Ο γάμος του Τζόζεφ Τουσέτ, γνωστού και ως Τις ήταν ένας τυπικός γάμος στα χρόνια μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Τον πάντρεψε παπάς, μετά την τελετή ακολούθησε γλέντι και πήγε μήνα του μέλιτος. Το ασυνήθιστο ήταν ότι ο Τις ήταν η νύφη. Γαμπρός ήταν ο Νόρμαν Κέρουακ, ξάδερφος του γνωστού συγγραφέα, και οι περισσότεροι καλεσμένοι ήταν μέλη της τοπικής γκέι σκηνής. Οι γκέι γάμοι θα συνέχιζαν να είναι παράνομοι για πολλές δεκαετίες ακόμα αλλά οι φίλοι του Τις επέμεναν. «Όλες αυτές οι βλακείες περί γάμου ξεκίνησαν από κάτι λεσβίες», δήλωσε πρόσφατα η 93 χρονών, πλέον, Τις. Κάποιες φίλες που δούλευαν σε μαγαζί με νυφικά προσφέρθηκαν να ντύσουν τις παράνυφες και να δώσουν στον Τις ένα λευκό δαντελένιο φόρεμα. Ήταν η πρώτη φορά που ντυνόταν ως γυναίκα. Όταν είδε τον εαυτό του ντυμένο γυναίκα και βαμμένο του άρεσε αυτό που είδε και θυμήθηκε πως κάποιος του φώναξε ενθουσιασμένος «Θεέ μου, Τις, πρέπει να αρχίσεις να μιμήσε γυναίκες». Εκείνος συμφώνησε.
Ο Τις, που μάλλον είναι η μεγαλύτερη σε ηλικία drag queen στη Νέα Υόρκη, ήθελε από μικρός να ασχοληθεί με τον χώρο του θεάματος. Ο μεγαλύτερος από τα εφτά παιδιά μιας καθολικής οικογένειας, μεγάλωσε στο Κονέκτικατ. Αφού παντρεύτηκε τον Νόρμαν , δούλευε σε εργοστάσια και έκανε μαθήματα χορού και φωνητικής. Μετά από μερικά χρόνια ο Τις και ο Νόρμαν χώρισαν και αποφάσισε να μετακομίσει στη Νέα Υόρκη για να επικεντρωθεί στην καριέρα του. Για πάνω από 40 χρόνια ο Τις χόρευε και τραγουδούσε σε κλαμπ της πόλης, πολλά από τα οποία ανήκαν στη μαφία. «Μας έκλειναν για μια εβδομάδα και πριν το καταλάβουμε δουλεύαμε έξι μήνες». Από το 1956 ο Τις μένει σε μια γκαρσονιέρα, πληρώνει 256 δολάρια ενοίκιο το μήνα και βιοπορίζεται από κουπόνια φαγητού, κάποια κοινωνικά επιδόματα και το ενοίκιο που του πληρώνει ένας επίδοξος ηθοποιός για να κοιμάται στον καναπέ του. Πάνω από τον καναπέ υπάρχουν φωτογραφίες του Τις. Μπορείς να τον αναγνωρίσεις από την χαρακτηριστική του μύτη και συνήθως φοράει ξανθιές περούκες και μακριές τουαλέτες. Όπως εξηγεί ο ιστορικός του Πανεπιστημίου της Κολούμπια, Τζώρτζ Τσώνσι, «Οι μιμητές γυναικών την δεκαετίας του εξήντα διέφεραν πολύ από τα σημερινά drag show, που έχουν πιο πολύ να κάνουν με τη δημιουργία γκέι κοινότητας και ψυχαγωγίας. Κλαμπ, όπως το Μαροκάν, προσέλκυαν συνήθως στρέιτ άντρες που έψαχναν κάτι το διαφορετικό και μαγεύονταν από το γκλάμουρ και την ομορφιά αυτών των καλλιτεχνών και δεν μπορούσαν να προσδιορίσουν την σεξουαλική έλξη που τους προκαλούσαν».
Με το τέλος των εμφανίσεών τους οι περισσότεροι φορούσαν πάλι τα κανονικά αντρικά τους ρούχα, ο Τις όμως έβγαινε με τα γυναικεία ρούχα της παράστασης. «Έβγαζα το ψωμί μου ως κορίτσι, απλά οριζόντια», λέει και κλείνει πονηρά το μάτι. «Ήταν πολύ εύκολο, ειδικά όταν είχα ζήτηση». Η Τις δεν έπαιξε ποτέ στα κυριλάτα κλαμπ γιατί όπως λέει και μια φίλη της, «Την θεωρούσαν πολύ τρας. Ήταν πολύ τρελός και εξτραβαγκάντ». Συνελήφθη μόνο μια φορά, μετά από επιδρομή της αστυνομίας σε ένα κλαμπ που έπαιζε, αλλά αφέθηκε ελεύθερος γιατί πίστεψαν ότι ήταν όντως γυναίκα. Το 1969 δεν ήταν στις εξεγέρσεις του Στόουνγουολ γιατί ήταν εκτός πόλης για παραστάσεις. Δεν έχει παρελάσει ποτέ σε gay pride.
Την δεκαετία του 1970 η διασκέδαση είχε αρχίσει να αλλάζει και όλοι στρέφονταν στη ντίσκο. Πλέον οι συνάδελφοί της είχαν μεγαλώσει και η νέα γενιά ντύνονταν γυναίκες και στο φως της ημέρας, απλά για πλάκα. Εκείνη την περίοδο ένας από τους συντρόφους του Τις, άρχισε την μετάβαση και τελικά έγινε Ηβ. Αυτό ήταν κάτι που δεν τον ενθουσίασε ιδιαίτερα αλλά του στάθηκε γιατί όπως λέει, «Τότε ήταν που με χρειαζόταν πιο πολύ». Όπως πολλοί σύγχρονοί της η Ηβ είχε καταφύγει στην πορνεία και πέθανε κατά την διάρκεια της κρίσης του AIDS. Οι στάχτες της βρίσκονται ακόμα στο σπίτι του Τις.
Ο Τις θυμάται με κάθε λεπτομέρεια τα παλιά του σώου αλλά ξεχνάει τι μέρα είναι. Ο ιδιοκτήτης του σπιτιού του αναγκάστηκε να του κλείσει το γκάζι γιατί το ξεχνούσε συνέχεια ανοιχτό. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τον Φεβρουάριο το σπίτι του ήταν ζεστό αλλά στον Τις αρέσει να φοράει στρώματα από ρούχα και ένα σκουφάκι στην πλατινέ κώμη του. Τα καλοκαίρια του αρέσει να λιάζεται στο μικρό μπαλκόνι του. Δεν υποδέχεται ποτέ επισκέπτες πριν από πολύ αρά το απόγευμα γιατί κοιμάται γύρω στις δυο τα ξημερώματα. Τον τελευταίο καιρό ο Ντέρεκ, ο ηθοποιός που κοιμάται στον καναπέ του, έχει γίνει από φιλοξενούμενος του ο άνθρωπος που τον φροντίζει. Θέλει να κρατήσει το διαμέρισμα μετά τον θάνατό του, επωφελούμενος μια ειδική διάταξη της πολιτείας της Νέας Υόρκης. Η Τις αδιαφορεί τί θα απογίνει το διαμέρισμά της, εφόσον έχει κάποιον που την προσέχει.
Έχει πολλά χρόνια να πάει σε κλαμπ με drag show. Δυο φίλοι της ευχών κανονίσει έξοδο σε ένα μικρό μπαρ πολύ κοντά στο σπίτι του. Καθώς κατέβαιναν τις σκάλες μια drag queen διάβαζε τα νούμερα του μπίνγκο, ενώ το κοινό αποτελούνταν κυρίως από γκέι άντρες και στρέιτ κορίτσια. Δυο μετρ τους πήγανε στο τραπέζι τους και ο Τις τους έλεγε για τα χρόνια που πέρασε πάνω στη σκηνή, φωνάζοντας για να ακούγεται πάνω από η μουσική. Η μια από τις δυο μετρ, ένα κορίτσι 18 χρονών ενθουσιασμένη με όσα άκουγε της είπε πως «Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε την ιστορία μας».
Τα φώτα χαμήλωσαν και η Φίφι Ντυμπουά ανέβηκε ση σκηνή χορεύοντας και τραγουδώντας playback, επιτυχίες της δεκαετίας του 1980. Το πρόσωπο της ήταν φορτωμένο από το πολύ μακιγιάζ, γεγονός που της έκανε να μοιάζει απόκοσμη, αλλά ήξερε να ξεσηκώνει το κοινό. Λίγο αργότερα η Φίφι άρχισε να τραγουδάει μια σειρά από τραγούδια που είχαν ως κύριο θέμα τους το τηλέφωνο και φώναζε έξαλλά «Το μ… είναι πολύ υγρό, το μ… είναι πολύ υγρό». «Ποιός χέστηκε;» είπε ο Τις. Αν λέγαμε στην εποχή μου μ… πάνω στη σκηνή θα μας είχαν σπάσει τα πόδια». Η Φίφι έκανε διάφορα ακροβατικά πάνω στη σκηνή αλλά ο Τις δεν έμοιαζε να ενθουσιάζεται. Είναι πολύ καλή αλλά δεν τραγουδάει. Κάνει ότι τραγουδάει. Ήταν ξεκάθαρο πως στα μάτια της, η τέχνη που είχε υπηρετήσει ια δεκαετίες, είχε πάρει τον κατήφορο. Καθώς έπιναν τα αναψυκτικά τους με την παρέα της άρχισαν να θυμούνται το παρελθόν και τις καριέρες τους. «Σ αυτήν την δουλεία δεν μπορείς να γεράσεις», είπε ο ένας και ο Τις απλά απάντησε, «Δεν θα γεράσω ποτέ».
Πηγή: The New Yorker