Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

“The Outreach Project” στον Πολυχώρο VAULT με ελεύθερη είσοδο

Οι Συνέργειες Πολιτισμού και ο Πολυχώρος VAULT παρουσιάζουν στις 6, 7, 8 και 13, 14, 15 Απριλίου 2022 το “OUTREACH PROJECT”, μια μοναδική πρωτοβουλία που προάγει το νεοελληνικό θεατρικό έργο και αναδεικνύει καίρια ζητήματα αυτοπροσδιορισμού και ενθάρρυνσης της ορατότητας και της κοινωνικής αποδοχής. 

Συγκεκριμένα, μέσα από έξι πρωτότυπα θεατρικά έργα νέων δημιουργών, διερευνώνται ζητήματα έμφυλης ταυτότητας και σεξουαλικότητας, σωματικών και ψυχολογικών προκλήσεων, εθνικής και θρησκευτικής ταυτότητας και ισότητας των ευκαιριών. Τα έργα νέων συγγραφέων που θα παρουσιαστούν είναι αποτέλεσμα του τρίμηνου δημιουργικού εργαστηρίου θεατρικής γραφής που επιμελήθηκαν, στο πλαίσιο του “OUTREACH PROJECT”, οι διακεκριμένοι δραματουργοί Νίνα Ράπη, Ανδρέας Φλουράκης και Σοφία Καψούρου. Τα έργα επελέγησαν ανάμεσα σε 45 προτάσεις νέων δημιουργών που ανταποκρίθηκαν στην ανοιχτή πρόσκληση των Συνεργειών Πολιτισμού για τη δημιουργία μιας πλατφόρμας θεατρικής γραφής που θα επαναπροσδιορίζει την αποδοχή της διαφορετικότητας ως κοινωνική αξία και διαχρονική πρόκληση.

Τα έξι αυτά έργα θα παρουσιαστούν με τη μορφή θεατρικών αναγνώσεων, ανοιχτών στο κοινό, στις 6, 7, 8 και 13, 14, 15 Απριλίου από τις 6 μ.μ. έως και τις 8 μ.μ., επιχειρώντας να διεγείρουν συναισθήματα και να κεντρίσουν τη σκέψη και τη φαντασία του θεατή. Μετά την ανάγνωση κάθε έργου, θα ακολουθήσει δημιουργικός διάλογος μεταξύ κοινού και συγγραφέα, με συντονιστή των συζητήσεων τον Παναγιώτη Κορδούτη, Καθηγητή στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, της Ψυχολογίας των Διαπροσωπικών Σχέσεων.

Στη συνέχεια, το κοινό θα κληθεί να ψηφίσει τα δυο πιο ενδιαφέροντα και πρωτότυπα έργα μαζί με την Επιτροπή Αξιολόγησης, τα οποία θα παρουσιαστούν τον Μάιο σε θεατροποιημένη μορφή σκηνοθετημένων αναλογίων, με την επιμέλεια των σκηνοθετών Δημήτρη Καρατζιά και Κατερίνας Πολυχρονοπούλου.

Το “OUTREACH PROJECT” τελεί υπό την αιγίδα και υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού και της Περιφέρειας Αττικής, υπό την επιμέλεια του Κώστα Θεωνά, καλλιτεχνικού διευθυντή των Συνεργειών Πολιτισμού. Υλοποιείται με τη συνεργασία του Πολυχώρου VAULT, του Εργαστηρίου Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και του εκδοτικού οίκου “AΠΑΡΣΙΣ”, που θα εκδώσει τα δύο επικρατέστερα έργα σε έντυπη μορφή. 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΓΝΩΣΕΩΝ

Τίτλοι Έργων – Συγγραφείς

TRANS-PORT –  ΕΙΡΗΝΗ ΔΕΡΜΙΤΖΑΚΗ  

Τέταρτη 6/4: Ένας νταλικέρης δέχεται να μεταφέρει παράνομα με το φορτηγό του,             μια Σύρια,  από τον Πειραιά στη Στοκχόλμη. Το ταξίδι ξεκινά κι όσο τα χιλιόμετρα περνούν, οι δυο ήρωες, η Sabah κι ο Θοδωρής, ανακαλύπτουν όσα τους ενώνουν και τους χωρίζουν. Ένα road trip, ετεροχρονισμένης ενηλικίωσης, μέσα απ’ τα βιώματα των χαρακτήρων, τον πόλεμο, την προσφυγιά και τα ανεκπλήρωτα όνειρα.

ΛΕΥΚΗ ΠΟΛΗ  –  ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ

Πέμπτη 7/4: Το περιβάλλον μολύνεται, δημιουργώντας ένα τεράστιο κύμα μετανάστευσης.  Ο φόβος απέναντι στους ξένους οδηγεί την Πόλη σε ακραίες αποφάσεις.  Κλείνει την έξοδο, απαγορεύει στους κατοίκους να βγαίνουν έξω και καταστρέφει τα μέσα μαζικής επικοινωνίας. Η κυκλοφορία την μέρα απαγορεύεται αυστηρά.   Οι κάτοικοι κυκλοφορούν μόνο νύχτα. Η ζωή μπαίνει σε μια ιδιότυπη κανονικότητα και οι άνθρωποι μαθαίνουν να ζουν μακριά απ’ το φως, καθώς ο ήλιος θεωρείται τοξικός. Οι ξένοι αποκτούν μια άλλη διάσταση. Φαντάζουν σαν μυθικά τέρατα. Μέχρι που εμφανίζεται ένα κορίτσι. Μαυρισμένο απ’ τον ήλιο και πολύχρωμο. Κάποιοι το βλέπουν, άλλοι το ονειρεύονται.   Λίγες ώρες αργότερα το ποτάμι ξεβράζει ανθρώπινα μέλη…

ΕΛΙΝΟΡ ΚΑΙ ΦΡΑΝΣΙΣ –  ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΑΤΣΩΤΗ

Παρασκευή 8/4: Σε μία κοινωνία του μέλλοντος, οι άνθρωποι γεννιούνται άφυλοι και αναπαράγονται μόνο εργαστηριακά. Όλοι μιλούν για τους εαυτούς τους και απευθύνονται στους άλλους μόνο στο ουδέτερο γένος. Τα έμφυλα και τα intersex όντα διώκονται ποινικά και καταδικάζονται σε εξαναγκαστική αφυλοποίηση. Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο, γεννιέται ο έρωτας των Έλινορ και Φράνσις, ο έρωτας ενός έμφυλου όντος για ένα άφυλο. Η δυναμική της σχέσης τους καταφέρνει να δημιουργήσει μία τομή στην κοινωνία που ζουν, μια τομή ισχυρότερη απ’ οποιαδήποτε χειρουργική τομή, απ’ οποιαδήποτε λοβοτομή, to be or not to be, hope to be.

ΟΛΗ ΑΥΤΟΙ / ΟΛΟΙ ΑΥΤΗΑΝΑΤΟΛΗ ΤΣΑΚΑΛΙΔΟΥ

Τέταρτη 13/4: Αυτό το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα. Για την ακρίβεια έχει ακόμα πάρα πολύ δρόμο για να ολοκληρωθεί. Σχεδόν δεν έχει αρχίσει καν. Τόσο πολύ δρόμο θέλει για να μπορούμε να το αποκαλούμε “έργο”. Είναι μια αποτυχημένη προσπάθεια καταγραφής. Δεν έχει ούτε πλοκή, ούτε δομή, ούτε δραματουργία. Μην περιμένετε και πολλά από αυτό το κείμενο. Δεν έχει κάποια συγκεκριμένη ιστορία, ούτε καταλήγει σε κάποιο συμπέρασμα. Είναι και αυτό -όπως και η δημιουργός του- παιδί της γενιάς του: ένα τίποτα με ανασφάλειες.

“ΚΑΝΑΡΙΝΙ ΧΡΩΜΑ ΓΑΛΑΖΙΟ”ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΓΓΟΥΡΙΔΑΚΗ

Πέμπτη 14/4: Ο Γιόχαν, ένας ζωγράφος σε περιορισμό, και η Χάνα, ένα κορίτσι που του απαγορεύουν να τραγουδάει, ζουν σ’ έναν κόσμο όπου τα Τρωκτικά εξουσιάζουν τους Ανθρώπους. Τα πουλιά έχουν δραπετεύσει για πάντα και η τέχνη είναι απαγορευμένη. Όταν ένα καναρίνι εμφανίζεται αιφνίδια στο Στρατηγείο και ο Κυβερνήτης το καταβροχθίζει, η Χάνα τον δολοφονεί και αναζητά καταφύγιο στο σπίτι του Γιόχαν. Εκεί, οι δυο τους βρίσκονται απομονωμένοι πίσω από έναν μυστικό τοίχο και συνειδητοποιούν πως ο διαφορετικός κόσμος που εκφράζει η τέχνη τους, μπορεί να τους κρατήσει ελεύθερους και μακριά από τη δυστοπία της εξουσίας.

ΤΟ ΧΙΟΝΙ ΣΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΟΥ – ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΦΟΥΤΣΙΑΣ

Παρασκευή 15/4: Ένας 17χρονος, ο Νέστορας, μια χιονισμένη νύχτα του χειμώνα, πέφτει θύμα ξυλοδαρμού από τρεις άγνωστους άντρες με αποτέλεσμα να χάσει την ζωή του.  Τις επόμενες ημέρες τα μέσα μαζικής ενημέρωση βρίθουν από ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αν ήταν ομοφοβικό έγκλημα ή όχι. Ο Νέστορας όμως είναι ακόμη κάπου εκεί και για να διαπιστώσει τι ακριβώς έγινε, αναβιώνει όλα τα γεγονότα της τελευταίας ημέρας της ζωής του.

Λόγω των περιορισμένων θέσεων, επικοινωνήστε για τις κρατήσεις σας, με ελεύθερη είσοδο: 213 0356472 / 6951832070 (11:00-14:00 & 17:00-21:00). Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

POPAGANDA

Share
Published by
POPAGANDA