Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το «Σύγχρονο Θέατρο» και το θέατρο «Επί Κολωνώ» φέτος «συνταξιδεύουν»

Την απόφασή τους να «αξιοποιήσουν τις συμπληρωματικές τους δυνατότητες με σταθερή προσήλωση και κοινή επιδίωξη το ποιοτικό θέατρο» επισήμαναν, χθες σε μια κοινή συνέντευξη Τύπου, ο Δημήτρης Οικονομίδης και ο Γιώργος Χατζηνικολάου, εκπροσωπώντας το Σύγχρονο Θέατρο και το Θέατρο Επί Κολωνώ αντίστοιχα. 

Μια συνεργασία που «καλώς εχόντων των πραγμάτων θα έχει μονιμότερη διάρκεια» και στο πλαίσιό της η Ομάδα Νάμα ανηφορίζει από την οδό Ναυπλίου, του Κολωνού, στην έδρα του Σύγχρονου Θέατρου στην Ευμολπιδών, στο Γκάζι, με δύο προτάσεις, για πρώτη φορά, κλασικού ρεπερτορίου – το πολυαναμενόμενο «Λεωφορείο ο Πόθος», που κάνει πρεμιέρα στις 6 Οκτωβρίου και το, όχι ιδιαίτερα γνωστό στο αθηναϊκό κοινό, θεατρικό έργο «Η δύναμη του Σκότους» του Λέοντα Τολστόι, που ανεβαίνει στη σκηνή, στα τέλη Ιανουαρίου 2017.

«Πάντα τα έργα μας είχαν ένα κοινωνικό υπόβαθρο, τόνισε μιλώντας στους εκπροσώπους του Τύπου η σκηνοθέτις της ομάδας Νάμα, Ελένη Σκότη, η οποία έχοντας μελετήσει, με την ομάδα της, για είκοσι χρόνια τώρα, τον ρεαλισμό στο θέατρο, αποφάσισε να εφαρμόσει τις ιδέες της και την εμπειρία της στα δύο αυτά έργα: «το ένα από την πατρίδα του Θεάτρου Τέχνης της Μόσχας, του Στανισλάφσκι, και του Aντον Τσέχοφ και το άλλο από τη χώρα του Ακτορ Στούντιο, του Hλία Καζάν, του Αρθουρ Μίλερ και του Τένεσι Ουίλιαμς. Από τις δύο δηλαδή ιστορικές στιγμές και τους δύο γεωγραφικούς τόπους που το θεατρικό γίγνεσθαι μας εμπνέει για μελέτη, εμβάθυνση και κυρίως για εξέλιξη στις σημερινές συνθήκες».

Εβδομήντα χρόνια αφότου «πρωτοείδε» το φως της σκηνής στο Εθελ Μπάριμορ Θίατερ της Νέας Υόρκης, το Λεωφορείο ο Πόθος εξακολουθεί να μιλά στο κοινό, καθώς, σύμφωνα με την Ελένη Σκότη «τα θέματα που απασχολούσαν τον Τένεσι Ουίλιαμς τότε, συνεχίζουν να απασχολούν και σήμερα. «Μιλά για όλα…Φόβος, Έρωτας, Πόθος, Προδοσία. Εμείς, θα προσπαθήσουμε να αγγίξουμε όλα τα θέματα με ένα βασικό άξονα. Τον ευάλωτο, διαφορετικό άνθρωπο και την αντιμετώπιση που έχει από έναν περίγυρο που δεν μπορεί να τον αφομοιώσει, καθώς οι συνθήκες καθιστούν κάτι τέτοιο σχεδόν αδύνατο».

«Η Μπλανς έρχεται έκπτωτη από έναν κόσμο που πεθαίνει και πάει σε μια Αμερική που προχωράει μπροστά, διαγράφοντας το παρελθόν της» λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η ξανθειά, πλέον, Κόρα Καρβούνη, που θα ερμηνεύσει, σ’ αυτή την παράσταση, την πιο εύθραυστη, ίσως, ηρωίδα, του σύγχρονου θέατρου. «Κι αυτό είναι ένα ακόμα ερώτημα, που θέτει εδώ ο Τένεσι Ουίλιας. Το πως κόβουμε τις ρίζες με το παρελθόν μας. Ο τρόπος που μπορεί μια κοινωνία να ξεριζώσει άγρια το παρελθόν της, να το διώξει μακριά, σχεδόν να υποκριθεί ότι δεν υπήρξε, για να ακολουθήσει το δρόμο της. Κάτι που εμένα με τρομάζει», συμπληρώνει. Η Κόρα – Μπλανς θα έχει δίπλα της επί σκηνής, τον Γιάννη Τσορτέκη στο ρόλο του Στάνλεϊ Κοβάλσκι, την Στέλλα θα ερμηνεύσει η Ηλιάνα Μαυρομάτη και τον Μιτς ο Γιώργος Δάμπασης. Μαζί τους επί σκηνής οι Μιχαήλ Γιαννικάκης, Αθηνά Αλεξοπούλου, Γιώργος Γερωνυμάκης, Κωστής Χαραμουντάνης, Χριστίνα Δημητριάδη.

Μια πλειάδα γνωστών ηθοποιών (Πέγκυ Τρικαλιώτη, Αγορίτσα Οικονόμου, Γιώργος Παπαγεωργίου, Αθανασία Κουρκάκη, Χρήστος Σαπουντζή, Θανάσης Χαλκιά, Μιχαήλ Γιαννικάκης, Μαρία Προϊστάκη, Βαλέρια Δημητριάδου, Αθηνά Αλεξοπούλου και Τατιάνα Καλαντζή) κάνει πρόβες αυτή την εποχή για τη δεύτερη συμπαραγωγή των δύο θεάτρων τη «Δύναμη του Σκότους», που θα ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2017. Πέρα από τις δύο πρεμιέρες των εμβληματικών αυτών έργων η Ομάδα Νάμα θα επαναλάβει στο θέατρο Επί Κολωνώ τις πετυχημένες παραστάσεις «Αγαπητή Ελένα» της Λουντμίλα Ραζουμόσκαγια για τρίτη χρονιά και «’Αγριος Σπόρος» του Γιάννη Τσίρου για δεύτερη.

«Δεν στηριχτήκαμε στην ευκολία του ότι είναι η δεύτερη χρονιά που ανεβάζουμε το έργο, λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Τάκης Σπυριδάκης – ιδανικός Σταύρος στον Αγριο Σπόρο, κατά γενική ομολογία. Είναι ένα έργο που μέσα του ανακαλύπτεις συνέχεια πράγματα. Κι εμείς δουλεύουμε ξανά πάνω σ’ αυτό, σαν να είναι η πρώτη φορά, τονίζει ο γνωστός ηθοποιός, ο οποίος δεν σταματά να επαναλαμβάνει σε όλους τους τόνους «πόσο εξαιρετικός συγγραφέας είναι ο Γιάννης Τσίρος». Παράλληλα, στη σκηνή Black Box του θεάτρου συνεχίζεται η εξαιρετική «Αθηνά Χατζηεσμέρ, Ετών 17», της Θαλασσιάς Αντωνοπούλου με την Ηλιάννα Μαυρομάτη και τον Ισίδωρο Πάτερο, ενώ ετοιμάζονται να ανέβουν μέσα στον Οκτώβριο το «Τσίμπημα της Σφήκας» της Ισμήνης Πρωίου και το «Στη Σιωπή» του Πέτρου Αποστολόπουλου.

Στη σκηνή του Σύγχρονου Θεάτρου θα δούμε φέτος τον «Βασιλιά Ύπνο» της Μαριάννας Καμπούρογλου σε σκηνοθεσία Γρηγόρη Χατζάκη, αλλά και την «Μηχανή Αμλετ» του Χάινερ Μίλερ, από τον ίδιο σκηνοθέτη. Επαναλαμβάνεται, στο Σύγχρονο Θέατρο, αυτή τη φορά, η περυσινή επιτυχία «Ριχάρδος ΙΙΙ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, από τον Τάκη Τζαμαριά με την Καίτη Κωνσταντίνου στον ομώνυμο ρόλο. Η Ματθίδλη Μαγγίρα, μέσα από το κείμενο του Γιώργου Χριστοδούλου και σκηνοθετημένη από τον Κώστα Παπαϊωάννου, θα μας συστήσει εκ νέου την Ξανθίππη, τη σύντροφο του Σωκράτη και την εποχή της. Τέλος, τον Απρίλιο, στην σκηνή ανεβαίνει το «Das Capital», μια διαφορετική ανάγνωση στο κείμενο του Μαρξ, από τον Ντίνο Νικολάου, και το «Γουρούνι στο Σακί» του Ζορζ Φεϊντό, σκηνοθετημένο από τον Νίκο Χατζηπαππά.

Αναστασία Βαϊτσοπούλου

Share
Published by
Αναστασία Βαϊτσοπούλου