Categories: ΔΙΕΘΝΗ

Tyba: Βρες τη δουλειά που σου αρέσει

Όλα ξεκίνησαν περίπου τρία χρόνια, πριν από τρεις νέους ανθρώπους, συμφοιτητές και κατοίκους Μαδρίτης. Το  concept του Tyba είναι πρωτοποριακό και σύγχρονο και παραμένει ίδιο μέχρι και σήμερα. Στόχος: να βοηθήσει νέους και άπειρους (juniors) να βρουν δουλειά. Πρώτο (και βασικό) πρόβλημα: το παραδοσιακό βιογραφικό. Αυτό που πιίστευαν και πιστεύουν οι ιδρυτές Eiso Kant, Jorge Schnura και Philip von Have ήταν ότι το παραδοσιακό CV – που όλοι έχουμε φτιάξει, αλλάξει, σβήσει, ξαναφτιάξει και στείλει- είχε μία σημαντική έλλειψη: την προσωπικότητα του αποστολέα.

Έχοντας προσωπική εμπειρία από συνεντεύξεις και  βιογραφικά που δεν είχαν καμία ανταπόκριση, οι ιδρυτές αυτού του καινοτόμου job matching startup, ήθελαν να δημιουργήσουν μία πλατφόρμα στην οποία οι υποψήφιοι εργαζόμενοι θα επικοινωνούν ουσιαστικά και άμεσα με τους εργοδότες και η εύρεση εργασίας θα γίνει πιο social και πιο προσωπική από οτιδήποτε άλλο υπήρχε μέχρι τότε.

Η αναζήτηση εργασίας μοιάζει με την αναζήτηση συντρόφου, υποστηρίζουν οι ιδρυτές του Tyba.  Αυτό που μετράει και στα δύο είναι το matching, πόσο ταιριάζεις και πόσο σου ταιριάζει ο άλλος.

Το job matching του Tyba βασίζεται σε μία απλή και πολύ οικεία λογική. Γράφεσαι σε μία πλατφόρμα, δημιουργείς ένα προφίλ, προσθέτεις πληροφορίες για εσένα και αλληλεπιδράς με άλλα προφίλ/χρήστες που σου ταιριάζουν. Ίσως η πιο γνώριμη και εύκολη διαδικασία σε όσους έχουν επισκεφθεί έστω και μία φορά στη ζωή τους ένα οποιοδήποτε social network.

Αφού ο υποψήφιος εργαζόμενος φτιάξει το προφίλ του, περιηγείται στην πλατφόρμα και κοιτάει προφίλ startups που είτε ψάχνουν είτε όχι εργαζομένους τη δεδομένη στιγμή. Από την προσωπικότητα που πρέπει να έχει ο ιδανικός υποψηφιος έως τον μισθό και τις φωτογραφίες του γραφείου του αλλά και των συναδέλφων, ο χρήστης του Tyba μπαίνει σε ένα εντελώς καινούριο περιβάλλον εύρεσης εργασίας. Το πιο σημαντικό προνόμιο πάντως είναι ότι γνωρίζει εκ των προτέρων την εταιρεία που πιθανόν να στείλει βιογραφικό και πιθανόν να πιάσει δουλειά. Αυτό το interaction είναι το δώρο του Tyba προς τους υποψηφίους εργαζομένους το οποίο προστέθηκε αργότερα σαν feature γιατί όπως ισχυρίζονται οι εμπνευστές του, κάτι έλειπε από την πλατφόρμα. Μετρώντας ήδη 3 χρόνια στην αγορά, στη δύσκολη και χαώδη αγορά των startups, το Tyba κατάφερε να προσελκύσει επενδευτές αλλά και startups που θέλουν να συμμετέχουν στην πλατφόρμα και οι οποίες σύντομα θα φτάσουν τις 1000!

Αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι ότι το Tyba επικεντρώνεται σε startups, ακολουθώντας πλήρως τις τάσεις της εποχής και την ανάγκη των νέων να απασχοληθούν σε πρωτοπόρες και ενδιαφέρουσες επιχειρήσεις. Οι ιδρυτές του είχαν εποικοδομητική εμπειρία και internships σε startups, κάτι που τους βοήθησε να έρθουν πολύ πιο κοντά στη φιλοσοφία τους. Θεωρούν απαραίτητο την εποχή της ψηφιακής επικοινωνίας και των νέων μέσων, η αναζήτηση εργασίας να πάρει καινούρια μορφή που να συμβαδίζει με τις τεχνολογίες αλλά και με τον καινούριο τρόπο που επιλέγουν οι νέοι να επικοινωνήσουν. Αυτό που είναι το πιο σημαντικό στο Tyba όμως και αποτελεί και το core concept του, είναι η προσωπικότητα του υποψηφίου. Πολλοί υποστηρίζουν ότι οι νέες τεχνολογίες αποξενώνουν και απομακρύνουν τους ανθρώπους, το Tyba όμως αποδεικνύει ότι κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά τα new media και τα social networks μπορούν να λύσουν τα προβλήματα της απρόσωπης επικοινωνίας που τα παραδοσιακά μέσα έχουν δημιουργήσει.

Έχοντας συνεχώς καινούριες ιδέες και έχοντας διάθεση για εξέλιξη και πρόοδο, το Tyba σκοπεύει να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικό στην εύρεση εργασίας και στοχευμένο όσον αφορά τους χρήστες του. Με νέο αλγόριθμο και ακόμα πιο έξυπνο matching υπόσχεται να ανανεωθεί σύντομα το ισπανικό startup που θεωρεί ότι το μέγιστο user experience είναι αυτό που μετράει at the end of the day.

«Ένα από τα πράγματα που προσπαθούμε να επιτύχουμε είναι να  κάνουμε τον αλγόριθμο μας και το recommendation ακόμα πιο έξυπνα. Δε θέλουμε το Tyba μόνο να ταιριάξει τους χρήστες με τη σωστή θέση, στη σωστή εταιρεία και στη σωστή πόλη – θέλουμε να εξαλείψουμε κάθε αμφιβολία στο χρήστη για τη μετάβαση στη δουλειά αυτή, το οποίο μπορεί μερικές φορές να είναι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα της διαδικασίας πρόσληψης από την πλευρά του εργαζομένου. Σχεδιάζουμε επίσης να ενισχύσουμε περαιτέρω την καλή εμπειρία από την πλευρά των εργοδοτών-startups και να κάνουμε όσο το δυνατόν πιο ομαλή την αναζήτη νέων ταλέντων.»

Όποια και να είναι τα νέα features που θα προστεθούν στο Tyba αυτό που έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αποτελεί τη σημαντικότερη πρόκληση για τους τρεις εμπνευστές του, είναι η ριζική αλλαγή της αναζήτησης εργασίας. Σκοπός τους είναι μία πλατφόρμα που θα φέρει κοντά εργοδότες και εργαζομένους που ενδιαφέρονται πραγματικά ο ένας για τον άλλον από όλο τον κόσμο, εξαλείφοντας οποιαδήποτε εμπόδια επικοινωνίας.

www.tyba.com

Εύα Αναγνωστάκη

Share
Published by
Εύα Αναγνωστάκη