Eπίκειται ο θάνατος του λατρεμένου όλων των γυναικών LBD (little black dress)
Το μικρό μαύρο φόρεμα για το οποίο ο Karl Lagerfeld είχε πει το περίφημο “One is never overdressed or underdressed with a Little Black Dress” τα πάει χάλια στις ιντερνετικές πωλήσεις. Σύμφωνα με νέες στατιστικές, οι online καταναλωτές γοητεύονται από τα έντονα χρώματα και τα ζωηρά εμπριμέ. Οι matchesfashion.com δήλωσαν στην Guardian ότι πουλάνε δύο φορές περισσότερα χρωματιστά φορέματα απ’ ό,τι μαύρα ενώ και η αποκλειστικά online Asos.com αποκάλυψε ότι το 60% των πωλήσεών της στα φορέματα είναι από τα χρωματιστά. Παρότι λοιπόν ανέκαθεν το μαύρο φορεματάκι ήταν ειδικά για τις γιορτές η κλασική δημοφιλής επιλογή, στην εποχή των διαδικτυακών αγορών πέφτει ραγδαία γιατί το μαύρο δείχνει φλατ τόσο στην οθόνη όσο και στο χαρτί. Τόσο μάλιστα, που έχει καταντήσει δύσκολο να πείσεις fashion editors να το περιλάβουν σε εφημερίδες και spreads. Tαυτόχρονα τα εμπριμέ προωθούνται δυναμικά εδώ και μερικά χρόνια από σημαντικούς σχεδιαστές όπως οι Peter Pilotto, Jonathan Saunders και Mary Katrantzou, κάτι που υιοθέτησαν αμέσως και επιχειρήσεις με προσιτές τιμές όπως η Asos. Τώρα μάλιστα που οι κολοσσοί Prada και Celine τάχθηκαν κι αυτοί υπέρ του μαξιμαλισμού για άνοιξη και καλοκαίρι 2014 το μέλλον διαγράφεται ιδιαιτέρως «χρωματιστό» και δεν υπάρχει πια θέση και διάθεση για μαύρα.
Οι άντρες είναι πια ξεπερασμένοι
Καλά, μη φωνάζετε, δεν το εννοούμε κυριολεκτικά. Δεν έχουμε άλλωστε βρει ακόμα τρόπο να παράγουμε σπέρμα άμα οι άνδρες δεν είναι, ξέρετε, εδώ! Απλά έτσι όπως έχουμε μάθει ιστορικά να ορίζουμε τον άνδρα και να τον αντιλαμβανόμαστε, αυτός που δικαιούται την εξουσία, αυτός που προορίζεται για αρχηγός, ο αλαζονικός, αυτός που παθαίνει σύγχυση με οτιδήποτε δεν είναι σαν κι αυτόν, σύγχυση του τύπου «δεν καταλαβαίνω, είναι αγόρι ντυμένο σαν κορίτσι ή κορίτσι ντυμένο σαν αγόρι;» — αυτός ναι, είναι ξεπερασμένος.
Κάποτε οι άνδρες έβγαιναν να κυνηγήσουν ενώ οι γυναίκες έμεναν να ξεσκονίσουν τη σπηλιά και να μαζέψουν μούρα και να μεγαλώσουν τα τριχωτά παιδάκια. Αυτή είναι η ιστορία που αναμασάμε χιλιάδες χρόνια τώρα για να δικαιολογήσουμε το ότι στις γυναίκες απονεμήθηκε ο δεύτερος ρόλος. Σήμερα, μετά από έναν αιώνα παγκόσμιων οικονομικών ανακατατάξεων και μερικές δεκαετίες ύφεσης, έχει καταστεί σαφές ότι τα πράγματα άλλαξαν. Να κάποιοι από τους λόγους:
Οι άνδρες υποβαθμίζονται επαγγελματικά. Τα τελευταία χρόνια το εισόδημα των ανδρών μειώνεται σταθερά ενώ των γυναικών σταδιακά αυξάνεται. Τη χρονιά που πέρασε ένας στους πέντε ήταν άνεργος, κάτι που οι οικονομολόγοι θεωρούν τη μεγαλύτερη κρίση που αντιμετωπίζουμε. Αυτό σε ένα βαθμό οφείλεται στο ότι η οικονομία αλλάζει ραγδαία ενώ οι άνδρες όχι. Καθώς η οικονομία της παραγωγής αντικαθίσταται από εκείνη της πληροφορικής και των υπηρεσιών, οι άνδρες δεν προσαρμόζονται ανάλογα, δεν αποκτούν τις νέες αναγκαίες δεξιότητες.
Παράλληλα οι γυναίκες κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση. Το 2009 έγιναν για πρώτη φορά στην ιστορία περισσότερες από τους άνδρες στον εργασιακό χώρο. Τώρα σε όλη την Αμερική νεαρές κάτω των 30 έχουν υψηλότερο εισόδημα από άνδρες τους οποίους αρχίζουν να βλέπουν σαν τη μεταλλική μπάλα στην άκρη της αλυσίδας του καταδίκου.
Οι άνδρες μένουν πίσω στη μόρφωση. Σχεδόν σε όλες τις χώρες του κόσμου το 60% των πανεπιστημιακών πτυχίων πάνε σε γυναίκες. Αρκετοί άνδρες επιμένουν ακόμα να βλέπουν τη μόρφωση υποτιμητικά, κάτι σαν χόμπι για τις γυναίκες.
Το μοντέλο νοικοκυριού με τον άνδρα κουβαλητή χάνεται. Οι γυναίκες σήμερα παντρεύονται συχνά άνδρες με μικρότερα εισοδήματα και χειρότερες προοπτικές. Αυτή τη στιγμή ζευγάρια αυτού του τύπου αποτελούν το 40% του συνόλου. Επίσης υπάρχει και μεγάλος αριθμός ανύπαντρων γυναικών με παιδιά, όπου οι ίδιες είναι αρχηγός της οικογενείας τους.
Οι άνδρες χάσανε την αποκλειστικότητα στη βία και στην επιθετικότητα. Οι γυναίκες απέκτησαν μεγαλύτερη σεξουαλική αυτοπεποίθηση με αποτέλεσμα να γίνουν πιο επιθετικές και βίαιες με καλύτερους και χειρότερους τρόπους. Συμμετέχουν σε πολέμους, αγωνίσματα, βιαιότητες κ.λπ.
Έξυπνες βλεφαρίδες και νύχια, το επόμενο κύμα στην τεχνολογία που φοριέται
Της ήρθε η ιδέα μια μέρα μέσα στο μετρό του Hong Kong. H Κάτια Βέγκα παρατήρησε ότι τα περισσότερα κορίτσια φορούσαν ψεύτικες βλεφαρίδες και είχαν έντονα νύχια. «Άραγε θα μπορούσα να τα ενσωματώσω στην τεχνολογία;» αναρωτήθηκε. Μόλις λίγους μήνες αργότερα συνέλαβε τον όρο τεχνολογία ομορφιάς και βάλθηκε να σχεδιάσει υπολογιστές-αξεσουάρ όπως νύχια, βλεφαρίδες και makeup. Η ιδέα της τεχνολογίας που φοριέται υπήρχε ήδη, μόνο που εδώ είναι συγκαλυμμένη. Φορώντας πάντως αυτά τα αξεσουάρ μπορείς να κάνεις και καθημερινές κινήσεις όπως το να ανοίγεις πόρτες ή το να αλλάζεις κανάλια με το να ανοιγοκλείνεις τα μάτια ή να χτυπάς τα δάκτυλά σου. Είναι πρότζεκτ που βρίσκονται σε μεγάλο μέρος ακόμα σε φάση πρωτοτύπου. Η Βέγκα πάντως ευελπιστεί ότι θα καταφέρει σύντομα να φέρει τις συσκευές της στην mainstream αγορά.