Στις 25 Ιανουαρίου γίνονται οι ιστορικές βουλευτικές εκλογές που φέρνουν τον ΣΥΡΙΖΑ (με λίγο από ΑΝ.ΕΛ.) στην κυβέρνηση και νέοι παίκτες μπαίνουν για τα καλά στο πολιτικό προσκήνιο, πρωταγωνιστώντας καθημερινά στην επικαιρότητα όχι μόνο για την πολιτική τους δράση. Προφανώς, δεν υπάρχει χαρακτηριστικότερο παράδειγμα από το νέο υπουργό Οικονομικών, Γιάνη Βαρουφάκη. Αντισυμβατικός, αμφιλεγόμενος, νάρκισσος μετατρέπεται σε χρόνο dt σε παγκόσμιο media darling (και πολύ γρήγορα σε αποδιοπομπαίο τράγο). Γιατί δε φοράει γραβάτα, γιατί βγάζει το πουκάμισο έξω από το παντελόνι, γιατί οδηγεί μηχανή, γιατί η χειραψία του με τον Ντάισελμπλουμ ήταν το πιο άβολο πράγμα του 21ου αιώνα έως τώρα, γιατί το γράφει με ένα “ν”, δεν πέρασε και πολύς καιρός για να μην τα θυμόμαστε.
Στο ξεκίνημα αυτής της Βαρουφακειάδας, όταν όλα τα ΜΜΕ θεωρούσαν άξια δημοσίευσης και την πιο ασήμαντη λεπτομέρεια της προηγούμενης ζωής του, η Athens Voice ξεθάβει έναν παλιό αστικό indie μύθο. Ποια είναι η περίφημη Ελληνίδα που «ήρθε διψασμένη για γνώση» όπως τραγουδά ο Jarvis Cocker στον εναρκτήριο στίχο του “Common People”; Σε ηλεκτρονικό δημοσίευμά της στις 11 Φεβρουαρίου, ανέφερε πως η Δανάη Στράτου, εικαστικός και σύζυγος του Γιάνη Βαρουφάκη σπούδαζε γλυπτική στο Central St. Martins College of Art & Design του Λονδίνου την περίοδο 1983-1988, δηλαδή την ίδια περίοδο που ο Jarvis έγραψε το αξεπέραστο hit των Pulp, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο το κορίτσι του τραγουδιού να είναι εκείνη. Αλήθεια είναι ότι το κομμάτι σχεδόν την φωτογραφίζει (με φλεγματική ειρωνεία που σφάζει με το μπάμπάκι)…
“She came from Greece she had a thirst for knowledge/She studied sculpture at Saint Martin’s College, that’s where I caught her eye/ She told me that her Dad was loaded/ I said in that case I’ll have a rum and coke-cola. […] But still you’ll never get it right ‘cos when you’re laid in bed at night watching roaches climb the wall/ If you call your Dad he could stop it all”. Υπενθυμίζουμε πως πατέρας της Δανάης Στράτου είναι ο βιομήχανος Φαίδων Στράτος της ιστορικής Πειραϊκής Πατραϊκής, άρα αν οι κατσαρίδες βόλταραν στον τοίχο του δωματίου της Δανάης, σίγουρα ο μπαμπάς της θα μπορούσε να τα σταματήσει όλα με ένα τηλεφώνημα.
Κανείς δεν ξέρει ποια διαδρομή ακολούθησε χθες ο συντάκτης της Independent κι έπεσε στο post της Athens Voice, αλλά στο ιντερνετικό δάσος μια μικρή σπίθα μπορεί να ανάψει μια φωτιά που θα φτάσει μέχρι το BBC. Πολύ σύντομα η πιθανότητα η Δανάη Στράτου να ήπιε ρούμι κόλα με τον Jarvis έγινε (κάτι πάραπάνω από) viral. Άλλωστε, η μανία με το σύμπαν του Βαρουφάκη συνεχίζει να τρελαίνει δημοσιογράφους εντός κι εκτός συνόρων. Χθες λοιπόν, ημέρα Βρετανικών Εκλογών θυμίζουμε, αυτό το pop μυστήριο, ανάγκασε μέχρι και τους δημοσιογράφους του BBC να τον ρωτήσουν σχετικά σε χθεσινή εμφάνιση του στην τηλεόραση του BBC. Ο Γιάνης Βαρουφάκης ρωτήθηκε λοιπόν για το αν η Δανάη είναι το «το κορίτσι των Pulp», χαμογέλασε κι έδωσε μια συβιλλική απάντηση:
«Δεν τη γνώριζα τότε, ξέρω όμως πως η Δανάη ήταν η μόνη Ελληνίδα φοιτήτρια του Saint Martins εκείνη την εποχή. Από προσωπική εμπειρία μπορώ να πω πως είναι ένας συναρπαστικός άνθρωπος, πέρα από αυτό όμως, ο καθένας μπορεί να πει ό,τι θέλει και εγώ δεν μπορώ να σχολιάσω περαιτέρω».
Η δαιμόνια δημοσιογραφική ομάδα της Popaganda όμως, έχει στα χέρια της στοιχεία που ανατρέπουν όλη αυτή την ιστορία. Από πρώτο χέρι. Σε συνεντεύξεις που έχει δώσει στον Σταύρο Διοσκουρίδη, αλλά και στη Φιλίππα Δημητριάδη, η καταξιωμένη εικαστικός Κατερίνα Κανά, είχε αφήσει να εννοηθεί -αρκετά πιεσμένη από τη δημοσιογραφική περιέργεια να αποκαλυφθεί η είδηση που θα δικαίωνε όλα τα χορευτικά ξεβιδώματα στα Pure πάρτυ της δεκαετίας του ’90- πως εκείνη ήταν η κοπέλα που άραζε με τον Jarvis εκείνο το βράδυ που ο δαφνοστεφής ποιητής εμπνεύστηκε ένα από τα μεγαλύτερα hits των Pulp. «Στο St Martins ερχόταν συχνά ο Τζάρβις Κόκερ των Pulp. Περάσαμε ένα βράδυ μαζί, πίνοντας και συζητώντας. Ήταν καταπληκτικά και, ξαφνικά, μέσα στην κουβέντα του είπα “I wanna live like common people”» και αυτό πήρε διαστάσεις μεγαλύτερες απ’ ό,τι είχε συμβεί εκείνο το βράδυ. Μετά, το τραγούδι έγινε ο εθνικός ύμνος μιας ολόκληρης κοινωνικής τάξης. Πήγα και στη συναυλία τον Σεπτέμβριο. Πήγα να μπω στo backstage, αλλά δεν μας άφησαν.», δήλωνε η εικαστικός το 2012, ενώ σε συνέντευξή της το 2014 είπε: «Ήταν ένα βράδυ που είχαμε ευθυμήσει, είπα την ατάκα κι εκείνος, βλέποντάς το με πολύ χιούμορ, το πήρε σαν αφορμή κι έγραψε το τραγούδι. Ήταν ένα role play όμως, τύπου “The Last Tycoon” κλπ. Είναι ένας φανταστικός χαρακτήρας το κορίτσι αυτό στο τραγούδι. Απλά είμαι πολύ καλή με τις ατάκες! (γέλια) Και ο Jarvis φυσικά, είναι ένας πολύ ταλαντούχος άνθρωπος».
Εδώ όμως πρέπει να σημειωθεί μια σημαντική λεπτομέρεια. Η εικαστικός Κατερίνα Κάνα, είναι Κύπρια και ένας Άγγλος, όπως ο Cocker, μάλλον θα ήξερε καλά τη διαφορά. Αλλά ας μην αφήσουεμ αυτή τη μικρή λεπτομέρεια να χαλάσει την ωραία ιστορία μας.
Ποια από τις δύο γυναίκες λοιπόν, ενέπνευσε τον μέγα Jarvis; Ο ίδιος, στο ντοκιμαντέρ του BBC Three, The story Of… Pulp’s Common People, είχε πει πως δε θυμάται την κοπέλα που ξεστόμισε την επίμαχη ατάκα «I want to live like common people». Μάλιστα στο πλαίσιο του ντοκιμαντέρ έγινε έρευνα, αναζητήθηκαν όλες οι φοιτήτριες με ελληνική καταγωγή του Saint Martin’s την εποχή που γράφτηκε το τραγούδι και λέγεται πως κατέληξε σε μια φωτογραφία την οποία και έδειξαν στον Jarvis. «Μου έδειξαν μια φωτογραφία, αλλά με τίποτα δεν ήταν εκείνη. Δεν ξέρω. Μπορεί και να παράκουσα και να μην ήταν Ελληνίδα» είπε, θολώνοντας μάλλον τα νερά, ο Βρετανός μουσικός (δένοντάς τα όλα γλυκά).
Η Δανάη Στράτου δήλωσε σήμερα το πρωί στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», «Νομίζω ότι ο μόνος που ξέρει για ποιον γράφτηκε το τραγούδι είναι ο ίδιος ο Τζάρβις!», η Κατερίνα Κανά σιωπηλά, θα συνεχίσει να κρατά τα σκήπτρα της έμπνευσης και ο Jarvis δε θα μας πει ποτέ, μα ποτέ την αλήθεια, πιθανώς γιατί δεν τη θυμάται. Το κορίτσι που εξέφρασε την επιθυμία της για μια πιο ανέμελη ζωή, μπορεί να μην πήγε ποτέ στο σούπερ μάρκετ με τον Jarvis. Κάποια μέρα δε, μπορεί να κατάλαβε και το αμείλικτο βέλος του τελευταίου του στίχου “Because you think that poor is cool” και να μην ξανάκουσε το κομμάτι.
Εμείς χάρις σε κάποιους απελπισμένους συντάκτες που ανακάλυψαν ένα άρθρο που γράφτηκε τρεις μήνες πριν, από χθες το παίζουμε στο repeat.