Categories: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Θα μπορούμε ακόμα να κάνουμε μαραθώνιους σειρών

Ήταν ένα αγωνιώδες φινάλε, αλλά το Σωματείο Σεναριογράφων Αμερικής (WGA) και οι εκπρόσωποι των κινηματογραφικών στούντιο κατέληξαν σε νέα συμφωνία και έτσι, τα σενάρια στο Χόλιγουντ θα συνεχίσουν να μετουσιώνονται σε ταινίες. Η απειλή της πρώτης απεργίας την τελευταία δεκαετία αποτράπηκε μετά από μαραθώνιο διαπραγματεύσεων και ενώ είχαν φθάσει τα μεσάνυχτα και είχε παρέλθει η προθεσμία που είχαν θέσει οι σεναριογράφοι προειδοποιώντας με μαζική αποχώρηση από παραγωγές τηλεοπτικών σειρών και κινηματογραφικών ταινιών.

Ένα μεγάλο μέρος του Χόλιγουντ έμεινε έως αργά και παρακολουθούσε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναζητώντας πληροφορίες για τις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας της Τρίτης. Οι δύο πλευρές εξέδωσαν κοινή δήλωση και επιβεβαίωσαν ότι κατέληξαν σε τριετή συμφωνία, σύμφωνα με το CNN.

Σε ένα υπόμνημα προς τα μέλη του, το Σωματείο Σεναριογράφων Αμερικής ανέφερε ότι εξασφάλισε παραχωρήσεις, όπως η αύξηση των συνεισφορών του στούντιο στον φορέα ασφάλισης υγείας τους και νέο όρο για τις τηλεοπτικές σειρές που προβλέπει ότι οι συγγραφείς θα αμείβονται καλύτερα για τα επεισόδια που χρειάζονται περισσότερο από 2,4 εβδομάδες για να γυριστούν και καλύτερο καθορισμό του μέγιστου ποσού εργασίας που προβλέπει ένα επεισόδιο σε σύντομες τηλεοπτικές σεζόν.

Η συμφωνία προβλέπει ακόμη προστασία της θέσης εργασίας για μέλη που είναι σε γονική άδεια και αύξηση στο κατώτερο όριο μίσθωσης για τους σεναριογράφους. «Πήραμε όσα θέλαμε; Όχι. Όλα όσα δικαιούμαστε; Σίγουρα όχι» αναφέρει το υπόμνημα του WGA.

Η απεργία του 2007-2008 που είχε κηρύξει το Σωματείο Σεναριογράφων Αμερικής είχε σταματήσει τις παραγωγές και προκάλεσε σημαντικό πλήγμα στην οικονομία της Καλιφόρνια. Οι τελευταίες συνομιλίες, στις οποίες πήραν μέρος η Συμμαχία Παραγωγών Ταινιών και Τηλεόρασης (AMPTP) και η WGA έφεραν αποτέλεσμα την τελευταία στιγμή. Οι συγγραφείς ασκούσαν πιέσεις ζητώντας την εκπλήρωση μιας σειράς αιτημάτων, όπως την αύξηση των εισφορών για το σχέδιο φροντίδας υγείας.

Για το κοινό, αν ξεκινούσε η απεργία οι συνέπειες θα ήταν ορατές ήδη από τις βραδυνές τηλεοπτικές εκπομπές της Τρίτης, καθώς δεν θα προβάλλονταν οι εκπομπές των Τζίμι Φάλον, Στίβεν Κόλμπερτ και Σαμάνθα Μπι. Το WGA επικαλέστηκε τεράστια κέρδη των στούντιο για τις επίμαχες διαπραγματεύσεις και υπέδειξε τους μεγάλους μισθούς των CEO ως απόδειξη ότι οι συγγραφείς αξίζουν το δικό τους δίκαιο μερίδιο.

Τον περασμένο μήνα οι σεναριογράφοι ψήφισαν κατά πλειοψηφία και εξουσιοδότησαν την ηγεσία του σωματείου για απεργία με την ελπίδα να διασφαλίσουν μία ευνοϊκή συμφωνία. Ωστόσο, πολλοί συγγραφείς σημείωσαν ότι ψήφισαν υπέρ της απεργίας με την ελπίδα ότι δεν θα χρειαζόταν να φθάσουν στις κινητοποιήσεις.

Ντενίσα-Λυδία Μπαϊρακτάρι

Γεννήθηκε στην Αλβανία, λίγο πριν την πτώση του κομμουνισμού. Ζει στην Αθήνα από το 1997, παράτησε με μεγάλη επιτυχία το τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών της Παντείου και από το 2017 ασχολείται με την δημοσιογραφία.

Share
Published by
Ντενίσα-Λυδία Μπαϊρακτάρι