Τι κάνει μία ιδέα ‘’επιτυχία’’; Ίσως το να αφουγκραστείς τα σημεία των καιρών. Ο Γιώργος Σκανδαλάρης με το DEStv είχε τα αυτιά (και τα μάτια του – βασικό στη δουλειά του) έγκαιρα ανοιχτά. Με βάση τη Θεσσαλονίκη, ο στόχος του web καναλιού είναι να καλύψει ένα βασικό κενό που υπάρχει στην αναλογική τηλεόραση: εκπομπές με ουσία και θετική διάθεση.

Αθηναίος που ήρθε στη Θεσσαλονίκη. Παρελθόν του η διαφήμιση. Παρόν του οι νέες τεχνολογίες. Πρώτα από όλα ο φακός. Ίσως και η μεγάλη του αγάπη. Ξεκίνησε με το DesThess, το ‘’κανάλι’’ που βγάζει ότι πιο ωραίο και σύγχρονο έχει να δείξει η Θεσσαλονίκη για να συνεχίσει με το DEStv, το web κανάλι που στοχεύει να είναι το νέο και φρέσκο μέσο επικοινωνίας και μετάδοσης νέων.

Πιστεύεις ότι η web tv είναι το νέο social media φαινόμενο;

Σε μια εποχή ταχύτατων εξελίξεων όσον αφορά τη διαδικτυακή ροή πληροφοριών και ενημέρωσης, είναι σχεδόν επιβεβλημένο για μια πρωτοπόρα εταιρεία παραγωγής να αξιοποιήσει επαγγελματικά τις δυνατότητες που παρέχει το διαδίκτυο. Εγώ προσωπικά δεν θα αποκαλούσα «φαινόμενο» το ίδιο το μέσο, τη διαδικτυακή τηλεόραση δηλαδή, αλλά τις νέες ομάδες κοινού που αντιδρούν με διαφορετική στάση ζωής, σε διαφορετικές πληροφορίες και εικόνες. Η web tv, αν και κατά μία έννοια αποτελεί συνέχεια του τηλεοπτικού παρελθόντος, οφείλει σήμερα να απευθυνθεί στο νέο δυναμικό κοινό του διαδικτύου και να κερδίσει την εμπιστοσύνη του καλύπτοντας το ποιοτικό κενό που δημιουργούν τα τηλεοπτικά προγράμματα. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν αντιλαμβάνομαι τη διαδικτυακή τηλεόραση ως ένα ακόμα μέσο επικοινωνίας, αλλά ως ένα μέσο το οποίο μπορεί να αλλάξει τους καθιερωμένους όρους ψυχαγωγίας και ενημέρωσης παρέχοντας μια διαφορετική ματιά στα πράγματα τόσο από θεματική όσο και από αισθητική άποψη. Είναι σήμερα πολλοί οι διαδικτυακοί ιστότοποι που διαθέτουν web tv, αλλά δεν περιλαμβάνονται στο πλαίσιο του ορισμού που δίνω εγώ στην έννοια αυτή. Το «φαινόμενο», τελικά, δεν είναι το μέσο αλλά η φιλοσοφία πίσω από αυτό, η διαφορετική οπτική που θα το στιγματίσει και θα ικανοποιήσει το νέο δυναμικό κοινό του διαδικτύου.

Τι κάνει το DEStv διαφορετικό;

Θα μπορούσα να μιλάω αρκετή ώρα προσπαθώντας να απαντήσω επαρκώς σε αυτό το ερώτημα. Θα σταθώ, όμως στα δύο σημαντικότερα συστατικά του που νομίζω ότι το διαφοροποιούν. Το DEStv δημιουργήθηκε από μια εσωτερική ανάγκη δική μου και των συνεργατών μου να κάνουμε τη δουλειά που μας αρέσει παρά τις αντικειμενικές αντιξοότητες. Ξέρετε, σήμερα το πιο εύκολο πράγμα είναι να παραιτηθεί κανείς και να δεχτεί τις καταστάσεις θεωρώντας ότι τον ξεπερνούν. Εμείς, αντιθέτως, όχι μόνο αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε κάτι καινούργιο αλλά επενδύσαμε πολύ χρόνο και προσωπική εργασία βάζοντας μάλιστα τον πήχη πολύ ψηλά. Και, επίσης, νιώθω εγώ προσωπικά πολύ περήφανος γιατί το όραμα της βασικής ομάδας ακολούθησαν με ενθουσιασμό και άλλοι αξιόλογοι και έμπειροι στον εργασιακό τους τομέα άνθρωποι που μας εμπιστεύτηκαν και μας έκαναν την τιμή να συνεργαστούν μαζί μας. Θα έλεγα, ότι η μαγιά των ανθρώπων- με γνώσεις, επαγγελματισμό, διάθεση και όνειρα- πίσω από το DEStv αποτελεί το ένα στοιχείο διαφορετικότητας μας.

Το δεύτερο στοιχείο που κάνει το DEStv ιδιαίτερο είναι το ίδιο το μοτίβο του, «Different Eye Scope». Όπως υπαινίχθηκα και προηγουμένως, ένα μέσο δεν μπορεί να χαρακτηριστεί διαφορετικό, καινοτόμο ή «φαινόμενο» όταν δεν ανταποκρίνεται στις νέες απαιτήσεις ενός κοινού που απογοητεύεται καθημερινά από το πρόγραμμα της τηλεόρασης και νιώθει σχεδόν προσβεβλημένο κάθε φορά που βλέπει είτε ένα δελτίο ειδήσεων είτε ένα σήριαλ. Το πρόγραμμα του DEStv επιδιώκει να προβάλει ένα πρόγραμμα ποιοτικά διαφορετικό, με βασικούς άξονες το πρωτογενές υλικό και την πολυθεματική ύλη γύρω από τον άνθρωπο, τον τόπο και τον χρόνο. Ασχολείται με όλα εκείνα τα θέματα που ενδιαφέρουν το κοινό -μουσική, πολιτισμός, πόλη, οικογένεια, φύση, τεχνολογία, δουλειά, ταξίδια, δράσεις, δημιουργία, ήρωες- αλλά μέσα από ένα ιδιαίτερο πρίσμα με φίλτρα την υψηλή αισθητική, το χιούμορ, την αισιοδοξία, την εγκυρότητα, την τόλμη και την ανθρωπιά. Το DEStv είναι ένα μέσο επικοινωνίας με την κυριολεκτική έννοια, ένα μέσο που επικοινωνεί με τους ανθρώπους και υπόσχεται να κοιτά, να καταγράφει και να παρουσιάζει διαφορετικά, τολμηρά, βαθιά και ελπιδοφόρα τη ζωή μας.

Πες μου πέντε σημαντικά βήματα στην επαγγελματική σου καριέρα.

  1. To πρώτο μου ταξίδι στο Παρίσι.
  2. Το πρώτο storyboard που έφτιαξα για τηλεοπτικό διαφημιστικό σποτ.
  3. Η πρώτη φορά που άκουσα το “Fuck you” των Archive.
  4. Η γέννηση της μεγάλης κόρης μου, Κωνσταντίνας (2005).
  5. Η γέννηση των δίδυμων κοριτσιών μου, Ιφιγένειας και Ηλέκτρας (2007).

‘’Πιστεύω πως το όνειρο για να κάνουμε αυτό που θέλουμε στη ζωή μας περνάει μέσα από την ίδια τη ζωή, κάποιες φορές επιτυχώς και κάποιες άλλες όχι. Αυτό που τελικά έχει αξία είναι η εμμονή για αδιάκοπη προσπάθεια και η επιμονή για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Το βιογραφικό μου είναι πλούσιο, περιπετειώδες και γεμάτο επιτυχημένες συνεργασίες. Αυτό που τελικά εύχομαι είναι «κάποια στιγμή να δουλεύω για να ζω και όχι το αντίθετο»’’ υπογραμμίζει.

Δείτε το πρόγραμμα του DEStv εδώ.

Γεωργία Δώδου

Share
Published by
Γεωργία Δώδου