Σύμφωνα με την 6η ετήσια Millennial Survey της Deloitte, η οποία βασίστηκε σε δείγμα περίπου 8.000 millennials από 30 διαφορετικές χώρες, το κλίμα αβεβαιότητας αντικατοπτρίζεται στις απαισιόδοξες προβλέψεις των millennials για το μέλλον, κυρίως στις ώριμες και ανεπτυγμένες αγορές. Μόλις το 36% των millennials που ζουν και δραστηριοποιούνται στις λεγόμενες ώριμες οικονομικές αγορές, θεωρούν πως θα έχουν στο μέλλον καλύτερες οικονομικές συνθήκες από τους γονείς τους, ενώ μόνον το 31% πιστεύει πως η γενιά των millennials θα είναι πιο χαρούμενη σε σχέση με αυτήν των γονέων τους.
Το κλίμα αντιστρέφεται στις λεγόμενες αναδυόμενες αγορές, με το 71% των millennials να προβλέπουν ένα καλύτερο μέλλον οικονομικά, ενώ σε ποσοστό 62% προσδοκούν σε μια καλύτερη ζωή συναισθηματικά. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί, πως σε μόλις 11 από τις 30 χώρες που συμμετέχουν στην έρευνα, οι millennials προβλέπουν ένα καλύτερο μέλλον σε σχέση με αυτό των προηγούμενων γενεών.
Η ευρύτερη ανησυχία και ανασφάλεια των millennials φέρεται να είναι υπεύθυνη για την αύξηση των νέων που αναζητούν επαγγελματική σταθερότητα, αποφεύγοντας πιθανές μετακινήσεις σε άλλον εργοδότη. Χαρακτηριστικά, τον τελευταίο χρόνο, το κενό ανάμεσα σε αυτούς που βλέπουν μια μετακίνηση μέσα στα επόμενα δύο χρόνια και αυτούς που προσδοκούν να μείνουν στον ίδιο εργοδότη για πάνω από 5 χρόνια, μειώθηκε από το 17% στο 7% μόλις.
Η επιθυμία των millennials για ασφάλεια και σταθερότητα προκύπτει επίσης από το γεγονός πως τα 2/3 των ερωτηθέντων προτιμούν την πλήρη και μόνιμη απασχόληση, παρά τα σημαντικά πλεονεκτήματα που βλέπουν στην ενασχόληση με ελεύθερα επαγγέλματα ή στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών. Σύμφωνα με την έρευνα, ανάμεσα στις 18 προσωπικές ανησυχίες που κατονομάστηκαν συνολικά, η ανεργία κατατάσσεται στην 3η θέση.
Ποσοστό 39% των millennials υποστηρίζουν πως ο εργοδότης του προσφέρει ένα ευέλικτο εργασιακό περιβάλλον, πιστεύοντας παράλληλα πως έτσι ωφελεί την αύξηση της παραγωγικότητας, ενισχύοντας την προσωπική τους ευεξία, υγεία και ευτυχία.
Παράλληλα, με βάση τα στοιχεία της έρευνας, οι millennials φέρονται να νιώθουν υπεύθυνοι για αρκετά κοινωνικά ζητήματα, πιστεύοντας πως μέσω της επαγγελματικής τους δραστηριότητας έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν, ψάχνοντας ευκαιρίες μέσω του εργοδότη τους να εμπλακούν σε ενέργειες και πρωτοβουλίες με «καλό σκοπό». Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, οι millennials τείνουν στο να μείνουν περισσότερο με έναν εργοδότη που τους εμπλέκει σε ενέργειες με κοινωνικό αντίκτυπο για θέματα όπως η εκπαίδευση, η ανεργία και η υγεία.
Σε ό,τι αφορά τον αυτοματισμό και την τεχνολογία στο εργασιακό περιβάλλον, το 40% των ερωτηθέντων υποστηρίζουν πως αυτά αποτελούν απειλή για τις δουλειές τους, το 44% θεωρούν πως θα μειώσει τη ζήτηση για τις δεξιότητές τους, ενώ σε ποσοστό 53% εκτιμούν πως το εργασιακό τους περιβάλλον θα γίνει απρόσωπο και λιγότερο «ανθρώπινο». Αντίθετα, σημαντικός αριθμός ερωτηθέντων, κυρίως οι «super connected» millennials, υποστηρίζουν πως ο αυτοματισμός θα προσφέρει ευκαιρίες για ανάπτυξη δημιουργικών δεξιοτήτων.
Τέλος, αναφορικά με την άποψη των millennials για τη συνεργασία κυβερνήσεων και επιχειρήσεων, επικρατεί σκεπτικισμός αλλά και μοιρασμένες απόψεις. Συγκεκριμένα ποσοστό 49% πιστεύει στην υγιή συνεργασία μεταξύ των δύο και το 48% όχι. Παρ’ όλα αυτά, το 27% των ερωτηθέντων ισχυρίζονται πως οι κοινωνίες μπορούν να επωφεληθούν από την υγιή συνεργασία των κυβερνήσεων με τον επιχειρηματικό κόσμο.