Το καλοκαίρι του 1968, στην κορύφωση του κινήματος για τα δικαιώματα του πολίτη και τα ανθρώπινα δικαιώματα στις ΗΠΑ, ο Chester Higgins πήρε την ολοκαίνουργια φωτογραφική μηχανή του και άρχιζε να φωτογραφίζει στη γενέτειρά του, στην Πολιτεία της Αλαμπάμα. Ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ είχε μόλις δολοφονηθεί, τα τοπικά μέσα ενημέρωσης στην Αλαμπάμα δεν είχαν καλή κουβέντα να πουν για τους διαδηλωτές και χρησιμοποιούσαν φωτογραφίες για να απεικονίσουν εκείνους τους άντρες και εκείνες τις γυναίκες ως εγκληματίες. Εκνευρισμένος ο Higgins με αυτή τη στάση, άρχισε να φωτογραφίζει Μαύρους και Μαύρες που αργότερα περιέγραψε ως ανθρώπους που «εργάζονται σκληρά, πηγαίνουν στην εκκλησία, έχουν σχέσεις όλο σεβασμό και αγάπη».
«Χρειαζόμαστε φωτογραφίες Μαύρων που αντικατοπτρίζουν την πληρότητα των ζωών μας» είχε πει. Τώρα, η γκαλερί Bruce Silverstein Gallery της Νέας Υόρκης αφιερώνει έκθεση στον φωτογράφο Chester Higgins.
Η έκθεση «Chester Higgins: The Indelible Spirit» ιχνηλατεί τη διαδρομή του Higgins από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 έως τα τέλη της δεκαετίας του 1990: από τις πρώτες φωτογραφίες του στην Αλαμπάμα έως την περίοδο που εντάχθηκε στο δυναμικό των Τάιμς της Νέας Υόρκης και τα κατοπινά του ταξίδια στην Γκάνα και τη Σενεγάλη.
Μια από τις πιο σπαραχτικές φωτογραφίες του προέρχεται από τα πρώτα χρόνια του ως φωτογράφος στην Αλαμπάμα. Στη «Front Porch, Macon County» αιχμαλωτίζει με τον φακό του ένα νεαρό κορίτσι να στηρίζεται σε ένα ξύλινο υποστύλωμα στην μπροστινή βεράντα του σπιτιού της και να τον κοιτάζει με ένα ερωτηματικό στο βλέμμα. Οι φωτογραφίες του Higgins δίνουν νόημα στους ανθρώπους που τα μέσα ενημέρωσης, ίσως ηθελημένα, παρέβλεψαν. «Αυτά τα (φωτογραφικά) θέματα δεν θα ξεχαστούν· δεν μπορούν να σβηστούν. Μετράνε» είχε πει, σε ανακοίνωση, για τη δουλειά του.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)