TIMELINE

Ζάρι: Η Ελλάδα κράζει, η Ευρώπη εκθειάζει

Το ένιωθα να έρχεται μαζί με την τσίκνα που έβγαινε από τα κοκορέτσια και τα κοντοσούβλια πάνω από την Ελλάδα το βράδυ της Πέμπτης. Το Ζάρι θα φέρει τον διχασμό. Ακόμα και αν η αποκάλυψη μας φανερώσει το μεγαλύτερο αριστούργημα που γράφτηκε ποτέ. Γιατί κάπου έπρεπε να γκρινιάξουμε πάλι, να βγάλουμε το άχτι μας. 

Που, οκέι, αριστούργημα μπορεί να μην είναι -και εμένα κάπως δεν με κέρδισε δεν θα πω ψέματα- αλλά μήπως να του δώσουμε μια ευκαιρία πριν το καταδικάσουμε βρε παιδί μου; Μήπως να σκεφτούμε ότι μπορεί να έχει μια δυναμική αργής ανάφλεξης και στη σκηνή της Eurovision με τη Μαρίνα να τα δίνει όλα, να κάνει την έκρηξη; Αμέσως να του ρίξουμε τον πυροσβεστήρα κατακούτελα; Γιατί στη Eurovision ως γνωστόν όλα κρίνονται από την συνολική εμφάνιση στη σκηνή. Μπορεί να κάνει ένα τεράστιο μπαμ ή μπορεί να την πατήσει, όπως έγινε και με τη Γιάννα Τερζή το 2018 που είχε πάει σούπερ στα προγνωστικά και μετά τη live εμφάνιση πάτωσε.  

Το Ζάρι

Το τραγούδι λοιπόν το οποίο θα διαγωνιστεί στο Μάλμε της Σουηδίας, παρουσιάστηκε σε μια έκτακτη βραδινή εκπομπή που μεταδόθηκε στην ΕΡΤ1 με παρουσιαστές τον Φώτη Σεργουλόπουλο και την Τζένη Μελιτά.

Είναι εντελώς διαφορετικό από ό,τι έχουμε στείλει ποτέ, σίγουρα πιάνει τον γενικότερο νεανικό παλμό στα μουσικά popular μονοπάτια, έχει ένα σωρό ηχομείγματα από διάφορες χώρες, ξεσηκώνει, είναι στα ελληνικά με μερικές φράσεις στα αγγλικά και έχει το επαναλαμβανόμενο “ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ” που ήδη έχει γίνει viral στα σόσιαλ (με λίγα λόγια όλοι στο Μάλμε θα λένε “ΤΑ ΤΑ ΤΑ ΤΑ”). 

Το βίντεο κλιπ το οποίο υπογράφει ο Αυστραλός σκηνοθέτης Zac Wiesel, έχει γυριστεί σε διάφορες τοποθεσίες της Αθήνας, όπως το Αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”, την Ομόνοια, τον Λυκαβηττό, την Ακρόπολη, το Ωδείο Ηρώδου Αττικού, την Πλάκα, το Μοναστηράκι και τη Ραφήνα. 

Στη σκηνή του Malmö Arena τέσσερις χορευτές θα πλαισιώνουν τη Μαρίνα Σάττι, ενώ την καλλιτεχνική διεύθυνση της εμφάνισης έχει αναλάβει ο Φωκάς Ευαγγελινός, τη χορογραφία και το movement direction ο Mecnun Giasar (Majnoon) και το art direction οι NMR.

Και τώρα ας φαγωθούμε στα social media

Στο Twitter, το Instagram και το Facebook φυσικά, από χθες το βράδυ που ανακοινώθηκε το τραγούδι, έγινε το σώσε.

Το αστείο είναι ότι στο ποστ που έγινε στο επίσημο account της Eurovision στο Instagram, όλα σχεδόν τα αρνητικά σχόλια (που είναι δεν είναι πολλά) προέρχονται από ελληνικά προφίλ, ενώ τα ξένα προφίλ εκθειάζουν το τραγούδι και τη Μαρίνα Σάττι. Για την ακρίβεια της έχουν ήδη δώσει τη νίκη. Και δεν είναι λίγοι εκείνοι που την αποκαλούν Ελληνίδα Rosalía

Από την άλλη, σε ποστ που έχουν γίνει από ελληνικά accounts στο Instagram, οι αντιδράσεις είναι όλες αρνητικές και όλες φυσικά προέρχονται από ελληνικά προφίλ.  

Στο X (Twitter) γίνεται, κλασικά, διαγωνισμός καλύτερης ατάκας γιατί σημασία δεν έχει τι λες αλλά πώς το λες. 

Στο Facebook οι απόψεις είναι πιο εμπεριστατωμένες, με περισσότερα επιχειρήματα. Εγώ πάντως θα συμφωνήσω με τον Γεράσιμο Ευαγγελάτο και… Καλή επιτυχία Ελλάδα!

Αντιγόνη Πάντα-Χαρβά