Περίπου στις 12 χθές το μεσημέρι, έσκασε σαν κεραυνός εν αιθρία στο feed μας το βίντεο μιας «εταιρείας» – που παραπέμπει φυσικά στην αειθαλή Compact Disc Club – με το ευφάνταστο όνομα Bill & Murray. Αρχικά αντδραση, αταβιστικά θετική, με τη σαφή αναφορά στον ηθοποιό που θα συμβολίζει για πάντα το απόλυτο κούλνες. Πατήσαμε play, έτσι κι αλλιώς ο τίτλος του Τα Χιπστερικά ήταν αρκούντως ιντριγκαδόρικος (άσε που στην εναρκτήρια σκηνή εμφανίζονται δύο φίλοι και συνεργάτες της Popaganda)…
Μετά από 7 λεπτά και 22 δευτερόλεπτα γνωρίζαμε ότι το βίντεο «παρουσιάζει» μια πλούσια συλλογή με τις μεγαλύτερες επιτυχίες της διεθνούς και λαϊκής «χιψτερίας», όπως τα «Μέσα στα Μούσια σου», «Βέσπα Swag» και το αξεπέραστο χιτ «Βγάζω Σέλφιζ Μόνος».
Όπως είπαμε και πριν στο βίντεο εντοπίσαμε πολλές γνώριμες φάτσες, όπως για παράδειγμα τη Μαριέττα Φαφούτη, αλλά και προσωπικότητες που μάλλον θα κατατάσσαμε σε εκείνους τους «εναλλακτικούς» τύπους που ασκούν κυρίως δημιουργικά επαγγέλματα και το βράδυ πίνουν τα ποτά τους στα μπαρ του ιστορικού κέντρου, (όπως άλλωστε κι εμείς, πολλές φορές δε, τα πίνουμε παρέα). Γιατί λοιπόν μαζεύτηκαν ένα μάτσο τύποι που μπορεί και να αποκαλούνται με την επάρατη h-word για να συμμετάσχουν σε ένα βίντεο που σατιρίζει ακριβώς αυτήν την αθηναϊκή κάστα; Ξαμολήθήκαμε και βρήκαμε ποιοι κρύβονται πίσω από αυτό το «σατιρικό αριστούργημα», που «κυκλοφορεί σε μια διπλή συλλεκτική κασετίνα»…
«Θέλαμε να στραμπουλήξουμε το Internet και να κάνουμε τον κόσμο να αναρωτιέται ποιοι τι είναι η Bill & Murray. Αυτός ήταν ο σκοπός του video. Και να ανοίξουν μύτες απ’ τα γέλια φυσικά. Η Bill&Murray είμαστε: α) ο Πέτρος Ντόκος και ο Γιώργος Γαρεφαλάκης, χομπίστες διαφημιστές (άλλο αν το κάνουμε κι επαγγελματικά) και λάτρεις των πραγμάτων που δημιουργούν γόνιμη φασαρία και β) ένα grid ανεξάρτητων καλλιτεχνών και ειδικών από διάφορες ειδικότητες (σκηνοθέτες, μουσικοί, designers, writers, comedians, τεχνολόγοι, ερευνητές, illustrators, bloggers κ.ά.) που είναι διατεθειμένοι να μας δίνουν τις πιο δημιουργικές τους ιδέες on demand, προκειμένου να τις κάνουμε πραγματικότητα απογειώνοντας brands» ΟΚ, τώρα ξέρουμε. Σατανικοί η Bill & Murray, ξέρουν ότι στη σύγχρονη πραγματικότητα της κοινωνικής δικτύωσης, δεν υπάρχεις αν δεν είσαι viral. Κι έφτιαξαν ένα τέτοιο για να μας συστηθούν. Αλλά πώς κατέληξαν στο όνομα; «Επιλέξαμε το Bill & Murray υπεραβίαστα και φυσικά. Το Murra yμόνο του δεν σημαίνει τίποτα, δεν είναι Clooney. Με το Bill συμβαίνει το ίδιο, δεν είναι Brad. Όταν όμως τα βάλεις μαζί, το αποτέλεσμα είναι ότι πιο Awesome υπάρχει στην ιστορία της Ύπαρξης. Όπως ακριβώς συμβαίνει όταν βάλεις Artists & Experts μαζί με τα διάφορα Brands. Χώρια μπορούν να λειτουργήσουν, αλλά μαζί η ακτινοβολία είναι ασύγκριτη. Εμείς είμαστε αν θες τo “&” στην συγκεκριμένη εξίσωση».
Ωραία, έχουμε καταλάβει πώς βλέπουν την αποστολή τους τα παιδιά, έχουμε καταλάβει ότι δεν έχουν κανένα πρόβλημα να μιλάνε αυτό το μυστήριο κράμα ελληνικών κι αγγλικών, όμως μόνο τυχαίο δεν ήταν το θέμα που διάλεξαν…
«Τα Χιπστερικά είναι ένα video που πιστεύουμε ότι αποδεικνύει πόσο εύστοχα μπορούμε να εντοπίσουμε και να απευθυνθούμε στα χαρακτηριστικά μιας οποιασδήποτε ομάδας κοινού, άλλο αν στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε το πιο απολαυστικό και ιδιαίτερο κοινό του σύμπαντος, τους Χίπστερς. Είναι μάσσιβ και μέηνστρημ αλλά στα όρια της αβανγκάρντ. Είχε πολύ μελέτη κι αρκετά μεγάλη παραγωγή, αλλά η υπερκαμμένη ιδέα του και οι τόνοι γέλιου που συνόδευσαν όλη τη διαδικασία το κάναν uber απολαυστικό. All three months of it.
Για να σας δώσουμε μια αίσθηση του πόσοι Καλλιτέχνες και Ειδικοί συνεργάστηκαν για αυτό το video και για να καταλάβετε πόσο ολοκληρωτικά και ολιστικά αντιμετωπίζουμε στη Bill & Murrayτο θέμα Δημιουργικότητα και γιατί μας πορώνει τόσο.
Το βασικό concept και τo περιεχόμενο των Κομματιών, χτίστηκε γρήγορα από εμάς, τον “Ανθρωπο που Είδε όλο το Internet” trend spotter μας Κώστα Χαλιώτη και έναν από τους Writers/Comedians του grid, τον “Κύριο Viral”, Κώστα Μανιάτη. Κατόπιν μπήκαν οι μουσικοί και η φάση πήγε γύρω στα χίλια kilo Awesome επάνω. Μαριέtτα Φαφούτη, Larry Gus, Ευστάθιος Χρυσοβαλάντης Δράκος, Βάνιας Απέργης, Δημήτρης Πατσαρός, Ρένος Παπασταύρος, Κώστας Χαλιώτης και Νίκος Σιδηρόπουλος. Όλοι καταξιωμένοι και υπερταλαντούχοι και περιττό να σας πούμε ότι κάθε φορά που ερχόταν ένα wetransfer με καινούριο κομμάτι, πετάγονταν δάκρυα από τα γέλια σαν τον Καπαμαρού όταν έβλεπε μακαρονάδα. Την σκηνοθεσία και την παραγωγή καναμε μαζί με τους GNP production και τον Γιάννη Παρασκευόπουλο από το ChokeTv. Και ύστερα ήρθαν τα γυρίσματα και τα σαγόνια μας κοντεύαν να σπάσουν απ τα χαχανητά. Στο video εκτός από μουσικούς βλέπεις να υμνούν τον Χιπστερισμό, οι αρχιτέκτονες Μάρκος και Γιάννης Δουρίδας, ο διοργανωτής των μεγαλύτερων events και conceptual μουσικός παραγωγός της καρδιάς μας Δημήτρης Παπαϊωάννου, οι designers Κωστάντια Μάνθου, Frank Daniels, Σταύρος Κυπραίος και RTMone, ο writer Κώστας Μανιάτης, η πανέμορφη τεχνολόγος Αλκμήνη Γαλανοπούλου, πφφφ κάτσε να πάρω μιαν ανάσα, οι φωτογράφοι Θοδωρής Μάρκου και Παντελής Ζερβός, oι Αφοί Παρασκευόπουλοι και ο Γιώργος Χατζής από το ChokeTV, η top foodblogger Εύα Μονοχάρη (Funky Cook) και η Προστάτιδα της Αλήτικης Κομψότητας Χρύσα Οικονομοπούλου. Guest star η απόλυτη φωνή του Μανώλη Οικονόμου (Εν Λευκώ 87.7)».
Ναι, ρε παιδιά, ωστόσο ας παραδεχτούμε ότι έχετε βάλει «ένα μάτσο χίψτερς» να πρωταγωνιστήσουν σε ένα βίντεο που σατιρίζει, υποτίθεται, τον χιψτερισμό. Inception, ειρωνεία πολλαπλών επιπέδων, ομαδική ψυχανάλυση, ποιο κουτάκι άραγε να τικάρουμε; «Hipster είναι όποιος λέει “δεν είμαι hipster”. Με βάση αυτό το αξίωμα παραδεχόμαστε ξεκάθαρα ότι είμαστε όλοι hipsters, αποποιούμενοι έτσι την κατηγορία (#hipsterikomindfuck)».
Και τώρα τι μέλλει γενέσθαι; Έτσι κι αλλιώς κάθε viral ζει μέχρι να γεννηθεί το επόμενο, με τι θα καταπιαστείτε στο μέλλον; «H Bill & Murrayήρθε για να κάνει Πρωτότυπη κι Ανθρώπινη επικοινωνία, δημιουργώντας περιεχόμενο απολύτως σχετικό με το εκάστοτε κοινό. Μην ξεχνάς ότι όταν βλεπουμε ένα ενδιαφέρον branded content και μιλάμε για αυτό, το κάνουμε όχι γιατί έχει μέσα του ένα brand αλλά γιατί έχει ενδιαφέρον. Έτσι το brand δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο από το “ενδιαφέρον” αλλά και το περιεχόμενο δεν πρέπει να καλύπτει το brand. Ένα παντελώς τυχαίο παράδειγμα για να δεις πως δουλεύει το πράγμα: μας πήρατε από την Popaganda τηλέφωνο για να μάθετε τι είναι τα Χιπστερικά (content), αλλά αυτό που μας ρώτησατε πρώτο είναι “τί είναι η Bill & Murray (brand)” ;. Aς ανάψουν τα αίματα και όπως λέμε και στα υποβρύχια γραφεία μας, let’s make things interesting…»