Categories: ΙΣΤΟΡΙΕΣ

Το success story των ελληνικών βοτάνων

Η ιδέα για τη Daphnis and Chloe ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια περίπου όταν η  Ευαγγελία Κουτσοβούλου ανακάλυψε ότι πολλά αρωματικά φυτά της Ελλάδας έχουν ένα ποιοτικό προβάδισμα συγκριτικά με τα αντίστοιχα τις Μεσογείου ενώ ταυτόχρονα διαπίστωσε ότι δεν υπάρχουν εταιρείες που να παίρνουν στα σοβαρά τις πιο ιδιαίτερες ποικιλίες που συναντάμε στη χώρα μας.

Η Ευαγγελία, που κατάγεται από τη Λαμία, ζούσε και εξακολουθεί να ζει στο εξωτερικό, πρώτα στο Μιλάνο και τώρα στην Βαρκελώνη. «Πάντα μου άρεσε να μαγειρεύω για τους φίλους μου και όλοι τους τρελαίνονταν με τα μυρωδικά που έφερνα από την πατρίδα και χρησιμοποιούσα στα φαγητά μου. Κάποια στιγμή λοιπόν αναρωτήθηκα γιατί έδειχναν τέτοιο ενθουσιασμό με τα ελληνικά μυρωδικά μια και πολλά από αυτά υπάρχουν και σε άλλες μεσογειακές εκδοχές. Το έψαξα λοιπόν και ρωτώντας μια φίλη ήρθα σε επαφή με βοτανολόγους του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, οι οποίοι έχουν κάνει έρευνες πάνω στα ελληνικά βότανα, και έτσι βρέθηκα μπροστά σε μια αποκάλυψη που μου άνοιξε τα ματιά. Τα ελληνικά βότανα είναι και σε επιστημονικό επίπεδο μοναδικά και ο λόγος είναι το κλίμα και η γεωγραφική κατανομή της χώρας. Η Ελλάδα έχει πολλές απομονωμένες περιοχές και γι αυτό τον λόγο αναπτύσσονται εκατοντάδες μοναδικές ποικιλίες που διαφοροποιούνται από άλλες της λεκάνης της Μεσογείου, με ιδιαίτερα μεγάλη συγκέντρωση σε αιθέρια έλαια. Και σε εκείνο το σημείο ήταν που είπα να κάτι που έχουμε και δεν μπορεί να ανταγωνιστεί ή να μιμηθεί κανείς διότι μόνο εδώ υπάρχει αυτός ο ήλιος, το χώμα και οι άνεμοι. Τέτοιος πλούτος και να μένει ανεκμετάλλευτος! Κι έτσι πήρα την απόφαση να ταξιδέψω σε διάφορα μέρη της χώρας για να βρω τις καλύτερες ποικιλίες που υπάρχουν», εξηγεί με ενθουσιασμό η Ευαγγελία.

Παίρνοντας πληροφορίες από τα καφενεία μέχρι τα δασαρχεία η Ευαγγελία δειλά-δειλά κατάφερε να συγκεντρώσει εκλεκτά αποξηραμένα μυρωδικά, βιολογικής καλλιέργειας αλλά και άγρια: ρίγανη από τον Ταϋγετο, την Αμοργό και την Κεφαλονιά, φασκόμηλο από τις Κυκλάδες και την Ήπειρο, μαραθόσπορος από τον Βόλο, δάφνη από την Κεφαλονιά και την Πελοπόννησο, θυμάρι από τη Πάργα και τσάι του βουνού από το Πήλιο είναι μερικά από τα αυτά. «Βρίσκω τους παραγωγούς, δοκιμάζω τα δείγματα τους κι αν αξίζει τον κόπο, πάω να τους συναντήσω. Τώρα πια τους γνωρίζω όλους προσωπικά, με έχουν συστήσει στις οικογένειές τους και με έχουν βάλει στα σπίτια τους. Είναι εκπληκτικό δε το γεγονός ότι οι περισσότεροι από αυτούς είναι νέοι αγρότες με καινούρια αντίληψη οι οποίοι εγκατέλειψαν τη ζωή τους στην πόλη για να επιστρέψουν στην επαρχία και να ασχοληθούν με τη γη!». Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο είναι το γεγονός ότι η Ευαγγελία κοιτάει να βρίσκει συλλέκτες που διαθέτουν τις σχετικές άδειες από τις Αρχές και ταυτόχρονα να έχουν και ειδικούς χώρους φύλαξης ώστε να διασφαλίζεται η ποιότητα των βοτάνων τα οποία συλλέγονται απαραιτήτως με το χέρι, αποξηραίνονται και έπειτα κορφολογούνται επίσης χειρονακτικά. « Κοιτάμε επίσης να βρίσκουμε και καλλιεργητές τοπικών ποικιλιών. Δυστυχώς δεν υπάρχουν και πολλοί που να κάνουν σωστά τη δουλειά τους αλλά υπάρχουν ευτυχώς κάποιοι».

«Είναι δύσκολο να πω πώς ακριβώς στήσαμε την Daphnis and Chloe διότι κατά μια έννοια ακόμη στήνεται – με αγάπη, ενθουσιασμό, πολλή δουλειά και με δοκιμές. Άλλωστε ξεκινήσαμε να λειτουργούμε μόλις πριν έξι μήνες. Αυτό που μπορώ να πω με σιγουριά είναι πως μεγάλο ρόλο έπαιξε η βοήθεια των φίλων μας, χωρίς τους οποίους δεν θα είχαμε καταφέρει ούτε τα μισά», μας εξηγεί η Ευαγγελία η οποία έχοντας πολλές γνωριμίες από τον χώρο της επικοινωνίας μια και είναι και η ίδια αρθρογράφος κατάφερε να κάνει μια ιδιαίτερα θελκτική εταιρική ταυτότητα μαζί με τον σύντροφό της Ομάρ Σόζα, εκδότη του πολύ αξιόλογου ισπανικού περιοδικού για ντιζάιν, Apartamento. «Βοήθησαν όμως κι άλλοι στο δημιουργικό κομμάτι, φωτογράφοι, σκιτσογράφοι και γραφίστες. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι ξένοι και μου φάνηκε ενδιαφέρουσα ιδέα να παρατηρήσουμε την Ελλάδα μέσα από τη δική τους ματιά. Θελήσαμε να βγάλουμε προς τα έξω μια εικόνα ελληνική χωρίς όμως να έχει στοιχεία τουριστικού φολκλόρ αλλά ούτε και να είναι κάτι πολύ μοντέρνο».

Κάποια στιγμή βέβαια, έχοντας ρίξει πολλή δουλειά και ξοδέψει το αρχικό της κεφάλαιο πάνω την έρευνα αλλά και τη δημιουργία του brand και του packaging, η Ευαγγελία σκέφτηκε να μπει στη διαδικασία να ζητήσει χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση του ονείρου της μέσω από της πλατφόρμας κοινωνικής χρηματοδότησης Kickstarter. «Η καμπάνια μας στο Kickstarter ήταν το πιο δύσκολα πράγματα που έχω κάνει στη ζωή μου! Τριάντα ατελείωτες ημέρες αντίστροφης μέτρησης, βάλαμε τα δυνατά μας για να ακουστεί η ιστορία μας προς όλες τις κατευθύνσεις. Ήταν κάτι φοβερό διότι μέσα από αυτό βλέπεις αυτόματα την ανταπόκριση που έχει το σχέδιό σου στον κόσμο. Τελικά τα καταφέραμε και συγκεντρώσαμε τις 10.000 ευρώ που χρειαζόμασταν για να ξεκινήσουμε να διαθέτουμε τα βότανα μέσα από το ηλεκτρονικό κατάστημα της Daphnis and Chloe».

Εκτός βέβαια από την ηλεκτρονική διάθεση τα μυρωδικά της Ευαγγελίας έχουν βρει τη θέση τους στο ράφι εκλεκτών ντελικατέσεν στο Μιλάνο, το Λονδίνο, το Σαν Φρανσίσκο και τη Νέα Υόρκη. Και έπεται συνέχεια.

 www.daphnisandchloe.com

Μερόπη Κοκκίνη

Share
Published by
Μερόπη Κοκκίνη