Το πόσο γρήγορα αναπτύχθηκαν τα Mikel το βίωνα σε κάθε επίσκεψή μου στη Λάρισα. Όλα τα ραντεβού για καφέ ήταν σε κάποιο από τα δύο πρώτα καταστήματα της τοπικής τότε αλυσίδας. Από κάποιο σημείο και μετά, όταν άρχισαν να αυξάνονται και να πληθύνονται, εγώ, όπως και πολλοί άλλοι, και μέχρι να συνειδητοποιήσω ότι πλέον είχε δημιουργηθεί μία μόδα που θα κατακτούσε ολόκληρη τη χώρα, περνώντας μπροστά από τις καφετέριες του γνωστού franchise απορούσα με το πλήθος του κόσμου που τις επισκεπτόταν. Με τον καιρό, τα Mikel κατέκτησαν το Βόλο, τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, ενώ η εικόνα με τα καταστήματά του γεμάτα κόσμο έγινε πλέον συνήθης.
Σήμερα, διαθέτουν ένα δίκτυο 90 καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα και αναπτύσσονται συνεχώς. Η εικόνα τους όμως δεν έχει αλλάξει και πολύ από το 2008 που έγινε η αρχή με το πρώτο Mikel να εγκαινιάζεται στην Κύπρου και Πανός. Στο εσωτερικό των καφέ Mikel τη διακόσμηση των οποίων έχει επιμεληθεί ο Σάκης Κυριακίδης, οι αποχρώσεις του μαύρου και του πορτοκαλί δημιουργούν την αίσθηση ενός οικείου και φιλόξενου χώρου με σύγχρονο design που γίνεται όλο και πιο συχνά σημείο συνάντησης για την απόλαυση εξαιρετικής ποιότητας καφέ σε προσιτή τιμή.
Ο ιδρυτής τους ο Λευτέρης Κυριακάκης, είχε ξεκινήσει να ασχολείται επαγγελματικά με τον χώρο της καφεστίασης ήδη από το 1996 έχοντας από τότε ως στόχο τη δημιουργία της δικής του επιχειρηματικής σελίδας. Με μια δεμένη ομάδα νέων και δυναμικών ανθρώπων στο πλευρό του κατάφερε να κάνει τον καφέ Mikel αγαπημένη καθημερινή συνήθεια.
Από πού προέρχεται το όνομα του brand και ποιο είναι το πρόσωπο που φιγουράρει στο λογότυπο; Το Mikel προκύπτει από το μότο Maybe It’s Knowledge Entering Life. Μιχάλης όμως λεγόταν και ο πατέρας των αδελφών Κυριακάκη, το πρόσωπο που εικονίζεται στο λογότυπο της εταιρίας. Το όνομα της μητέρας του Λευτέρη Κυριακάκη (Γεωργία) δόθηκε στην αποκλειστική μονάδα παρασκευής των προϊόντων του δικτύου Mikel, που ιδρύθηκε το 2010 όταν η εταιρία αποφάσισε να καθετοποιήσει την παραγωγική διαδικασία. Το πρόσωπό της απεικονίζεται στο λογότυπο της Georgia fresh flavors όπου πραγματοποιούνται οι γευστικές δοκιμές και παρασκευάζονται νέα προιόντα με βάση το feedback των καταναλωτών, αλλά και τις εξελίξεις στο χώρο των τροφίμων.
Η επέκταση του δικτύου Mikel πυροδότησε νέες συζητήσεις. Το γεγονός ότι μία λαρισαϊκή επιχείρηση στον χώρο της εστίασης κατάφερε να γιγαντωθεί σε τέτοιο βαθμό και να κατακτήσει όλη τη χώρα μόνο τυχαίο δεν είναι. Ο Λευτέρης Κυριακάκης, έχοντας δουλέψει αρχικά για τους απαιτητικούς πελάτες της πόλης του απέκτησε την πείρα και τα εφόδια που απαιτούνται για να μπορέσει στη συνέχεια να δημιουργήσει την πιο οργανωμένη ελληνική εταιρεία καφεστίασης.
Με τα προϊόντα του καταλόγου να βελτιώνονται συνεχώς, όσοι επισκέπτονται ένα κατάστημα Mikel μπορούν να απολαύσουν τα νόστιμα βουτήματα, τα σοκολατένια μάφινς, τα μυρωδάτα κέικ, αλλά και νέους αλμυρούς συνδυασμούς σε λογικές τιμές (brezel μακρόστενο με σαλάμι αέρος, ντομάτα, γιαούρτι και μουστάρδα, τσιαπάτα λευκή με μορταδέλα, γκούντα, μυζήθρα και ντομάτα, υγιεινές επιλογές από ψωμί ζέας με τόνο, γιαούρτι, αγγουράκι τουρσί, χυμό πορτοκάλι, ρόκα και ντομάτα και mini brios σε δύο επιλογές).
Τι είναι αυτό που κάνει τα Mikel να ξεχωρίζουν; Σύμφωνα με την υπεύθυνη ανάπτυξης της εταιρίας Χρύσα Γερολυμάτου «Αυτό που διαφοροποιεί τα Mikel από τους ανταγωνιστές του είναι η τεχνογνωσία στην παρασκευή και την τυποποίηση των προϊόντων, που βασίζεται αποκλειστικά σε πρωτόκολλα εργασίας και όχι σε εμπειρικές μεθόδους. Πραγματοποιείται πλήρης έλεγχος της διαδικασίας παραγωγής σε όλα τα στάδια και όλα ανεξαιρέτως τα καταστήματα (επιλογή κόκκων καφέ, ποιότητα μηχανών, τήρηση των φάσεων παρασκευής των ροφημάτων κλπ) ώστε να διασφαλίζεται η σταθερότητα της ποιότητας.»
Ο Λευτέρης Κυριακάκης και η δυναμική ομάδα του κατάφεραν να στήσουν μία επιχείρηση που ανταγωνίζεται διεθνή brands. Είναι χαρακτηριστικό το πρόσφατο δημοσίευμα του αμερικανικού περιοδικού Forbes σύμφωνα με το οποίο, τα Starbucks, εξαιτίας του ανταγωνισμού που δέχονται από τα ελληνικά Mikel, μειώνουν τις τιμές τους στην Ελλάδα, αντίθετα με την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθούν σε άλλες χώρες.
Το success story των Mikel δεν θα μπορούσε παρά να οδηγήσει στην επέκταση της εταιρείας και στο εξωτερικό. Επόμενος σταθμός το Λονδίνο. Το σίγουρο είναι πως η μέχρι τώρα πορεία του Mikel που ξεκίνησε από τη Λάρισα το 2008 και αγαπήθηκε από τον κόσμο δημιουργεί θετικές προοπτικές για την επιτυχία των καταστημάτων και εκτός συνόρων.