Όταν η κάμερα στράφηκε στη Michaela Coel που μόλις είχε κερδίσει το βραβείο Emmy για την κατηγορία “limited series writing“, η έκπληξη και η αμηχανία της διαπέρασαν την οθόνη μας. Η δημιουργός, πρωταγωνίστρια, σεναριογράφος και συν-σκηνοθέτης της καθηλωτικής σειράς I May Destroy You, κρατούσε το βλέμμα της χαμηλά και τους ώμους της σκυμμένους. Δίπλα της, βρισκόταν η συμπρωταγωνίστρια της, Cynthia Erivo, η οποία έσπευσε να τη συγχαρεί και να της ψιθυρίσει μερικές κουβέντες στο αυτί. Για λίγα ακόμη δευτερόλεπτα, η Coel παρέμεινε ακίνητη, λες και το βάρος της πρώτης, ιστορικής νίκης της στα Emmys την εμπόδιζε να ανέβει στη σκηνή.
Παίρνοντας μαζί της τη συγκίνηση και τα χειμαρρώδη συναισθήματά της, η Coel έδωσε μια από τις συντομότερες, μα πιο ηχηρές ομιλίες της βραδιάς. Στο επίκεντρο του εμπνευστικού λόγου της, δεν βρέθηκαν οι συντελεστές της σειράς ή οι καλεσμένοι των δημοφιλών βραβείων, αλλά το ίδιο το κοινό της. Ανοίγοντας με τρεμάμενα χέρια το «σκονάκι» της, απευθύνθηκε στους θεατές της σειράς και στα άτομα που έχουν υπάρξει θύματα βιασμού και σεξουαλικής επίθεσης, σα να βρίσκονταν μπροστά της. «Γράψε την παραμύθι που σε φοβίζει, εκείνο που σε κάνει να νιώθεις αβεβαιότητα, εκείνο που σε κάνει να νιώθεις άβολα», είπε.
«Σε προκαλώ… Η ορατότητα αυτές τις μέρες μοιάζει κάπως ισοδύναμη της επιτυχίας. Μη φοβάσαι να εξαφανιστείς – από αυτή, από εμάς – για λίγο και δες τι σου επιφυλάσσει η σιωπή». Η Michaela Coel, μίλησε απευθείας στην καρδιά των πιθανών μελλοντικών αφηγητών και σεναριογράφων, ελπίζοντας μια μέρα να βρεθούν με τη σειρά τους στη σκηνή. Δεν στάθηκε όμως εκεί απλά για να τους συμβουλέψει και να εκφωνήσει έναν ακόμη φιλικά προσκείμενο στον φακό λόγο: Μέσα από την χαμηλών τόνων τοποθέτησή της, τους υπενθύμισε την αξία των πιο σιωπηλών θριάμβων.
Γεννημένη ως Michaela Ewuraba Boakye-Collinson από γονείς με καταγωγή από τη Γκάνα, η Coel άλλαξε το όνομά της στα 23 της. Η οικογένειά της ήταν μία από τις λίγες οικογένειες μαύρων στην περιοχή όπου μεγάλωσε, στα σύνορα του Tower Hamlets και του Λονδίνου. Η μητέρα της, εργαζόταν ως καθαρίστρια, διαβάζοντας παράλληλα για την απόκτηση του πτυχίου της.
Όταν η Michaela Coel έγραφε τον δεύτερο κύκλο της σειράς Chewing Gum, αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα από τη δουλειά και να βγει για ένα ποτό με έναν φίλο της. Το επόμενο πρωί, ξύπνησε ζαλισμένη και άρχισε να έχει flashbacks. Η Michaela είχε συνειδητοποιήσει ότι της είχαν ρίξει ναρκωτική ουσία στο ποτό της και πως είχε δεχθεί σεξουαλική επίθεση.
Η πραγματική αυτή εμπειρία της, έγινε η αφετηρία για τη δημιουργία της νέας της σειράς του BBC One, I May Destroy You. «Μου πήρε δυόμισι χρόνια συνολικά για να τη γράψω και δεν έκανα καμία άλλη δουλειά», είχε δηλώσει η ίδια στο Radio 1 Newsbeat του BBC. «Ήταν αρκετά δύσκολο αλλά καθαρτικό καθώς μέσα από τη σειρά ήρθα αντιμέτωπη με το τραύμα μου».
Το I May Destroy You έχει επαινεθεί όχι μόνο για την τολμηρή απεικόνιση του βιώματος μιας γυναίκας που έχει πέσει θύμα βιασμού, αλλά και για την ύπαρξη ενός γυναικείου πρωταγωνιστικού ρόλου που δεν ακολουθεί τη φόρμουλα του τυπικού στερεοτύπου της γυναίκας. Όταν αποφάσισε να γράψει το I May Destroy you, δεν πτοήθηκε από τις νόρμες της βιομηχανίας του θεάματος και δεν προσπάθησε στιγμή να συμβαδίσει μαζί τους. Θέλησε να δημιουργήσει ένα έργο που να αναδεικνύει την αλήθεια του τραύματός της – ενός τραύματος το οποίο βρίσκεται ακόμη υπό επεξεργασία.
Η Michaela Coel γίνεται η πρώτη μαύρη γυναίκα που κερδίζει Emmy Award στην κατηγορία της, σημειώνοντας μία ιστορική νίκη. Η μαεστρία του λόγου της – στον οποίο αφιέρωσε το βραβείο της σε «κάθε επιζώσα και επιζώντα από σεξουαλική επίθεση» – προήλθε από την αναγνώριση ότι οι άνθρωποι που θα παρακολουθούσαν τα βραβεία, θα ενδυναμώνονταν και θα κρατούσαν κάτι πέρα από μερικά χαριτωμένα GIF για την εμφάνισή της στο κόκκινο χαλί και τη λιτή παρουσία της στη σκηνή. Όταν η κάμερα στράφηκε αρχικά προς το μέρος της, η Michaela χρειάστηκε μία στιγμή για τον εαυτό της. Για να αφουγκραστεί τα συναισθήματά της, να συγκεντρώσει τις δυνάμεις της και στη συνέχεια να απευθυνθεί σε όσες και όσους είχαν ανάγκη να την ακούσουν περισσότερο.