Εκτενή αναφορά στο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη κάνει ο Guardian, επισημαίνοντας πως η Ελλάδα έχει την χειρότερη θέση στην σιδηροδρομική ασφάλεια στην ΕΕ κατά την τελευταία δεκαετία. Το έγκυρο βρετανικό μέσο επικαλείται μάλιστα στο δημοσίευμά του τα στατιστικά στοιχεία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ.
Ο Guardian σημειώνει πως αν και δεν υπάρχουν ακόμη στοιχεία για το τι προκάλεσε τη συντριβή, ορισμένοι στην Ελλάδα θέτουν ήδη ερωτήματα σχετικά με τη χρηματοδότηση, το προσωπικό και τη συντήρηση του σιδηροδρόμου.
Υπενθυμίζει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «ιδιωτικοποιήθηκε το 2017 – στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα λόγω του προγράμματος διάσωσης της ΕΕ – και είχε προσελκύσει μόνο μία αξιόπιστη προσφορά, από τον ιταλικό κρατικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane, ο οποίος επίσης μαζί με τον όμιλο First Group διαχειρίζεται την Avanti στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω της θυγατρικής του Trenitalia»
«Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία για το τι προκάλεσε τη συντριβή, ορισμένοι στην Ελλάδα θέτουν ήδη ερωτήματα σχετικά με τη χρηματοδότηση, τη στελέχωση και τη συντήρηση του σιδηροδρόμου» καταλήγει το ρεπορτάζ του Guardian, ενώ φιλοξενείται ανάρτηση του πρώην υπουργού οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη, ο οποίος έγραψε στο Twitter: «Τώρα είναι η στιγμή να θρηνήσουμε και να φροντίσουμε τους τραυματίες και τις οικογένειες των θυμάτων. Σύντομα όμως θα φέρουμε στο ελληνικό κοινοβούλιο το βασικό θέμα: μια ακόμη τραγωδία που προκλήθηκε από μια φρικτή ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρόμων. Paddington 1999, Λάρισα 2023».