Το 5G αλλάζει ήδη πρακτικές και συμπεριφορές κατά τη χρήση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του ConsumerLab της Ericsson.
Η έρευνα με θέμα “πέντε τρόποι για ένα καλύτερο 5G για τους καταναλωτές” είναι το αποτέλεσμα της μεγαλύτερης παγκόσμιας μελέτης καταναλωτών για το 5G που έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα. Καλύπτοντας το αίσθημα και την αντίληψη των καταναλωτών σε 26 αγορές, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Κίνας, της Νότιας Κορέας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η μεθοδολογία της μελέτης του Ericsson ConsumerLab είναι αντιπροσωπευτική για 1,3 δισεκατομμύρια χρήστες έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphone) παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 220 εκατομμυρίων συνδρομητών 5G. Η έκθεση διερευνά τις βασικές τάσεις πίσω από την υιοθέτηση, τη χρήση και την αντίληψη των καταναλωτών με και προς το 5G.
Μεταξύ των βασικών ευρημάτων της, η έκθεση αποκαλύπτει ότι ακόμη και μέχρι το τέλος του 2020, 22% περισσότεροι χρήστες smartphone με κινητά τηλέφωνα έτοιμα για 5G θα μπορούσαν να έχουν αναβαθμιστεί σε 5G αν είχε αντιμετωπιστεί το κενό γνώσεων σχετικά με τη νέα αυτή τεχνολογία και τα πλεονεκτήματά της. Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης πώς το 5G έχει ήδη αρχίσει να πυροδοτεί νέες συμπεριφορές χρήσης.
Εκτός από τη μείωση της χρήσης Wi-Fi, οι χρήστες που υιοθετούν πρώιμα το 5G ξοδεύουν επίσης κατά μέσο όρο δύο ώρες περισσότερο σε παιχνίδια που χρησιμοποιούν το cloud και μία ώρα περισσότερο σε εφαρμογές επαυξημένης πραγματικότητας (AR) την εβδομάδα σε σύγκριση με τους χρήστες 4G.
Ωστόσο, ενώ οι χρήστες του 5G είναι ικανοποιημένοι με την ταχύτητα, περίπου το 70% είναι δυσαρεστημένοι με τη διαθεσιμότητα καινοτόμων υπηρεσιών και νέων εφαρμογών. Οι καταναλωτές δηλώνουν πρόθυμοι να πληρώσουν 20-30% περισσότερο για πακέτα 5G που συνδυάζονται με περιπτώσεις χρήσης ψηφιακών υπηρεσιών.
Τα lockdowns λόγω της πανδημίας και οι περιορισμοί μετακίνησης σημαίνουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εμπειριών των πρώτων χρηστών που υιοθέτησαν το 5G προήλθε από χρήση της τεχνολογίας σε εσωτερικούς χώρους. Ως αποτέλεσμα, οι πρώτοι χρήστες δηλώνουν ότι η κάλυψη σε εσωτερικούς χώρους είναι δύο φορές πιο σημαντική από την ταχύτητα ή τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας για την παροχή ικανοποιητικών εμπειριών 5G.
Η έκθεση περιγράφει επίσης πέντε τρόπους με τους οποίους οι πάροχοι υπηρεσιών επικοινωνιών (CSPs) μπορούν να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των καταναλωτών, τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα, συμπεριλαμβάνοντας μεταξύ άλλων:
– την αντιμετώπιση του γνωστικού κενού με την εκπαίδευση και την καλύτερη προώθηση της αξίας του 5G στους καταναλωτές
– την εξασφάλιση σταθερής ποιότητας κάλυψης 5G τόσο σε εσωτερικούς όσο και σε εξωτερικούς χώρους
– την προσαρμογή στις απαιτήσεις του δικτύου για νέες υπηρεσίες 5G
– την εστίαση στην πρόθεση των καταναλωτών να οραματιστούν νέες περιπτώσεις χρήσης 5G
– την επιτάχυνση της διαθεσιμότητας υφιστάμενων και νέων περιπτώσεων χρήσης μέσω συνεργασιών με το οικοσύστημα
Ο Jasmeet Singh Sethi, Head of ConsumerLab, Ericsson Research, αναφέρει: “Μέχρι στιγμής, οι αναλύσεις των εμπειριών του δικτύου 5G έχουν επικεντρωθεί κυρίως στις ταχύτητες και τη διαθεσιμότητα του 5G με βάση ανεξάρτητες μετρήσεις δικτύου. Είναι όμως εξίσου σημαντικό να κατανοήσουμε πώς αντιλαμβάνονται την εμπειρία αυτή οι πρώιμοι χρήστες του 5G (early adopters). Με τις πέντε συστάσεις και τις ενοράσεις του Ericsson ConsumerLab, οι πάροχοι μπορούν να ενθαρρύνουν την υιοθέτηση του 5G και να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των καταναλωτών”.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)