Σε ποσοστό 88,6% οι ελληνικές επιχειρήσεις χρησιμοποίησαν εφέτος ηλεκτρονικό υπολογιστή, ενώ σε ποσοστό 86,6% είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Αυτό προκύπτει από τη δειγματοληπτική έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ σε επιχειρήσεις με απασχόληση 10 άτομα και άνω, για τη χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, την πρόσβαση στο διαδίκτυο και την απανταχού συνδεσιμότητα, την αυτόματη ανταλλαγή πληροφοριών μέσα στην επιχείρηση, καθώς και τη λήψη παραγγελιών και διενέργεια πωλήσεων και αγορών, μέσω διαδικτύου (ηλεκτρονικό εμπόριο) κ.λπ.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, σε σύνολο 26.208 επιχειρήσεων οι 23.220 επιχειρήσεις χρησιμοποίησαν Η/Υ (ποσοστό 88,6%). Στους Η/Υ συμπεριλαμβάνονται οι προσωπικοί και φορητοί υπολογιστές, συσκευές μικρού μεγέθους (PDA) και έξυπνα κινητά τηλέφωνα (smartphones). Από τις 23.220 επιχειρήσεις που χρησιμοποίησαν Η/Υ, οι 22.701 είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο (ποσοστό 97,8%), ενώ σε σχέση με το σύνολο των επιχειρήσεων το ποσοστό ανέρχεται σε 86,6%.
Από τις 22.701 επιχειρήσεις που είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο, οι 22.287 χρησιμοποίησαν σταθερή ή κινητή ευρυζωνική σύνδεση, ενώ οι 401 παλαιού τύπου σύνδεση. Επίσης, από τις 22.701 επιχειρήσεις που είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο, οι 22.211 χρησιμοποίησαν σύνδεση DSL ή άλλο τύπο σταθερής ευρυζωνικής σύνδεσης (π.χ. ADSL, SDSL, VDSL, FTTH- τεχνολογία οπτικών ινών, καλωδιακή τεχνολογία, Wi- Fi κ.λπ.), ήτοι ποσοστό 97,8 %, ενώ οι 12.396 χρησιμοποίησαν κινητή ευρυζωνική σύνδεση με τη χρήση δικτύων κινητής τηλεφωνίας (3G ή 4G), ήτοι ποσοστό 54,6%.
Παράλληλα, από τις 22.701 επιχειρήσεις που είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο, δικό τους διαδικτυακό τόπο (website) είχαν οι 16.976, ή ποσοστό 64,8%. Ενώ οι 13.109 (ποσοστό 57,7% ή 50% του συνόλου) χρησιμοποίησαν κάποιο είδος κοινωνικής δικτύωσης. Ενώ, σε σύνολο 992.311 απασχολουμένων σε 23.220 επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν Η/Υ, οι 453.914 κάνουν χρήση Η/Υ στην εργασία τους, ήτοι ποσοστό 45,7%.
Από την έρευνα προκύπτουν επίσης και τα εξής:
Από τις 26.208 επιχειρήσεις που ερευνήθηκαν το 2017 με συνολικό τζίρο 247,2 δισ. ευρώ, οι 3.039 απάντησαν ότι έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστοσελίδας (ποσοστό 11,6%) και ο τζίρος από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 6,5 δισ. ευρώ, ή ποσοστό 2,6% του συνολικού τζίρου.
Οι 354 (ποσοστό 1,4%) απάντησαν ότι έλαβαν παραγγελίες μέσω μηνυμάτων τύπου EDI, και ο τζίρος από αυτές τις παραγγελίες ανήλθε σε 2,391 δισ. ευρώ, ή ποσοστό 1% του συνολικού τζίρου. Τέλος, οι 2.752 (ποσοστό 10,5%) απάντησαν ότι έκαναν αγορές μέσω ιστοσελίδας.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)