Αυτοκίνητο με “λανθασμένο” χρώμα για την προσωπικότητά του, οδηγεί το 86% των οδηγών, σύμφωνα με πανευρωπαϊκή μελέτη της Nissan. Συγκεκριμένα, η έρευνα αποκαλύπτει πως το 86% των ερωτηθέντων έκανε μια λανθασμένη επιλογή χρώματος κατά τη διαδικασία αγοράς στο κατάστημα.
Από την έρευνα διαπιστώθηκε ότι, παρόλο που υπάρχουν πλέον ζωντανά εξωτερικά χρώματα αλλά και επιλογές εξατομίκευσης, οι αγοραστές αυτοκινήτων εξακολουθούν να είναι πολύ συντηρητικοί όταν πρόκειται για την επιλογή του χρώματος του μοντέλου που θα αγοράσουν.
Η μελέτη επίσης ανέδειξε ότι τα δύο τρίτα των ατόμων επιλέγουν τα πιο παραδοσιακά και συντηρητικά χρώματα, ενώ το 38% οδηγεί γκρίζο ή μαύρο όχημα. Τέλος, το 53% των υπαρχόντων χρωμάτων είχε επηρεάσει την επιλογή του οχήματος.
Η μελέτη διεξήχθη από τη Nissan, με αφορμή τη διάθεση επιλογών εξατομίκευσης στο ολοκαίνουριο Micra. Από τη έρευνα προέκυψε ότι περίπου το ένα τρίτο των ερωτηθέντων θα έπρεπε να έχουν επιλέξει πιο εντυπωσιακές αποχρώσεις όπως το πορτοκαλί αντί για το παραδοσιακό γκρι και μαύρο, με βάση τον τύπο της προσωπικότητάς τους.
Για να βοηθήσει τους αγοραστές, η Nissan εκμεταλλεύτηκε την τεχνολογία και ανέπτυξε ένα πρωτοποριακό Chatbot σε συνεργασία με την αναγνωρισμένη ψυχολόγο που ειδικεύεται στην ψυχολογία του χρώματος, Κaren Haller. Το Chatbot που λειτουργεί μέσω του Facebook, καθορίζει την προσωπικότητα του χρήστη και στη συνέχεια παρουσιάζει τον τέλειο συνδυασμό χρωμάτων.
Τόσο η έρευνα όσο και το Chatbot, αναπτύχθηκαν χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία της Karen στον τομέα της ψυχολογίας του χρώματος. Με εμπειρία πάνω από 20 χρόνια, έχει συνεργαστεί με πολλές παγκόσμιες μάρκες για να κατανοήσει τις επιλογές χρώματος που κάνουν οι καταναλωτές.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)