία είναι ένα ενδιαφέρον σύγγραμμα για την πολιτιστική ιστορία του χρώματος, το οποίο άλλοτε απορρίπτεται ως παρακμιακό και άλλοτε συμβαδίζει με την έκφραση των δυτικών τεχνών. Ο David Batchelor, καλλιτέχνης, συγγραφέας και διδάσκων Κριτική Θεωρία στο Royal College of Art στο Λονδίνο, μέσα από μια επιλογή λογοτεχνικών εδαφίων και ανεκδοτολογικών αναφορών, διασκεδάζει τον αναγνώστη προσφέροντας γνώσεις πάνω στην πολιτισμική φαντασία της Δύσης: π.χ. ο Νεύτων όταν μεν ανέλυσε το λευκό φως μέσα από ένα γυάλινο πρίσμα και ανακάλυψε το χρωματικό φάσμα έκανε επιστήμη, όταν δε διαίρεσε το φάσμα σε επτά χρώματα ήταν για να το αντιστοιχίσει στις επτά νότες της δυτικής μουσικής κλίμακας, καθώς τον ενδιέφερε η μουσική αρμονία. (μετάφραση Νατάσσα Χασιώτη, επιστημονική επιμέλεια Φαίη Ζήκα, εκδόσεις Άγρα)
Το Εγώ χωρίς εγώ είναι μια συλλογή κειμένων του Κρισναμούρτι, του πνευματικού ανθρώπου που δεν ανήκε σε καμιά πολιτική ιδεολογία ή θρησκευτική οργάνωση. Στο βιβλίο αυτό έχει γίνει μια επιλογή από γραπτά και ομιλίες του, με κεντρικό θέμα το “εγώ”. Ο Κρισναμούρτι μοιράζεται τη δική του αντίληψη για το τι είναι ιερό με το κοινό του ως φίλος και όχι ως γκουρού. Και ο αναγνώστης με τη σειρά του μαθαίνει για την ποιότητα εσωτερικής ησυχίας και ζωής που προσφέρει “η απελευθέρωση από το εγώ”. (επιλογή κειμένων Νίκος Πιλάβιος, μετάφραση Ανθή Ανδρεοπούλου-Νίκος Πιλάβιος, εκδόσεις Καστανιώτη)
Η Anne Carson, καθηγήτρια Συγκριτικής Λογοτεχνίας στο New York University και πολυβραβευμένη ποιήτρια διεθνώς, στο βιβλίο της Λίγα λόγια παρουσιάζει μια μεταμοντέρνα γραφή ποιημάτων/δοκιμίων που είναι “υβριδικά” και “μιλούν από μόνα τους”, όπως λέει ο Χάρης Βλαβιανός στην εισαγωγή του. Η έκδοση είναι δίγλωσση αγγλικά-ελληνικά. (εισαγωγή-μετάφραση Χάρης Βλαβιανός)
Το μυθιστόρημα του Ken Kalfus Equilateral εξελίσσει μια πρωτότυπη πλοκή η οποία βασίζεται στον παραλογισμό ορισμένων συνανθρώπων μας να πιστεύουν στην ύπαρξη καναλιών ύδρευσης, και άρα εξωγήινης νοημοσύνης, στον πλανήτη Άρη. Ο συγγραφέας μας πάει πίσω στην αρχή της “τρέλλας των καναλιών” στην Αγγλία του 1890, όπου ένας καθηγητής αποφασίζει να κατασκευάσει ένα φλεγόμενο κανάλι σε ισοσκελές τρίγωνο, ως σημάδι, για να το δουν στον Άρη. Μια κωμική περιπέτεια με ήρωα τον επίμονο Βρετανό μαθηματικό και τους 900,000 Άραβες κομπάρσους-εργάτες που σκαύουν στην έρημο της Αιγύπτου. Όταν οι Μουσουλμάνοι σταματούν τις εργασίες για να προσευχηθούν, ο φλεγματικός Άγγλος, αφηγούμενος στο πρώτο πρόσωπο πληθυντικού σημειώνει “εκπλησσόμεθα κάθε φορά” και άλλα τέτοια σπαρταριστά. (εκδόσεις Bloomsbury Publishing)