Categories: ΛΙΣΤΟΛΟΓΙΟ

Αυτές είναι οι γραμμές του αστικού λεωφορείου στην Αττική που μπαίνεις νέος και βγαίνεις γέρος

Κουράγιο!/ Παναγιώτης Τζάμαρος- FOSPHOTOS

Ξυπνάς το πρωί να πας στη δουλειά  και το μόνο πράγμα που δεν θέλεις είναι να καθυστερήσεις. Πέρα από το άγχος του τι σε περιμένει μόλις φτάσεις εκεί, φοβάσαι μήπως χάσεις και το λεωφορείο ειδικά όταν το λεωφορείο που θες να πάρεις, αργεί να φτάσει στο προορισμό του ή τα δρομολόγια του είναι πολύ αραιά. Να μην αναφέρουμε κιόλας ότι ειδικά τώρα που ανοίγει ο καιρός και όλοι προτιμούν να πάρουν το αμάξι που έχει και κλιματισμό, την κίνηση δεν την γλιτώνεις εύκολα.

Ακόμα και αν είσαι φοιτητής και όπου να ναι ξεκινάει η εξεταστική, θες να πας και έναν καφέ με την παρέα. Τι γίνεται όμως, όταν εσύ δεν μένεις κοντά στο κέντρο και η παρέα θέλει Yabanaki στη Βάρκιζα ή καφεδάκι στη Γλυφάδα; Βάζεις Google Maps για να βρεις πως θα καταφέρεις να πας μέχρι εκεί και βλέπεις ότι το γρηγορότερο που θα καταφέρεις να φτάσεις είναι σε κανένα δίωρο! 

Μην πανικοβάλεσαι! Αυτά είναι τα λεωφορεία με τη μεγαλύτερη διαδρομή που όχι μόνο πρέπει να τρέξεις να τα προλάβεις γιατί το επόμενο θα αργήσει να περάσει, αλλά ίσως κάνουν και μισό αιώνα για να φτάσουν μέχρι το τέρμα τους.

Από τη μεγαλύτερη στη μικρότερη διαδρομή

Πριν ξεκινήσετε καλό είναι να υπολογίσετε πως ο χρόνος της κάθε διαδρομής μετριέται σε συνθήκες κανονικής κίνησης και πως κάλλιστα σε κάθε μια από τις παρακάτω διαδρομές πρέπει να προστεθούν από 10′ έως 15΄ λεπτά παραπάνω για τις στάσεις


140 (Γλυφάδα-Πολύγωνο): Θέλει πάνω από μιάμιση ώρα για να φτάσει από την αφετηρία στο τέρμα (110 λεπτά για την ακρίβεια), δεν είναι απαραίτητα γεμάτο καθώς τα δρομολόγια είναι συχνά (25′), με σημαντικότερες στάσεις το Στρατιωτικό νοσοκομείο και το Νοσοκομείο αεροπορίας. 

500 (Ζηρίνειο – Πειραιάς): Μόλις 5′ λιγότερα (105’** δηλαδή) από το 140, για να φτάσει στο τέρμα της γραμμής είναι συχνά γεμάτο από εργαζόμενους αφού είναι νυχτερινή διαδρομή. Αν γυρίζεις βράδυ από τη δουλειά ή από ξενύχτι πρέπει να προσέξεις κάθε πότε περνάει αφού οι στάσεις που περνάει είναι κεντρικές και τα δρομολόγια είναι ανά μια ώρα.


790 (Γλυφάδα- Αγ. Αντώνιος – Περιστέρι): Με τα δρομολόγια είναι ανά μια ώρα η νυχτερινή αυτή διαδρομή περνάει από σημαντικές στάσεις (Στ. Ελληνικό, Αργυρούπολη, Ηλιούπολη, Αγ. Δημήτριος, Λαρίσης και Αγ. Αντώνιο) και για αυτό το λόγο κάνει τουλάχιστον 80′ από την αφετηρία στο τέρμα.

608 (Γαλάτσι- Νεκροταφείο Ζωγράφου): Ο φόβος και ο τρόμος κάθε φοιτητή που έχει υποστεί τα συνεχή(10′) αλλά παρόλο αυτά γεμάτα δρομολόγιά του. Το πασίγνωστο αυτό δρομολόγιο που περνάει από τη μισή Αθήνα κάνει 80′  για να φτάσει στον προορισμό του.

305 (Νομισματοκοπεί0 – Άρτεμις): Tο δρομολόγιο αυτό είναι τακτικό καθώς φεύγει από την αφετηρία του κάθε  25′ κάνει πολλές στάσεις αφού η διαδρομή είναι μεγάλη (76′) και μπορεί πολύ εύκολα να το βρεις γεμάτο. 

323 (Βραυρώνα- Αγ. Νικόλαος): Κάνει πάνω από μια ώρα για να φτάσει στο τέρμα (75′) και λόγω μειωμένης ζήτησης το δρομολόγιο περνάει κάθε μια ώρα.

504 (Ζηρίνειο- Βαρυμπόμπη): Με 75′ η συνολική διαδρομή, το λεωφορείο κάνει πολλές στάσεις αλλά λόγω συχνότητας (15′) δεν είναι πάντα γεμάτο.

3 (Νέα Φιλαδέλφια- Νέο Ψυχικό): Παρά το γεγονός ότι το λεωφορείο περνάει κάθε δέκα λεπτά, αν θες να το πάρεις από την αφετηρία και να πας στο Νέο Ψυχικό βεβαιώσου ότι έχεις χρόνο γιατί θα χρειαστείς 70′ για να φτάσεις.


229 (Πειραιάς- Δάφνη): Αρκετά γεμάτο κάθε φορά το δρομολόγιο αυτό κάνει 65′ για να φτάσει στο τέρμα του αφού τα δρομολόγια μπορεί να μην περνούν ανά μια ώρα (35′)αλλά αν έχει κίνηση μπορεί και να αργήσει να περάσει.

845 (Πειραιάς-Ελευσίνα): Κάνει 65′ για να φτάσει στο τέρμα στην περίπτωση που δεν έχει κίνηση, συνήθως γεμάτο καθώς είναι από τα λίγα λεωφορεία που πάνε προς τη Δυτική Αττική, δρομολόγια κάθε 25-30′.

Από εδώ και κάτω είναι πολλά τα λεωφορεία που κάνουν κοντά στα 65 λεπτά. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο Α8 που κάνει τη γραμμή Μαρούσι-Νέα Ιωνία- Πολυτεχνείο σε 63′ και με τον αστρονομικό αριθμό των 60 στάσεων

Μπορείτε να τσεκάρετε τις αποστάσεις και σε αυτήν την εφαρμογή.

Αντωνία Καρίτζη

Share
Published by
Αντωνία Καρίτζη