Το νέο απαραίτητο αξεσουάρ στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, που ξεκίνησε σήμερα, είναι τα μπουκαλάκια με αντισηπτικό χεριών σε μια διοργάνωση που χαρακτηρίζεται φέτος από πολλές απουσίες κινέζων σχεδιαστών και πελατών εξαιτίας του κοροναϊού.
Μολαταύτα, οι επιδείξεις ξεκίνησαν με παρουσίαση των δημιουργιών της κινέζας σχεδιάστριας Γιουχάν Γουάνγκ, που ξεπέρασε τις δυσκολίες εξαιτίας του κοροναϊού και παρουσίασε την πρώτη ατομική συλλογή της από μεσάτα σακάκια και μαύρες μπλούζες από δαντέλα εμπνευσμένα από την Βικτωριανή Εποχή.
Η επικεφαλής του Βρετανικού Συμβουλίου Μόδας Κάρολαϊν Ρας προειδοποίησε ότι η προσέλευση φέτος θα είναι μειωμένη εξαιτίας του ιού και ότι κάποιοι σχεδιαστές αντιμετώπισαν προβλήματα καθώς έκλεισαν εργοστάσια στην Κίνα, σταμάτησαν οι μεταφορές και ανεστάλησαν πτήσεις από την χώρα αυτή.
“Έχουμε έναν σχεδιαστή που δεν μπορεί να έρθει να παρουσιάσει τις δημιουργίες του εδώ γιατί η συλλογή του δεν έχει έρθει από την Κίνα λόγω ζητημάτων επιμελητείας”, είπε η Ρας στο Reuters πριν από την έναρξη της επίδειξης.
Η βιομηχανία μόδας στο σύνολό της αντιμετωπίζει προβλήματα που θα διαρκέσουν μήνες αν οι περιορισμοί στις μετακινήσεις και στην εργασία συνεχιστούν στην Κίνα, τον μεγαλύτερο παραγωγό υφασμάτων στον κόσμο.
Ο κοροναϊός, που ξεκίνησε από την πόλη Ουχάν της Κίνας στο τέλος του περασμένου χρόνου, έχει ήδη στοιχίσει τη ζωή σε περισσότερους από 1.380 ανθρώπους και έχει εξαπλωθεί σε άλλες χώρες.
Όπως είπε η Ρας, οι διοργανωτές της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου λαμβάνουν προληπτικά μέτρα κατά της εξάπλωσης του ιού παρέχοντας μπουκαλάκια με αντισηπτικό χεριών και απολυμαίνοντας τους χώρους τακτικά.
“Η υγιεινή είναι προτεραιότητα…υπάρχει απολυμαντικό χεριών παντού”, σχολίασε.
Σύμφωνα με την ίδια, η διοργάνωση θα διασφαλίσει ότι οι κινέζοι δημοσιογράφοι, οι πελάτες και οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που δεν μπορούν να παραστούν, θα μπορέσουν ωστόσο να συμμετάσχουν.
“Αναζητούμε εταίρους, όπως η Business of Fashion China, για να προωθήσουν αλλού το περιεχόμενο (της διοργάνωσης)”, λέει η Ρας και συμπληρώνει ότι το περιεχόμενο θα προωθηθεί και στις κινεζικές πλατφόρμες social media, όπως το Weibo και το WeChat.
Πολυτελείς οίκοι μόδας όπως ο ιδιοκτήτης του Gucci, ο Kering, έχουν ήδη προειδοποιήσει ότι ο κοροναϊός θα έχει ως αποτέλεσμα ένα μικρότερο κοινό στην περίοδο του ενός μήνα που διαρκούν οι Εβδομάδες Μόδας. Μετά το Λονδίνο ακολουθούν, αργότερα μέσα στον μήνα, οι Εβδομάδες Μόδας στο Μιλάνο και στο Παρίσι.
Η μικρότερη παρουσία Κινέζων αναμένεται να πλήξει σημαντικά τους οίκους μόδας καθώς το ένα τρίτο των παγκοσμίων πωλήσεων πολυτελών αγαθών το 2018 έγινε από Κινέζους, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Bain & Company.