Categories: ΡΕΠΟΡΤΑΖ

«Μας παίξατε στο Λόττο με τον Τσακαλώτο»

«Κάποτε στην Καλών Tεχνών υποστήριζα αριστερά παιδιά γιατί περνιόντουσαν για καλά, απορρίπτοντας κόσμο που σήμερα διαπρέπει στην Ευρώπη. Έφτασα 60 χρονών για να ντρέπομαι, και όλα αυτά επειδή με έσπρωξε πιτσιρικά ο πατέρας μου στο ΚΚΕ».

Η ώρα είναι κοντά 6 μ.μ τη στιγμή που ένα απορημένο ζευγάρι τουριστών στην Πλατεία Συντάγματος -μη γνωρίζοντας τον σταυρό που κουβαλάει και τα daddy issues που οδήγησαν τον άντρα της παραπάνω εξομολόγησης μέχρι την συγκέντρωση των «Παραιτηθείτε» – ζητά οδηγίες για να φτάσει σε κάποιο ασιατικό εστιατόριο της κοντινής οδού Νίκης. Κατόπιν συνεννοήσεως με τους δείκτες, οι παραθεριστές συνέχισαν το δρόμο τους αφήνοντας πίσω τους τους πολίτες του δημοκρατικού τόξου που δεν ανέχονται άλλο αυτό το εθνικολαϊκιστικό μόρφωμα της Αριστερο-δεξιάς Συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, σύμφωνα πάντα με την περιγραφή της εκδήλωσης τους που κοινοποιήθηκε, ως είθισται,  μέσω facebook.

Οι διαδηλωτές φαίνεται πως ακολούθησαν την παρότρυνση του στελέχους του ΠΑΣΟΚ, Θανάση Χειμωνά, ο οποίος με ανάρτηση του πρότεινε συνθήματα όπως « Εεε, οοο, τον Καρανίκα ζούμε να δούμε υπουργό», « Κέρασέ μας ένα τσιγαράκι, ρε Πολάκη, ρε Πολάακη» «Πληρώνουμε το ΤΕΒΕ, πληρώνουμε το ΙΚΑ, πληρώνουμε τον ΕΝΦΙΑ, για σένα Καρανίκα «Φίλη, Φλαμπουράρη, Αλέξη και Πανούλη, απόψε θα σας ψάχνει, στο Mega η Νικολούλη». Την ώρα που ειπώνονται τέτοιου είδους ευφάνταστα στιχάκια, μια αφίσα τοποθετημένη σε κολόνα επί της πλατείας και διαφημίζει το συμφωνικό-χορωδιακό έργο “Carmina Burana” που θα παρουσιαστεί προσεχώς από την Καμεράτα στο Ηρώδειο μένει μόνο να θυμίζει τις πραγματικά ένδοξες μέρες της παράταξης, τότε που ο σκηνοθέτης Τάσος Μπιρσίμ είχε ξεχάσει τι σημαίνει γκρο πλαν μην ξέροντας ποιο πλήθος να πρωτοδείξει από την αρχή της Σταδίου μέχρι την Αμαλίας στις προεκλογικές συγκεντρώσεις του Ανδρέα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

«Κατανοούμε πως έχει ζέστη, αλλά πρέπει να δείξουμε πως αυτή η κατάσταση δεν πάει άλλο, καλό θα ήταν να μαζευτείτε προς την πλατεία για να γίνουμε πολλοί». Καθώς μια ισχνή φωνή από τα ηχεία μάταια προσπαθεί να πατρονάρει τους διαδηλωτές να κουνηθούν από τη θέση τους μπας και γίνει ένα εικονικό μπούγιο, δυο γυναίκες  φιλιούνται σταυρωτά μαλώνοντας καλοπροάιρετα η μία την άλλη για το γεγονός πως περιμένουν καμιά τέτοια εκδήλωση για να συναντηθούν.  

Το soundtrack που ντύνει τα γέλια τους περιλαμβάνει ετερόκλητες επιλογές με κομμάτια όπως οι «Δρόμοι της φωτιάς», «Μάνα μου Ελλάς», «Μαλαματένια λόγια», «Πότε θα κάνει ξαστεριά» το σάουντρακ των Charmed και μια δόση επαναστατικού ραπ από τον Νίκο Βουρλιώτη στο «Καλημέρα Ελλάδα». Το πρόγραμμα περιελάμβανε επίσης μιξαρισμένες δηλώσεις του νυν πρωθυπουργού περί αγορών που θα χορευούν στα νταούλια που θα βαράμε, οι οποίες συνοδεύτηκαν από το απαραίτητο γιουχάισμα.

Το merch των καροτσιών που κινούνται με άνεση μπροστά από τη βουλή προσφέρει τόσο την ελληνική όσο και την σημαία της Ευρωπαϊκής ένωσης, τη μανιάτικη που πάνω από τον σταυρό της αναγράφεται το «Νικη ή Θάνατος» για παν εθνικιστικό ενδεχόμενο, σφυρίχτρες σε ποικιλία χρωμάτων και καπέλα που ξέμειναν μάλλον από τους εορτασμούς του Euro 2004 με την επωνυμία Greece.

Η προαναφερθείσα αδιάφορη φωνή καλεί τους εξοργισμένους / αχρωμάτιστους/ ακομμάτιστους παρευρισκόμενους να χρησιμοποιήσουν τις σφυρίχτρες που προμηθεύτηκαν προκειμένου να φτάσει η ηχορύπανσή τους μέχρι το Μαξίμου γεγονός που γεννά καίρια ερωτήματα, όπως το γιατί οι δημοσιογράφοι που καλύπτουν τέτοιου είδους ρεπορτάζ δε δικαιούνται βαρέα και ανθυγιεινά καθώς και το ποιος εισήγαγε αυτού του είδους την εκκωφαντική διαμαρτυρία που θυμίζει έξαλλο προπονητή να προσπαθεί να βρει το δίκιο του σε ντέρμπι επιπέδου Μανδραϊκός – Γλαύκος Πατρών.

«Σφυράμε ν’ ακουστεί στου Μαξίμου»

Μια γυναίκα που φωνάζει με στόμφο το «Μας παίξατε στο Λόττο, με τον Τσακαλώτο» μου ζητά να την φωτογραφίσω μπροστά από πανό που λέει «Όχι» στην εγκαθίδρυση νεοκομμουνιστικού καθεστώτος και στη νέα ελληνική παιδεία των αγράμματων υπουργών και «Ναι» στην ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων και την κατάργηση του συνδικαλιστικού νόμου 1264/1982. Απορρίπτω όμως ευγενικά την πρόταση της αφού η προσοχή έχει στραφεί σε μια άλλη. Εκείνη που -μέσα στην τριγύρω βαρετή ρητορική σχετικά με «τις καρέκλες από τις οποίες δε λένε να σηκωθούν οι αλήτες γιατί ξέρουν πως δε θα ξαναβγούν», τις συζητήσεις για φορολογική λαίλαπα και εισπρακτική βουλιμία εκ μέρους της κυβέρνησης και το παλιό αλλά πάντα catchy ζήτημα για τις επαναπροσλήψεις των καθαριστριών – θέτει ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον στυλιστικό ζήτημα αναρωτώμενη «που είναι όλες αυτές οι Συριζαίες που χόρευαν φορώντας κουρελούδες με σχέδια στην Κλαυθμώνος» εννοώντας προφανώς τα patterns αλά custo barcelona που αντέγραψαν πέρυσι όλα τα μεγάλα καταστήματα προσιτής ένδυσης και φορέθηκαν πολύ στη λιοπύρι μεταξύ δημοψηφίσματος και εκλογών Σεπτεμβρίου.

Στο μεταξύ, τα συνθήματα έχουν πάρει ακατάλληλη δια ανηλίκους τροπή αφού το «Τσίπρα, ντροπή σου, παραιτήσου» παραφράζεται με άλλο απρεπές ρήμα που έχει κατάληξη σε -ήσου και έπεται συνήθως του «Άντε και».

Ενώ οι παρέες γηραιότερων αναζητούν τη σωστή σκιά, ένας ερωτευμένος νέος ρωτά την εκλεκτή της καρδιάς του αν ξέρει ποιος είναι ο υπουργός εργασίας για να λάβει την χαριτωμένη απάντηση πως εκείνη γνωρίζει «μόνο τους βασικούς», όπως οφείλουμε δηλαδή να απαντάμε όταν κάποιος μας ρωτά με κακεντρέχεια γιατί υποστηρίζουμε τον Παναθηναϊκό αφού ούτε την εντεκάδα δε μπορούμε να απαριθμήσουμε. Το τρυφερό ενσταντανέ καταστρέφει ένα τρικάκι πεσμένο στο δρόμο που κεντρίζει το βλέμμα του ζευγαριού χάρις το γραφιστικό τερτίπι που τοποθετεί τους Αλέξη Τσίπρα και Πάνο Καμμένο πίσω από της φυλακής τα κάγκελα.

Το soundtrack που ντύνει τα γέλια τους περιλαμβάνει ετερόκλητες επιλογές με κομμάτια όπως οι «Δρόμοι της φωτιάς», «Μάνα μου Ελλάς», «Μαλαματένια λόγια», «Πότε θα κάνει ξαστεριά» το σάουντρακ των Charmed και μια δόση επαναστατικού ραπ από τον Νίκο Βουρλιώτη στο «Καλημέρα Ελλάδα».

Το σχεδόν φουτουριστικό σκηνικό συμπληρώνουν μια κυρία που προσπαθεί να κατευθύνει το ρεπορτάζ γνωστού δημοσιογράφου ζητώντας του να μη φανεί υπερβολικός στον αριθμό κόσμου που θα παρουσιάσει «γιατί θα βγουν οι αριστεροί και θα μας αμφισβητούν, εμείς το μένουμε που θέλουμε είναι πολιτική ζύμωση», πλακάτ μεταφρασμένα και στην αγγλική για να καταλαβαίνουν και τα ξένα Μέσα την ουσία των αιτημάτων, το αλησμόνητο hoax που αναπαράγεται από ένα αντρικό καρέ σχετικά με τους Αμερικανούς που δεν ήθελαν τον Καραμανλή και υποκίνησαν τον Δεκέμβρη του 2008, συζητήσεις για το που θα γίνει ο γάμος μιας κόρης αφού ούτε αίθουσα εστιάσεων δε μπορεί να αντέξει τούτη την κρίση και το όνειρο ενός άντρα που μια επιχειρησούλα θέλει να ανοίξει και βλέποντας τις παρακρατήσεις τον πιάνει η καρδιά του.

Δύο ώρες μετά, αφού συνειδητοποίησα πως η δεύτερη φορά Αριστερά βλάπτει σοβαρά την κριτική σκέψη, τον χορό του Ησαΐα και τις στεφανιαίες αρτηρίες, αποφάσισα να ακολουθήσω την πορεία προς το σπίτι.

Όπως θα γνωρίζουν οι επαΐοντες των δρόμων από τον Σημίτη και μετά, στην πραγματικότητα, η δυναμική μιας συγκέντρωσης φαίνεται όχι στο αν απέτρεψε την ψήφιση ενός νομοσχεδίου ή αν καθαίρεσε κάποιον υψηλά ιστάμενο. Κρίνεται κυρίως στο αν θα αντέξεις να φτάσεις στην αποβάθρα του υπόγειου συρμού δίχως να νιώθεις πως περνάς μέσα από τη λεγεώνα των υπερώων που καταφέρνουν να στριμωχτούν στα βαγόνια με την πρώτη, εκεί που αναρωτιέσαι αν χωράει να περάσει οξυγόνο.

Την Τετάρτη 15 Ιουνίου 2016, η κίνηση στις γραμμές 1,2 και 3 του μετρό δεν παρουσίασε σημαντική διαφορά από όταν φεύγεις σε ώρα αιχμής από τη δουλειά.

Ζωή Παρασίδη

Η Ζωή Παρασίδη γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1990 στην Αθήνα. Σπούδασε στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου και από το 2009 εργάζεται ως δημοσιογράφος.