Το μακρινό 1885 o Gottlieb Daimler είχε τη φαεινή ιδέα να συνδυάσει τη, νέα τότε, εφεύρεση του κινητήρα εσωτερικής καύσης σε ένα μετασκευασμένο δίτροχο πλαίσιο, φέρνοντας στη ζωή ένα νέο μεταφορικό μέσο, τη μοτοσυκλέτα. Θα περίμενε κανείς το ποδήλατο να αρχίσει σιγά σιγά να αποσύρεται από τους δρόμους ως μεταφορικό μέσο, όπως συνέβη ας πουμε με τις ιππήλατες άμαξες. Όμως στους περίεργους καιρούς που ζούμε, αντί το ποδήλατο να περιοριστεί στο ρόλο του αθλήματος ή του υπαίθριου χόμπι (όπως τα άλογα), χρησιμοποιείται σαν αστικό μέσο μετακίνησης. Κι αυτό είναι μια πάρα πολύ κακή ιδέα για όσους μετακινούμαστε στην πόλη με μεθόδους του αιώνα μας και όχι του προπερασμένου.
Οι αθηναϊκοί δρόμοι είναι στενοί, δεν έχουν ποδηλατόδρομους και, σόρυ που σας απογοητεύω, δεν πρόκειται να αποκτήσουν. Κι εγώ θα ήθελα παγκόσμια ειρήνη και πυρηνικό αφοπλισμό, αλλά ξέρω ότι είναι ουτοπικό και δεν το διεκδικώ από την πολιτεία. Επίσης η Αθήνα έχει ανάγλυφο, δεν είναι το Άμστερνταμ που είναι μια επίπεδη τεχνητή πόλη που μπορείς να κάνεις ποδήλατο ακόμα κι αν είναι fixed gear. Αν ανεβαίνεις στην Κυψέλη ή το Πολύγωνο με πρώτη ταχύτητα και μισό χλμ/ώρα απλά σπας τα νεύρα των συμπολιτών σου. Εσύ που συνδυάζεις το ποδήλατο με το μετρό είσαι το πιο αντικοινωνικό ον του αστικού ιστού, καταφέρνεις να εκνευρίζεις όσους κινούνται με δικά τους οχήματα αλλά και όλα τα ΜΜΜ.
Κάποτε στον ΗΣΑΠ όταν είχε ξύλινα βαγόνια υπήρχαν και βαγόνια σκευοφόροι που κάποιοι έβαζαν μέσα κότες και πρόβατα αλλά έχουν περάσει 80 χρόνια από τότε, είσαι ανεπίκαιρος. Άμα είστε μάγκες κάντε όλη τη διαδρομή με το ποδήλατο. Αλλά επειδή αποκλείεται να το καταφέρετε, αρχίστε να χρησιμοποιείτε μόνο τα ΜΜΜ. Όσοι κυκλοφορείτε με αυτά τα νέα φρούτα με τον σπαστό σκελετό και νομίζετε ότι διευκολύνετε κάνετε λάθος. Είστε το ίδιο εκνευριστικοί για τους επιβάτες του συρμού και οι μικροί τροχοί είναι παντελώς ακατάλληλοι για τους αθηναϊκούς δρόμους ακόμα κι όταν δεν έχουν ανηφόρα, γιατί είναι ευαίσθητοι στις πολυάριθμες λακκούβες. Πέφτετε μέσα, γκρεμοτσακίζεστε και δημιουργείτε κυκλοφοριακή συμφόρηση. Το να κυκλοφορείτε στις λεωφόρους είναι πολύ επικίνδυνο, κλείνετε όλη τη δεξιά λωρίδα ή τη λεωφορειολωρίδα αν υπάρχει. Για τη ακρίβεια είστε παράγοντας που θα μπορούσε να καθυστερήσει ακόμα κι εκείνα τα παλιά σοβιετικά τρόλεϋ που είχαμε μέχρι το 2004 που πήγαιναν με 20 χλμ. και σε κάθε διασταύρωση έβγαιναν οι κεραίες. Κάποιοι επιλέγετε τη μεσαία ή ακόμα και την αριστερή λωρίδα, καταλαβαίνω έχετε αυτοκτονικές τάσεις αλλά δε φταίμε σε τίποτα οι υπόλοιποι.
Τα φλουό κράνη, μπλούζες, γιλέκα, κολάν, παπούτσια, επιαγκωνίδες, επιγονατίδες, μπαντάνες και δεν ξέρω τι άλλο, ξέρουμε ότι τα φοράτε για ποζεριά και όχι για ασφάλεια. Όσοι έχουμε μηχανή, το ξέρουμε καλύτερα επειδή πάμε στα μπαρ με τα δερμάτινα μπουφάν και το κράνος στον αγκώνα. Εσείς ειδικά που φοράτε και κολάν, εκτός από ποζέρια είστε και αστείοι. Το ότι παραμένετε στον προπερασμένο αιώνα τεχνολογικά δε σημαίνει ότι δεν ισχύει ο ΚΟΚ για σας. Ισχύει όπως ισχύει για όλους μας. Αν δε θέλετε να υπακούτε στον ΚΟΚ, να γίνετε οδηγοί ταξί – θα σας μισεί εξίσου ο κόσμος αλλά τουλάχιστον θα είστε πιο ασφαλείς εσείς. Η Αθήνα εκτός από ανάγλυφο έχει και μια άλλη σημαντική διαφορά από τη Β. Ευρώπη, έχει ζέστη και ιδρώνετε και γίνεστε τόσο ανυπόφοροι που ούτε δυο κουβάδες αποσμητικό δε σας (μας) σώζουν.
Κλείνοντας, το ποδήλατο για όλους σχεδόν ήταν το πρώτο μέσο που καβαλήσαμε και σε αυτό χρωστάμε ότι οδηγούμε κάποιοι μοτοσυκλέτα σαν ενήλικες. Όμως δεν είναι μεταφορικό μέσο για την Αθήνα. Κρατήστε τα BMX στις αλάνες, τα MTB στις εξορμήσεις στην ύπαιθρο και τα «κουρσάκια» για τα ποδηλατοδρόμια και τους αγώνες με κλειστούς δρόμους. Είναι καλύτερο για όλους μας. Χρησιμοποιήστε τα ΜΜΜ, ένα αυτοκίνητο ή μια μοτοσυκλέτα, ελάτε κι εσείς στον 21ο αιώνα δεν είναι τόσο άσχημα όσο νομίζετε.