Κάρολος Καμπελόπουλος: Ο τελευταίος μύθος κομμωτής εν ζωή

Τα χέρια του εμπιστεύτηκαν χιλιάδες ντίβες, όπως η Μαρία Κάλλας, η Μπριζίτ Μπαρντό, η Σοφία Λόρεν, η Κατρίν Ντενέβ, η Μελίνα Μερκούρη. Μεγάλωσε στην Αίγυπτο και δούλεψε στο Παρίσι ως κομμωτής για 40 χρόνια με τις αδερφές Carita. Το συμβόλαιό του είχε δυο όρους: να μην κάνει ποτέ σχέση με πελάτισσα και να μην φύγει από ‘κει μέχρι να πάρει σύνταξη! Σήμερα στα 84 του χρόνια, ο γλύπτης και κομμωτής Κάρολος Καμπελόπουλος μας ανοίγει την πόρτα στο δικό του Μοναστήρι, ένα επιβλητικό οίκημα στα Χανιά που στεγάζει το κομμωτήριο, ένα μπαρ και το σπίτι του.

Κύριε Κάρολε, πώς σας φαίνεται η μόδα σήμερα; Δεν μ’ αρέσει καθόλου! Τα μαλλιά, αλλά και τα ρούχα, δεν έχουν τίποτα το θηλυκό. Η Coco Chanel ελευθέρωσε τις γυναίκες απ’ τους κορσέδες αλλά ποτέ δεν έδειχνε το στήθος και το γόνατο της γυναίκας. Σας φαίνετε τυχαίο; Δεν είναι. Ο άντρας δεν έχει τίποτα πια να ανακαλύψει πάνω στο σώμα μιας γυναίκας. Δεν έχει μείνει χώρος για τη φαντασία. Αυτό πια, εδώ στην Κρήτη να γυρνάνε όλες με την κοιλιά έξω δεν το ‘χω δει πουθενά στον κόσμο!

Ποια τέχνη αγαπήσατε περισσότερο; Όλες τις τέχνες τις αγαπώ. Καμιά τέχνη δεν σπούδασα, είμαι σε όλα αυτοδίδακτος. Κομμωτική έμαθα σκουπίζοντας σε κομμωτήρια. Έβαλα στο μυαλό μου να πάω στη Γαλλία και να γίνω διάσημος κομμωτής και το ‘κανα! Είμαι περήφανος γι’ αυτό. Αυτό είναι και ένα κοινό που είχα με τη Μαρία Κάλλας, η οποία όταν ήταν 17 χρονών ζύγιζε 120 κιλά. Μια φορά λοιπόν ήταν στη Λυρική σκηνή μαζί με τον Μοδινό, (ο οποίος μου διηγήθηκε αυτή την ιστορία,) μπαίνει μέσα ο διευθυντής της λυρικής και λέει: «Αυτά τα 2 τέρατα να πάνε πίσω», (εννοούσε και τον Μοδινό, που ήταν επίσης χοντρός). Πηγαίνοντας πίσω είπε η Κάλλας στον Μοδινό: «Εγώ μια μέρα θα γίνω η μεγαλύτερη». Έτσι σκεφτόμουνα κι εγώ! Όταν κάποιος θέλει να γίνει κάτι, γίνεται.

Ποια στοιχεία πρέπει να έχει κάποιος για να πετύχει το όνειρό του; Να είναι εργατικός και να ξέρει τι θέλει. Σήμερα οι περισσότεροι νέοι δεν ξέρουν τι θέλουν να κάνουν στη ζωή τους. Καμιά φορά η ίδια η ζωή σου δείχνει τον δρόμο και μπορεί να μην βλέπεις για να τον ακολουθήσεις. Εγώ μικρός ήθελα να γίνω παπάς αλλά επειδή δεν είχαμε χρήματα, έπρεπε από νωρίς να δουλέψω. Δεν το μετάνιωσα, με έβγαλε κάπου αλλού.

Ποιο είναι το δικό σας πρότυπο ομορφιάς; Την ομορφιά την βλέπω στα μάτια. Όταν ένας άνθρωπος σου μιλάει και δεν σε κοιτάει, είναι άσχημος στα μάτια μου. Από ‘κει βλέπω την αλήθεια της ψυχής.

Ποιο είναι το πιο βασικό στοιχείο του χαρακτήρα σας; Θα σου πω μια ιστορία και θα καταλάβεις. Είχα κάποτε μια φίλη που ήταν αλλήθωρη και έμπλεξε με κάποιον που της έλεγε τι ωραία μάτια έχει. Μια μέρα ζήτησε τη γνώμη μου γι’ αυτόν και της είπα, έλα εδώ και κοιτάξου στον καθρέφτη. Σ’ αρέσουν τα μάτια σου, τη ρώτησα. Όχι φυσικά, μου είπε, είμαι αλλήθωρη. Είσαι, της είπα και αγαπάς έναν ψεύτη. Αυτή είναι η γνώμη μου. Έτσι ήμουν πάντα και έτσι θα παραμείνω, να εκφράζω τη σκέψη μου στα χείλια! Αυτό είναι το καλό και το κακό με μένα..

Ποια είναι η σχέση σας με τον καθρέφτη; Από το 1944, κουρεύω και είμαι μπροστά σ’ έναν καθρέφτη. Δεν είμαι νάρκισσος. Όταν είσαι καλά με την εικόνα σου, δεν χρειάζεσαι καθρέφτη πια. Νιώθεις ασφαλής και χωρίς αυτόν!

Οι γυναίκες είναι πιστές στον κομμωτή τους; Η γυναίκα είναι πιο πιστή στον κομμωτή της παρά στον άντρα της!

Πόσο στοίχιζε στη Γαλλία ένα κούρεμα δια χειρός Κάρολου; Το 1955 φαντάσου ότι στοίχιζε σε δραχμές πενήντα χιλιάδες. Εκτός από τις διάσημες, υπήρχαν και γυναίκες που μάζευαν τη σύνταξη για να ‘ρθουν να κουρευτούν κι ας μην είχαν μετά να φάνε.

Ως γλύπτης ποια είναι τα πιο σημαντικά κατά τη γνώμη σας έργα που φιλοτεχνήσατε; Το πορτρέτο της Μαρίας Κάλλας που βρίσκεται στο Υπουργείο Πολιτισμού, του Καζαντζάκη που βρίσκεται στο Μουσείο Καζαντζάκη, του Ρίτσου, του Βουτσινά και πολλά άλλα. Η προτομή του Καβάφη με κάνει πολύ περήφανο, γιατί είναι το μόνο άγαλμα του 20ού αιώνα που βρίσκεται στη βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Επίσης, μπροστά στην αίθουσα της Κάλλας έχω την προτομή της.

Τι είναι το Μοναστήρι του Καρόλου; Αυτό το κτίριο το αγόρασα πριν από 15 χρόνια. Ήταν ένα ερείπιο. Ήθελα όμως γυρίζοντας από το εξωτερικό να κάνω κάτι για την πατρίδα μου. Έφτιαξα μέσα σ’ αυτό το κτίριο το εργαστήρι μου, το θέατρο Μαρία Κάλλας, το κομμωτήριό μου, μια αίθουσα εκθέσεων και το σπιτικό μου!

Ασπασία Κουλύρα

Share
Published by
Ασπασία Κουλύρα