Categories: ΡΕΠΟΡΤΑΖ

Το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας για άλλη μια χρονιά δίνει ανάσα στην αγορά

Με τον 5ο χρόνο του να ξεκινάει το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας φαίνεται να έχει πετύχει τον αρχικό του σκοπό· έχει καταφέρει να στηρίξει οικονομικά και δομικά τουλάχιστον 14 επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα σήμερα να αποτελούν σημαντικές επιχειρηματικές δυνάμεις προσφέροντας έτσι νέες θέσεις εργασίας αλλά και οικονομικές ανάσες στην τόσο ταλαιπωρημένη ελληνική αγορά.

«Έχουμε ήδη 14 εταιρείες που τα πάνε περίφημα! Οι περισσότερες από αυτές έχουν ήδη μπει σε μια διαδικασία εξωστρέφειας πράγμα που είναι ιδιαιτέρως σημαντικό για την εξέλιξή τους. Υπάρχει νικητής που οι πωλήσεις του είναι 99% στο εξωτερικό. Δεν υπάρχει κάτι καλύτερο από αυτό ειδικά αν λάβουμε υπ’ όψιν τα capital controls και τις δυσκολίες της αγοράς. Στις νικήτριες εταιρείες απασχολείται πολύς κόσμος, τόσο ως μόνιμο προσωπικό, όσο και ως εξωτερικοί συνεργάτες.» όπως μας πληροφορεί ο Διευθυντής του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας κ. Αλέξανδρος Νούσιας κάνοντας έναν απολογισμό των τελευταίων ετών.

Το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας είναι μια μοναδική ευκαιρία, που ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλλου και ιδέας των διαγωνιζόμενων προσφέρει στήριξη σε νέες επιχειρήσεις να παραμείνουν και να αναπτύξουν τις ιδέες τους στην Ελλάδα. Στους νικητές προσφέρεται από το βραβείο χρηματοδότηση – η οποία πλέον φτάνει το ύψος του 1.250.000€ , mentoring και business support σε διάφορους κλάδους όπως νομικά, λογιστικά και μάρκετινγκ με τη βοήθεια πολλών συνεργατών που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους δωρεάν στις επιχειρήσεις.

Ο Αλέξανδρος Νούσιας, διευθυντής του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας.

«Θέλουμε να πλαισιώσουμε αυτούς τους ανθρώπους στο κομμάτι του mentoring, προσφέροντας τις υπηρεσίες ενός έμπειρου μέλους του ομίλου Libra Group που αναλαμβάνει να συμβουλέψει στο κομμάτι της στρατηγικής. Εμείς δεν έχουμε μετοχικό ή διοικητικό κεφάλαιο σ’ αυτές τις εταιρείες απλά είμαστε δίπλα στους νικητές και όχι από πάνω τους.» μας εξηγεί ο κ. Νούσιας

Τα κριτήρια που οδηγούν την επιτροπή στον νικητή φαίνεται να διαμορφώνονται στα 4 παρακάτω:

  • Να υπάρχει μια διαφορετικότητα στην ιδέα, ένας νεοτερισμός στις διαδικασίες που ακολουθούνται, να χαρακτηρίζεται η ιδέα από ένα είδος καινοτομίας.
  • Οι επιχειρήσεις να είναι βιώσιμες, να διαφαίνεται από το πρόγραμμά τους πως μπορούν να επιβιώσουν και μετά τη βοήθεια του Βραβείου. Να μπορέσουν να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας και φυσικά να είναι σε θέση να διατηρήσουν τις ήδη υπάρχουσες.
  • Να έχουν οικονομική σύνεση και πειθαρχία, χαρακτηριστικά που θα διαφαίνονται από το business plan τους.

«Το δυνατότερο στοιχείο που πρέπει να έχουν οι ομάδες είναι η πίστη. Η καλή ομάδα είναι το βασικότερο συστατικό. Το ανθρώπινο δυναμικό κάνει τη διαφορά κι αυτό ερχόμαστε να ενισχύσουμε», συμπληρώνει ο κ. Νούσιας ως συμβουλευτικό σχόλιο για νέες επιχειρήσεις και φυσικά υποψηφίους.

Οι φετινές νικητήριες ιδέες είναι: η Raymetrics, το BUBBLLZ και η Blueground.

«Εμείς παράγουμε εξειδικευμένα μηχανήματα τα οποία σε τρισδιάστατη εικόνα δίνουν στον εκάστοτε πελάτη την πληροφορία που θέλει» μας λέει ο Νίκος Κόντος

 Η Raymetrics δραστηριοποιείται στον τομέα της μετεωρολογίας· είναι μια εταιρεία υψηλής τεχνολογίας που κατασκευάζει μηχανήματα τα οποία μπορούν εξ’ αποστάσεως να παρακολουθήσουν κινήσεις αεροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα. Πιο απλά, προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες να παρακολουθήσουν κινήσεις φαινομένων, όπως μιας ηφαιστειακής μάζας στάχτης ή μετακίνηση σκόνης, εξ’ αποστάσεως. Η εταιρεία είναι αμιγώς εξαγωγική και  δουλεύει σε όλον τον κόσμο από τη νοτιοανατολική Ασία και την Ευρώπη έως την Αμερική.

«Εμείς παράγουμε εξειδικευμένα μηχανήματα τα οποία σε τρισδιάστατη εικόνα δίνουν στον εκάστοτε πελάτη την πληροφορία που θέλει. Η αγορά που δραστηριοποιούμαστε είναι πολύ συγκεκριμένη και έχει ελάχιστους ανταγωνιστές, οπότε ουσιαστικά η εξαγωγή και οι επαφές με το εξωτερικό γίνονται αναγκαίες από τη μια και κάπως ευκολότερες. Οι προμηθευτές και το προσωπικό, όμως, είναι από την ελληνική αγορά. Η κρίση έχει φέρει μια θετική ανταγωνιστικότητα και έχει ρίξει το κόστος, πράγμα που μας βοηθάει να παραμείνουμε στην Ελλάδα.», μας λέει ο κ. Νίκος Κόντος.

Η απόφαση της συμμετοχής της Raymetrics στο Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας είχε διττό χαρακτήρα όπως μας λέει ο κ. Κόντος. «Θέλαμε να συμμετάσχουμε σε έναν επιφανή διαγωνισμό όπου θα μπορούσαμε να δοκιμάσουμε το προϊόν μας, σε πρώτο πλάνο.  Σημαντικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός πως ετοιμαζόμαστε να βγάλουμε στην αγορά ένα νέο, καινοτόμο προϊόν στον τομέα της αεροπλοΐας – που με τη βοήθεια του Βραβείου θα βγει το συντομότερο δυνατόν.»

Η συμβουλή για να επιτύχει ένα νέο εγχείρημα σύμφωνα με τον κ. Κόντο είναι η ύπαρξη μιας καλής ιδέας και αυστηρή συνέπεια στο κομμάτι της δουλειάς και της επιμονής.

«Το σημαντικό στην ιδέα είναι το οικείο, καλούμε τον κόσμο να κάνει κάτι που κάνει και στην καθημερινότητά του και κατ’ επέκταση του είναι οικείο. Και απλώς συνδέουμε την καθημερινή συνήθεια με μια νέα μορφή επιχειρηματικότητας.» εξηγούν οι Κωνστάντιος Μπατσιώλας και Γιώργος Θρασκιάς

Η επόμενη ομάδα είναι η πλατφόρμα Bubbllz, μια ιδέα όπου οι χρήστες ανταμείβονται για τα social post που κάνουν και οι επιχειρήσεις διαφημίζονται από τους ίδιους τους πελάτες τους. Ένα win-win app που στηρίζεται στη συνέργεια μεταξύ πελατών και επιχειρηματιών. Η ιδέα βασίζεται σε 3 βασικούς άξονες τα social media, το mobile marketing και το user generated content.

«Το σημαντικό στην ιδέα είναι το οικείο, καλούμε τον κόσμο να κάνει κάτι που κάνει και στην καθημερινότητά του και κατ’ επέκταση του είναι οικείο. Και απλώς συνδέουμε την καθημερινή συνήθεια με μια νέα μορφή επιχειρηματικότητας. Δίνουμε κίνητρο στους καταναλωτές να συνεχίσουν να κάνουν αυτό που τους αρέσει», όπως μας εξηγεί ο Γιώργος Θρασκιάς, ένας εκ των δύο μελών της ομάδας.

Η ομάδα του Bubbllz είναι μια από τις ομάδες που έκαναν δεύτερη φορά αίτηση στον διαγωνισμό και με μεγάλη επιμονή και σοβαρότητα κατάφεραν τη δεύτερη αυτή φορά να βγουν νικητές. «Κάναμε δυο φορές αίτηση. Η επιμονή μας έκανε να νικήσουμε τη δεύτερη φορά. Η πίεση και η κρίση βοηθούν ομάδες όπως τη δική μας να γίνουν καλύτερες. Το feedback ήταν πλήρες την πρώτη φορά και πολύ ακριβές, πράμα που μας βοήθησε να διορθωθούμε. Μετά τον πρώτο θυμό θελήσαμε να εξηγήσουμε την ιδέα μας καλύτερα.» μας λέει ο κ. Κωνστάντιος Μπατσιώλας, αναφερόμενος στην συμμετοχή τους στον διαγωνισμό.

Όπως, μας εξηγούν μια start up ξεκινάει από μια ιδέα, από ένα ανέξοδο μηδέν μέχρι αυτό να γίνει μια επιχειρηματική πρόταση που θα προσελκύσει ενδιαφέρον. Αυτό που κάνει το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας είναι να εμπνέει μια πολύ μεγάλη ομάδα ανθρώπων να προσπαθήσουν να ωριμάσουν επιχειρηματικά.

«Το business plan είναι να κάνουμε την πλατφόρμα πιο ελκυστική τόσο για τον χρήστη όσο και για τους επαγγελματίες, το να γίνουμε ευρύτερα γνωστοί για να μάθει ο κόσμος για το app μας. Πρωταρχικός στόχος είναι να μπορέσει να σταθεί η ιδέα στην  Ελλάδα και ύστερα μας ενδιαφέρει  η επέκταση στο εξωτερικό. Και σ’ αυτό μας στηρίζει τόσο το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας όσο και το The Hellenic Initiative.» μας λένε καθώς εξηγούν τους στόχους τους για μέλλον και συμπληρώνουν: «Τo bubbllz είναι μια αγχολυτική διαδικασία που προκαλεί χαρά. Η “φούσκα” σου  εξαπλώνεται και όταν σκάσει κάνει ένα μεγαλύτερο μπaζ. Οι επιχειρηματίες έχουν χτυπηθεί από την τεχνολογία, η δική μας ιδέα, όμως, στηρίζει τις επιχειρήσεις μέσω της τεχνολογίας. Ο πελάτης είναι η καλύτερη διαφήμιση και αυτό πρεσβεύει η εφαρμογή.»

Η συμβουλή που δίνουν είναι να μην τα παρατάει ποτέ κανείς. Το μυστικό είναι ο κόσμος να κάνει αυτό που θέλει και να το κάνει καλά και κάποια στιγμή ο κόπος του θα ανταμειφθεί.

«Η Blueground είναι μια επιχείρηση που δραστηριοποιείται στον χώρο της φιλοξενίας, προσφέροντας υπηρεσίες στέγασης σε επαγγελματίες και μη για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, την Τουρκία και τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα» όπως μας πληροφορεί ο Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου

 «Η Blueground είναι μια νεοφυής επιχείρηση στον χώρο της φιλοξενίας που δραστηριοποιείται σε τρεις χώρες, την Ελλάδα, την Τουρκία και τα Ενωμένα Αραβικά Εμιράτα. Προσφέρουμε υπηρεσίες στέγασης σε επαγγελματίες και μη για μεγάλα χρονικά διαστήματα έναντι των παραδοσιακών λύσεων των ξενοδοχείων. Παίρνουμε υπάρχοντα ακίνητα τα επιπλώνουμε, προσθέτουμε υπηρεσίες και τα μετατρέπουμε σε εξυπηρετούμενα καταλύματα. Όλες οι κρατήσεις και οι επικοινωνίες μας με τους πελάτες γίνονται μέσω της πλατφόρμας μας.» όπως μας εξηγεί ο κ. Αλέξανδρος Χατζηελευθερίου συστήνοντας μας την εταιρεία του.

Ο κ. Χαζτζηελευθερίου μας εξηγεί πως λόγω της κατάστασης στην Μέση Ανατολή έχει ενισχυθεί πολύ ο τουρισμός της Ελλάδας. Παρόλ’ αυτά  φαίνεται πως δεν είμαστε αρκετά ώριμοι ακόμα στο επίπεδο  των εγκαταστάσεων και των επενδύσεων όσον αφορά στον τουρισμό.

«Το πιο σημαντικό είναι να μπορέσεις να έχεις μια συγκεκριμένη ιδέα και να δουλεύεις πάνω σ’ αυτή, εξίσου σημαντικό είναι να υπάρξει και επενδυτικό ενδιαφέρον. Εμείς βλέποντας την αξιοπιστία του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας και θεωρώντας πως θα  μπορούσαμε να έχουμε κάποια ελπίδα για τη δική μας ιδέα δηλώσαμε συμμετοχή στον διαγωνισμό. Αισθανόμαστε πως κάθε φορά που κερδίζουμε κάτι όπως ένα βραβείο θέλουμε να δουλέψουμε ακόμα περισσότερο πάνω σ’ αυτό. Μας αρέσει αυτό που κάνουμε και θέλουμε να το μεγαλώσουμε, θέλουμε να βγούμε και σε άλλες αγορές πέρα από τις τρεις που ήδη δραστηριοποιούμαστε.»

Το  Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας που διαχειρίζεται και χρηματοδοτείται από το Libra Group για λογαριασμό της Ελληνικής Πρωτοβουλίας (The Hellenic Initiative) για άλλη μια χρονιά επιβεβαιώνει τον εαυτό του και υπηρετεί τον αρχικό του στόχο την τόνωση του επιχειρηματικού πνεύματος και την ουσιαστική υποστήριξη των πλέον υποσχόμενων επιχειρηματικών ιδεών στην Ελλάδα, ιδιαίτερα μέσα στην παρατεταμένη περίοδο κρίσης και οικονομικής ύφεσης. Για άλλη μια χρονιά καλεί τους νέους επιχειρηματίες να καταθέσουν τις ιδέες τους και να μπουν στον διαγωνισμό καθώς όπως φαίνεται υπάρχουν μόνο θετικά πράγματα να κερδίσει μια νέα επιχείρηση από τη διαγωνιστική διαδικασία.

Το Ελληνικό Βραβείο Επιχειρηματικότητας θα ξεκινήσει να δέχεται αιτήσεις για τον διαγωνισμό του 2017 από μέσα Νοεμβρίου, για περισσότερες πληροφορίες στο www.hellenicaward.com
Μαρία Νετζίπι