Στις 15 Δεκεμβρίου θα κυκλοφορήσει το νέο, τρίτο τεύχος του FINE, δίγλωσσου, premium περιοδικού που εστιάζει στη φιλοσοφία του Fine Drinking και το αντιμετωπίζει ως ένα «σύγχρονο κοινωνικό κίνημα που έχει να κάνει με την ανάγκη αναβάθμισης της ζωής μας» όπως λέει ο Θάνος Πουρναρούς του Baba Au Rum που βρίσκεται πίσω από το περιοδικό και απάντησε με προθυμία στις ερωτήσεις της Popaganda.
Πώς αποφασίσατε να προχωρήσετε στην κυκλοφορία του Fine Drinking Magazine και σε ποιους απευθύνεται; Βλέπουμε το Fine Drinking σαν ένα σύγχρονο κοινωνικό κίνημα που έχει να κάνει με την ανάγκη αναβάθμισης της ζωής μας. Επομένως είναι μια τάση και όχι μια μόδα και αφορά όλους όσοι βλέπουν με αξιοπρέπεια την καθημερινότητα τους και όχι μια ελίτ ανθρώπων. Επίσης είμαι συλλέκτης όμορφων περιοδικών και ιδιαίτερων εκδόσεων και πάντα είχα πάθος για αυτό. Και φυσικά το περιοδικό FINE απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους του bar industry, όπως μπάρτεντερς, ιδιοκτήτες μπαρ και καφέ, κλπ αφού καταγράφει και παρουσιάζει όλη την σύγχρονη τάση διεθνώς, αλλά φυσικά και καλούς πότες (fine drinkers), άνθρωπους με καλό γούστο, cocktail afficionados κλπ.
Σε ποιες χώρες κυκλοφορεί και ποια είναι η ανταπόκριση στο εξωτερικό; Κυκλοφορεί στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την Νέα Υόρκη και κάποιες ακόμη περιοχές της Αμερικής. Επίσης μπορεί ο καθένας να γίνει συνδρομητής, άρα έχει μια εν δυνάμει κυκλοφορία σε όλες τις γωνιές του κόσμου.
Η ανταπόκριση στο εξωτερικό είναι θριαμβευτική και μεγαλύτερη από ότι στην Ελλάδα που είναι η έδρα μας. Άλλωστε είναι και το μοναδικό περιοδικό του είδους του που κυκλοφορεί στην Ευρώπη στα Αγγλικά. (Είναι δίγλωσσο, Αγγλικά και Ελληνικά). Να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι αρθρογράφοι και contributors είναι από το εξωτερικό. Επίσης έχουμε συνεργαστεί με μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα illustrators από όλον τον κόσμο,από την Νέα Υόρκη, τον Καναδά, το Μεξικό το Χονγκ Κόνγκ αλλά και την χώρα μας φυσικά.
Ποια είναι η αισθητική που πρεσβεύει το Fine Drinking Magazine μέσω του layout και των κειμένων του; Πώς επιλέγετε η θεματολογία (fine, drinking, bars, travel, people); Δεν θέλαμε ενα “design για designers”, δηλαδή το design να μιλαει για το design, να αποτελεί ευφυολόγημα. Είναι ένα απλό layout, με μια δική μας γραμματοσειρά, απλό αλλά σταθερό σε όλο το τεύχος, συνεπές και καθαρό, κλασικό θα λέγαμε, ένα layout ενός όμορφου coffee table book. Θέλουμε το design να εξυπηρετεί το περιεχόμενο μας. Γιατί το περιεχόμενο μας είναι ακριβώς η κουλτούρα μας, οι ιστορίες μας, η αισθητική μας.
Άλλωστε είναι μια έκδοση που λειτουργεί σαν coffee table book ή mag αλλά παράλληλα διαβάζεται, έχει περιεχόμενο και μάλιστα διαχρονικό. Μπορείς να το φυλάξεις στην βιβλιοθήκη σου και να το «ανακαλέσεις» όταν θα σου χρειαστεί για οποιονδήποτε λόγο. Το περιεχόμενο τελικά γίνεται το ίδιο το design μας.
Η θεματολογία μας επιλέγεται με βάση τον ίδιο τον σκοπό μας. To Fine είναι μια τριμηνιαία – έντυπη μόνο – έκδοση για την κουλτούρα των μπαρ, των κοκτέιλ και των φίνων αποσταγμάτων, των ανθρώπων που σχετίζονται με αυτά και των τόπων τους. Είναι και μια ταξιδιωτική έκδοση. Απλώς βλέπουμε και γράφουμε για τους τόπους που επισκεπτόμαστε μέσα από την δική μας ματιά, που αφορά σε όλα τα παραπάνω.
Ποια είναι τα βασικά στοιχεία του Fine Drinking και του Fine Drinker; Το FINE είναι μόνο έντυπο. Το αντιμετωπίζουμε σαν ένα δίσκο βινυλίου. Θέλουμε να πάρεις τον χρόνο σου μαζί του. Είναι αυτό που αποκαλούμε «Το προνόμιο του να είσαι offline», έστω και για λίγο. Θέλουμε να προτρέψουμε τον κόσμο και ιδιαίτερα τους νεώτερους να ξαναρχίσουν να διαβάζουν, να ανακαλύψουν την χαρά αυτή, αλλά και να εκτιμήσουν μια αισθητική που προσπαθούμε να είναι υψηλή.
Όπως υπάρχει το κίνημα του slow food έτσι θέλουμε να υπάρξει και το αντίστοιχο στην εμπειρία του ποτού. Είτε κάθεσαι στο σπίτι σου μόνος ή με παρέα, είτε είσαι ένας social drinker. Αυτό δεν σημαίνει ότι θέλουμε στα μπαρ να σερβιριζόμαστε μετά από πολύ ώρα, αλλά να εκτιμούμε την απλή αυτή και καθημερινή ίσως τελετή του «πίνω δημόσια». Και ναι θα κοινωνικοποιηθώ, θα απολαύσω με την ησυχία μου, θα εκτιμήσω και φυσικά θα φλερτάρω.