ΚΟΣΜΟΣ

Οι Χούθι αναλαμβάνουν την ευθύνη για επίθεση κατά δύο πλοίων με drones

Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης, που πρόσκεινται στο Ιράν, ανέλαβαν την ευθύνη για επίθεση εναντίον δύο πλοίων με drones επιφανείας, δήλωσε ο στρατιωτικός εκπρόσωπος της οργάνωσης Γιαχία Σάρι σε ανακοίνωση που αναρτήθηκε σήμερα στην πλατφόρμα Χ.

Οι Χούθι ανέφεραν ότι τα δύο πλοία είναι το Swan Atlantic και το MSC Clara, πρόσθεσε ο εκπρόσωπος.

Το πλήγμα κατά του νορβηγικής ιδιοκτησίας M/V Swan Atlantic ήταν το τελευταίο από μια σειρά επιθέσεων εναντίον σκαφών εν πλω από την έναρξη του πολέμου στη Γάζα.

Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου δήλωσε ότι το σκάφος επλήγη από άγνωστο αντικείμενο και ότι κανένα μέλος του πληρώματος δεν τραυματίστηκε.

Ο Οϊστάιν Ελγκάν, διευθύνων σύμβουλος της ιδιοκτήτριας εταιρείας Inventor Chemical Tankers, δήλωσε στο Reuters ότι στην επίθεση υπέστη ζημιές η δεξαμενή νερού του πλοίου, αλλά όλα τα συστήματά του λειτουργούν κανονικά.

Η διαχειρίστρια εταιρεία Uni-Tankers ανέφερε σε ανακοίνωση ότι το πλήρωμα έθεσε υπό έλεγχο τη μικρή πυρκαγιά που ξέσπασε αφού το σκάφος χτυπήθηκε στη μία του πλευρά. Το πλοίο μεταφέρει φυτικά έλαια και έπλεε προς τη νήσο Ρεϊνιόν.

Οι Χούθι έχουν επιτεθεί σε σκάφη στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας διαμαρτυρόμενοι κατά της ισραηλινής «γενοκτονίας» στη Γάζα, που ξεκίνησε ως απάντηση στην εισβολή της Χαμάς στο νότιο Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου. Δηλώνουν ότι επιτίθενται σε σκάφη που συνδέονται με το Ισραήλ και έχουν προειδοποιήσει τα πλοία να μην πλέουν προς εκεί.

Η Inventor Chemical Tankers δεν έχει καμία σχέση με το Ισραήλ, δήλωσε ο Ελγκάν. Αντιτορπιλικό του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού ανταποκρίθηκε στα σήματα κινδύνου που εξέπεμψε το σκάφος και κατευθύνθηκε προς αυτό, ανέφεραν οι Αμερικανοί αξιωματούχοι.

Η βρετανική αρχή ναυσιπλοΐας δήλωσε νωρίτερα ότι έλαβε αναφορά για πιθανή έκρηξη σε απόσταση δύο ναυτικών μιλίων από σκάφος που βρισκόταν 30 ναυτικά μίλια νοτίως του υεμενίτικου λιμανιού Μόκα.

Η υπηρεσία Επιχειρήσεων Θαλάσσιου Εμπορίου του Ηνωμένου Βασιλείου (UKMTO) ανακοίνωσε σε ξεχωριστές ενημερώσεις ότι έλαβε αναφορές για δεύτερο περιστατικό 30 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά της Μόκα και για ένα ακόμα περιστατικό 24 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του λιμανιού. Δεν δόθηκαν άλλες πληροφορίες στις αναφορές αυτές.

Δεν ήταν άμεσα σαφές εάν κάποια από τις ενημερώσεις αυτές σχετίζεται με το M/V Swan Atlantic.

Η Διώρυγα του Σουέζ, που συνδέει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα, είναι ζωτικής σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο και χρησιμοποιείται για τη μεταφορά ενέργειας και άλλων προϊόντων μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, καθώς και σε άλλες περιοχές του κόσμου. Η δίοδος αυτή επιτρέπει στα πλοία να γλιτώνουν χρόνο και χρήματα καθώς αποφεύγουν τον περίπλου ολόκληρης της αφρικανικής ηπείρου.

BP και Evergreen σταματούν τη διέλευση των πλοίων τους

Η ταϊβανέζικη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Evergreen ανακοίνωσε σήμερα ότι αποφάσισε να σταματήσει προσωρινά να δέχεται ισραηλινά φορτία με άμεση ισχύ και έδωσε οδηγίες στα πλοία της να αναστείλουν τον πλου μέσω της Ερυθράς Θάλασσας μέχρι νεοτέρας.

Η Evergreen προσέθεσε ότι τα σκάφη με τοπικές υπηρεσίες σε λιμάνια της Ερυθράς Θάλασσας θα πλεύσουν σε κοντινά ασφαλή ύδατα και θα περιμένουν για νέες ενημερώσεις, ενώ τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που είναι προγραμματισμένο να περάσουν μέσω της Ερυθράς Θάλασσας θα αλλάξουν ρότα, γύρω από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδας για να συνεχίσουν τα ταξίδια τους προς τους προορισμούς τους.

Παράλληλα, ο βρετανικός κολοσσός υδρογονανθράκων BP ανακοίνωσε σήμερα ότι αναστέλλει κάθε μεταφορά στην Ερυθρά Θάλασσα, ακολουθώντας το παράδειγμα πολλών μεγάλων διεθνών εταιρειών θαλάσσιων μεταφορών την Παρασκευή και το Σάββατο, ύστερα από επιθέσεις που εξαπέλυσαν οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης.

«Λαμβάνοντας υπόψη την επιδείνωση της κατάστασης ασφαλείας στις θαλάσσιες μεταφορές στην Ερυθρά Θάλασσα, η BP αποφάσισε να αναστείλει προσωρινά όλες τις μεταφορές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας», ανέφερε η εταιρεία σε ανακοίνωσή της προς το Γαλλικό Πρακτορείο. «Η ασφάλεια των εργαζομένων μας και αυτών που εργάζονται για λογαριασμό μας είναι η προτεραιότητα της BP», πρόσθεσε η εταιρεία, που δήλωσε επίσης ότι η παύση αυτή θα αξιολογείται συνεχώς «ανάλογα με τις συνθήκες και το πώς αυτές εξελίσσονται στην περιοχή».

Η δανέζικη Maersk, η γερμανική Hapag-Lloyd, η γαλλική CMA CGM και η ιταλοελβετική MSC έχουν ανακοινώσει τις τελευταίες ημέρες ότι τα σκάφη τους δεν θα χρησιμοποιούν πλέον την Ερυθρά Θάλασσα «μέχρι νεοτέρας», τουλάχιστον έως σήμερα ή έως ότου το πέρασμα να «είναι ασφαλές».

Τις τελευταίες εβδομάδες, οι αντάρτες της Υεμένη, έχουν αυξήσει τις επιθέσεις κοντά στο στρατηγικής σημασίας στενό Μπαμπ αλ-Μαντέμπ, που χωρίζει την αραβική χερσόνησο από την Αφρική και από το οποίο περνά το 40% του παγκόσμιου εμπορίου. Οι Χούθι έχουν προειδοποιήσει ότι θα στοχοθετούν πλοία που κινούνται στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης και έχουν σχέσεις με το Ισραήλ, ως απάντηση στον πόλεμο μεταξύ του Ισραήλ και της παλαιστινιακής ισλαμιστικής οργάνωσης Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας.

ΤΦ

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA