Από τους αμέτρητους τουρίστες που επισκέφτηκαν φέτος την Ελλάδα κατά τη θερινή περίοδο, πολλοί λίγοι φαίνεται να ένιωσαν ασφαλείς να χρησιμοποιήσουν ένα, για πολλούς από αυτούς, οικείο μέσο μεταφοράς: το ποδήλατο. Ενώ σε πολλές χώρες του εξωτερικού το ποδήλατο είναι μέρος της καθημερινότητας τους, όταν έρχονται οι τουρίστες στην Ελλάδα, διστάζουν να το αξιοποιήσουν.
Η σχετική έρευνα που πραγματοποίησε η Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ, μοιράζοντας ερωτηματολόγια στις αναχωρήσεις του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, έβγαλε το πόρισμα πως λιγότεροι από 2 στους 10 τουρίστες (το 13,3%) έκανε ποδήλατο κατά τη διάρκεια των διακοπών τους στην Ελλάδα, ενώ από αυτούς, ελάχιστοι (το 1,9%) έκανε συχνά, και δεν ήταν κανείς που έκανε στην πρωτεύουσα. Όλοι επέλεξαν πιο ασφαλείς προορισμούς, όπως κάποια νησιά ή περιοχές εκτός Αθηνών. Οι μελετητές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου έχουν προσπαθήσει να προσελκύσουν την προσοχή του Υπουργείου Τουρισμού σε αυτό το ζήτημα, εκτιμώντας πως μια βελτίωση των ποδηλατικών υποδομών θα επιδρούσε θετικά τόσο στην τουριστική βιομηχανία, όσο και στη νοοτροπία των τουριστικών περιοχών. Την ίδια προσέγγιση έχουν και υπεύθυνοι σε εταιρείες ενοικίασης ποδηλάτων.
Αν παρατηρήσει κανείς τους δρόμους της πρωτεύουσας σήμερα, θα διαπιστώσει πως το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς των κατοίκων έχει αρχίσει να γίνεται δημοφιλές. Αυτοί όμως που το τολμούν, είναι μάλλον αυτοί που αγαπούν τα επικίνδυνα σπορ: οι ποδηλατόδρομοι είναι ανύπαρκτοι, όσο ανύπαρκτη είναι και η παιδεία των οδηγών, ως προς το πώς να τους φερθούν, ενώ στα πιο κεντρικά σημεία της πρωτεύουσας, τα οδοστρώματα είναι κατεστραμμένα και κατ’ επέκταση ιδιαίτερα επικίνδυνα. Όλα δείχνουν, επομένως, πως οι ιθύνοντες οφείλουν να λάβουν υπ’ όψιν τους αυτά τα προβλήματα, και για το καλό του τουρισμού, αλλά και περισσότερο για τους μόνιμους κατοίκους της πόλης.