Έχοντας πολλές καταβολές από το Renault Kangoo, το Dacia Dokker προσφέρει όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία που αναζητά ο επαγγελματίας για να ολοκληρώσει χωρίς πρόβλημα την δουλειά του. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής διανύσαμε πάνω από 600 χιλιόμετρα, βγάζοντας το συμπέρασμα ότι έχουμε να κάνουμε με ένα επαγγελματικό αυτοκίνητο που προσφέρει μεγάλους χώρους, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και καλοστημένη ανάρτηση. Παράλληλα, το Dokker εξοπλίζεται με ένα πληρέστατο πακέτο άνεσης και ασφάλειας που υπερκαλύπτει τις συνήθεις απαιτήσεις της κατηγορίας.
Το εσωτερικό του διασφαλίζει άνετους χώρους σε οδηγό και συνοδηγό ακόμη σε πολύωρα δρομολόγια, με την συναρμογή και τα υλικά της καμπίνας να είναι καλής ποιότητας και ιδιαίτερα ανθεκτικά. Ανθεκτικές είναι και οι επενδύσεις των καθισμάτων που συνδυάζονται με πλούσιο αφρώδες υλικό, ενώ το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί και να μετατραπεί σε τραπεζάκι ή βάση ακόμη και για φορητούς υπολογιστές. Σε ότι αφορά στους αποθηκευτικούς χώρους στην καμπίνα του οδηγού, η Dacia έχει διασφαλίσει συνολικά θήκες με όγκο 44,2 λίτρων.
Ένα από τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό είναι ο μεγάλος χώρος φόρτωσης. Με το μήκος του αμαξώματος να μην υπερβαίνει τα 4,36μ, η καρότσα μπορεί να θεωρηθεί από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας. Ωστόσο το κλειστό διαχωριστικό ακριβώς πίσω από τα καθίσματα προστατεύουν τον οδηγό και τον συνοδηγό, δίνοντας λύσεις σε πολλά επαγγέλματα που θέλουν την καμπίνα ξεχωριστή από την καρότσα. Το ωφέλιμο μήκος του χώρου φόρτωσης βρίσκεται στα 1.9 μέτρα, επιτρέποντας την άνετη μεταφορά αντικειμένων μεγάλου μεγέθους. Mπορεί να δεχθεί εμπορεύματα συνολικού όγκου 3,9 κυβικών μέτρων και 750 κιλά βάρους. Αίσθηση προκαλεί και το πλάτος της καρότσας που αγγίζει τα 1,17 μέτρα, ενώ ιδιαίτερα χαμηλό είναι και το κατώφλι φόρτωσης κάνοντας την φόρτωση της καμπίνας ευκολότερη.
Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα dCi των 1,5λίτρων με τους 90 ίππους και τα 220 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη η κατανάλωση καυσίμου αποδείχθηκε ιδιαίτερα χαμηλή, καθώς στον μικτό κύκλο δεν ξεπεράσαμε τα 4,3 λίτρα καυσίμου για τα 100 χιλιόμετρα, ενώ πολύ οικονομικός ήταν στο ταξίδι. Οι εκπομπές ρύπων σύμφωνα με τις μετρήσεις της εταιρείας εντοπίζονται από τα 108 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Αυτό επιτρέπει στο Dokker να εισέρχεται με άνεση εντός των ορίων του Πράσινου Δακτυλίου δεδομένου ότι, το μεικτό του βάρος δεν υπερβαίνει τους 2 τόνους.
Το μοντέλο της Dacia έχει κατασκευαστεί για να αντέχει τις δύσκολες και επίπονες δουλειές. Ωστόσο ακόμη και φορτωμένο μπορεί να κινηθεί υποδειγματικά με αρκετή δύναμη και επιδόσεις. Τα φρένα έχουν σωστή αίσθηση και ισχύ, ενώ πολλαπλά ηλεκτρονικά συστήματα όπως τα ESP με ASR, ABS με AFU και EBD θα αναλάβουν ρόλο σε δύσκολη στιγμή.
Η τιμή για να αποκτήσει ένας επαγγελματίας το Dokker με τους 90 ίππους θα πρέπει να δαπανήσει 12.716 ευρώ +ΦΠΑ. Τιμή που σίγουρα είναι δελεαστική, αν κρίνουμε ότι μπορεί να γίνει ένας αξιόπιστος συνεργάτης ενός επαγγελματία για πολλά χρόνια.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)